Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3
Oj vad länge sen men idag ligger jag hemma med feber och förkylning så då får man passa på att surfa runt. Det har varit en intensiv höst med renovering och flytt men nu är vi iaf på plats i vårt hus, även om det fortfarande är kaos.
trotsåldern va det ja... den har vi stormat in i här. Det är så tydligt, allt ska göras själv och går det inte så blir skruttan vansinnig. Det är mycket skrik, ligga på golvet och banka och kasta saker omkring sig.
Däremot imponerar hon på folk och på oss med sitt tal. Hon pratar fyraordsmeningar,har ett stort ordförråd, berättar om saker osv. Just språkutvecklingen går i ett rasande tempo och jag tycker att det är lite skrämmande för helt plötsligt ser man henne som så mycket äldre och större bara för att hon kan uttrycka sig. Det är ju fortfarande min lilla skrutta.
Det blir så roligt för helt plötsligt kan man förstå tankarna lite bättre. En lite rolig händelse från härromdagen, Livia sitter och tittar i boken Ludde där Ludde tar på sig kläder, på en bild är han naken och det hänger en liten snopp mellan benen, då säger livia: mamma, titta Ludde svans. Hehe jag försökte förklara att Ludde har en snopp och att killar har det men hon bara skrattade åt mig.
Halvvägs igenom graviditeten är jag också nu, det har gått såååå fort. Går resten lika fort så hänger jag inte med. Shit lixom, ska vi ha en bebis mitt i denna trots, hur tänkte vi där?