Inlägg från: längtan 80 |Visa alla inlägg
  • längtan 80

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Bananflugan. Ne vi har inte funderat på julklappar men tänkt mycket på vad mysigt det blir till ju när vi sitter där med lilla hjärtat framför julgranen!!!!!!  Jag är fullkomligt julgalen så det blir en höjdare.

Linnea 77. Huvudsaken att man bestämmer någonting å kör på det man tror på å framförallt attföräldrarna tror på samma .

Tänk på bobbycar- otroligt höga ljud skapar de, nästintill outhärdligt. 

• längtan 80

Tack goseplutt.
     I dag är det underbart- hon har sovit 1 och en halv h lunch å det tog lika lång tid att lyckas få henne att somna.
    Nu försöker jag igen men jag la henne på golvet i köket, hon får leka innan jag blir galen, Det är lugnt å tyst Skall prova snart igen... sedan är det ju inte lönt efterssom natten börjar... lär bli skoj... Vilken envis en jag har
    nu när hon är piggare skall läggningen starta vi 19 tiden, det gjorde vi men har kommit bort från det.

• längtan 80

Allt är rellativt- lite över 2 timmar att natta. Glad, ledsen, trött, nöjd.  Nu när vi börjar lägga kl 19 igen så kan det bara bli bättre... och detta är första gången efter feber, diarre magont hysteri, skrik, nyp, rivningar mm, mm.  jag tänker- inget mot hur vi hade det innan

• längtan 80

paincace. Jag gör lite välling tjockare och ger mija lite på en sked- så får hon sitta å klura med det

• längtan 80

Kan också mosa till potatis eller hans mat på kanten på din talrik- å ge han en sked lite nu å då. Det blir lite kladdigt (läs myscket) men det går ju an tvätta bort

• längtan 80

Lindai: vad skönt med nässprayen... inge skoj men bra om man lyckat göra dessa onda ting fort. Å vilken snygg pose .-) sötnöt

• längtan 80

Här har vi bestämt oss (jag) å började i natt med att inte gå upp å vagga ner tjejen om hon vaknar på natten. Detta innebar ett hårt arbete i natt. Kl 13 vaknade hon och åt, sedan fick jag fälla ner henne 100 ggr under en timme för att visa att motoriska övningar inte f¨år göras på natten. Samt 2 timmar kl 4-6. Nu gatt vi kliv a upp när hon vaknade 7- hon gäspar fortfarande- för vi skall på babysim kl9.
    Kramar på er.

• längtan 80

Japp, nu har vi varit och badat , sååå roligt det va. !!! Rekomenderas varmt att gå på babybad. 

Liian. håller med, det är roligt att titta på andra barn i samma ålder eller äldre. Jag blir helt hänförd över barn som är ett halvår äldre- tänk, snart är vi där!!!!

Nu när jag var å handlade å röstade så kom jag hem till ett barn som sover i sin säng!!!!! Han hade gjort samma. Varit besämd å när hon höll på att balla ur så sa han med hård och bestämt röst- nu är det nog. Höll kvar henne med en hand å puttade på sängen med andra, då blev hon nöjd å somnade. Vi måste helt enkelt vara mer bestämt för att hjälpa henne annars övar hon å fortsätter, det finns ingen ände. Känns skönt att vi har kommit så långt att vi kan hjälpa henne att somna istället för att vara vaken hela nätterna å dagarna med ett barn som har ont i magen.

• längtan 80

Hahaha vad skitzo man blir. <ena dagen går det att lägga på 5 minuter, andra dagen är det tame F omöjligt.

• längtan 80

Hahaha, javisst är det typisk paincake!

Min andra hälft sa nåt bra.. Att lägga denna dam är som att stå framför ett gigantiskt hus som du själv skall måla om och du vet inte hur länge det kommer att ta .-)

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3