Inlägg från: Goseplutt |Visa alla inlägg
  • Goseplutt

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Oj vad länge sen men idag ligger jag hemma med feber och förkylning så då får man passa på att surfa runt. Det har varit en intensiv höst med renovering och flytt men nu är vi iaf på plats i vårt hus, även om det fortfarande är kaos.

trotsåldern va det ja... den har vi stormat in i här. Det är så tydligt, allt ska göras själv och går det inte så blir skruttan vansinnig. Det är mycket skrik, ligga på golvet och banka och kasta saker omkring sig.

Däremot imponerar hon på folk och på oss med sitt tal. Hon pratar fyraordsmeningar,har ett stort ordförråd,  berättar om saker osv. Just språkutvecklingen går i ett rasande tempo och jag tycker att det är lite skrämmande för helt plötsligt ser man henne som så mycket äldre och större bara för att hon kan uttrycka sig. Det är ju fortfarande min lilla skrutta.
    Det blir så roligt för helt plötsligt kan man förstå tankarna lite bättre. En lite rolig händelse från härromdagen, Livia sitter och tittar i boken Ludde där Ludde tar på sig kläder, på en bild är han naken och det hänger en liten snopp mellan benen, då säger livia: mamma, titta Ludde svans. Hehe jag försökte förklara att Ludde har en snopp och att killar har det men hon bara skrattade åt mig.

Halvvägs igenom graviditeten är jag också nu, det har gått såååå fort. Går resten lika fort så hänger jag inte med. Shit lixom, ska vi ha en bebis mitt i denna trots, hur tänkte vi där?

• Goseplutt

Usch vilka sjuktider det verkar vara nu, här har vi inte heller haft någon rolig start på året, först låg jag däckad i feber och förkylning, lagom veckan efter bryter sambon ett revben och blir sjukskriven, sen är vi i ordning på jobb och dagis i 2 dagar innan Livia får magsjuka och nu har både jag och sambon också genomgått den pärsen. Förkyld tycker jag Livia varit typ i 5 veckor fram och tillbaka. Hon gillar inte när snoret rinner, då kommer hon och säger: "Jag ha nor", då ska hon själv torka bort det med en näsduk. 

Lindai (tycker jag känner dig så ;) ) : Vilket tålamod du har, jag är impad. Jag försöker vara pedagogisk och inte skälla men det händer allt för ofta att det blir så ändå. Ofta som inte tid eller energi finns att vara sådär pedagogisk för min del ;)

Paincake: skönt att Casper är piggare men jobbig med katten. Hoppas den blir piggare snart.  

• Goseplutt

Vilka finingar ni har allihopa. 

Det är verkligen sjuktider nu... Livia har haft hemsk hosta i flera nätter nu och inte kunnat sova ordentligt varken på natten eller dagen. Ikväll var hon toktrött, lite feber och ville inte ens äta glass. Hoppas hon får sova inatt nu bara. Jag tror (hoppas) mest att febern beror på trötthet
    Krya på era småttingar också!

Grattis Ludvig och Oliver 2 år... oj vad tiden går snabbt alltså.

På tal om fort... går in i vecka 25 på söndag och har knappt fattat att jag är gravvo, än mindre att vi ska ha en liten bebis. Shit, jag blir vettskrämd vid tanken (speciellt i sjuktider då det verkligen känns som det räcker med ett barn, hur ska vi fixa en bebis oxå?)
    Och ni i gravidplaner, jag lider lite med er med denna väntan. Den är ju hemsk varje månad.  

• Goseplutt

Har alla gått i ide? Skulle jag iofs kunna tänka mig i dessa förkylningstider ;) 

Har ni några tips på 2-års presenter? 

• Goseplutt

Hua paincake, det låter inte som den roligaste tiden. Här är det just nu hosta som förstör men jag har fått frångå mitt motstånd mot hostmedicin och det funkar ju faktiskt. Nu får hon iaf sova hyfsat på nätterna. Det svåraste är att lura i henne medicinen. Det blir fruktyoghurt varje kväll nu, ingen rutin jag vill fortsätta med sen ;)

Vad gäller 2-års present har vi nu bestämt oss för att det blir en bärbar dvd som hon främst kan ha i bilen. Vi åker ju ganska mycket längre resor och det känns som en investering för både henne och oss, hehe.

Jobbigt beslut Lindai, vi fick också erbjudande om plats närmare oss nu i januari men vi tackade nej och står kvar som nr 1 i kön så det blir till hösten istället.  

• Goseplutt

Ni som har bärbar dvd sedan innan, några tips? Vilken sort har ni? Nåt speciellt som är bra?

Hur går det med trots hos er? Här går det upp och ner, nu är det upp igen. Vilket liv det är här emellanåt. 

• Goseplutt

Vi hade 2-årskalas i helgen. Livia fick en maaassa presenter och ville inte alls öppna efter det att hon hittat en sparkcykel i ett av paketen, åkte bara runt på den. Så paketöppningen tog sisådär 3 timmar och vi fick i princip tvinga henne att öppna resten av paketen. 
    I fredags när hon fyllde skulle vi äta glass som efterrätt men när jag säger det så säger hon: ne, inte gass, äpple. Varför gör man sig till lixom???

Ramsräknar gör hon också... 1,2,3,4,5,8,9 och så pekar hon med fingret som att hon räknar något, hehe.  

Nu ska jag bara jobba 1,5 vecka till... känns helt sjukt.

Va bra med chokladen, då får du ju ha den för dig själv ;) 

• Goseplutt

Åhhh GRATTIS paincake!

Livia fick bla en sparkcykel som är superpopulär, ett kök (IKEA:s) med tillbehör, docka, dvd till bilen och filmer. 

Våran skrutt har nog börjat fatta det här med syskonet nu, hon pratar mycket om när bebisen ska komma ut och vad den ska göra då, dessutom har hon börjat bli mammig som tusen vilket känns som att det beror på att hon förstår att det är något på gång.  

• Goseplutt

Usch va tufft ni har det längtan, hoppas verkligen att allt blir bra nu. 

Vi har ju också en väldigt talför tjej, sååå häftigt med allt prat. Hon härmar allt man säger och försöker också fram och tillbaka. Gör sig förstådd med i princip allt hon vill berätta nu och andra som inte känner henne förstår också.
    Hon har börjat slåss också, tar sats med handen, tittar på en vad man ska göra/säga och sen slår till. Testa gränser, härliga tider ;)

• Goseplutt

Nu är väl alla våra skruttar 2 år?!
    Hur har ni det med trotset?
    Det kommer och går lite här, ibland är det ett himla liv och sen kan det vara ganska lugnt ett tag.

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3