Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3
Skulle åka in. man vill ju inte chansa med så små. HELLRE EN GÅNG FÖR MYCKET JU. Det är ju viktigt med vätskan. Kram
Skulle åka in. man vill ju inte chansa med så små. HELLRE EN GÅNG FÖR MYCKET JU. Det är ju viktigt med vätskan. Kram
paicake :::: fniss
Paincace: Å vad jobbigt, förstår er! Hoppas att det kändes lättare i dag. Ja det är fruktansvär när man hör de som tappar sina barn, vi hade flera nära runtomkring oss som tappade, v 8, 3 veckor innan bf, förtidigt född och blev ängel efter 3 mån kamp, alt detta medans vi väntade vårat underverk, det var en pärs å är fortfarande svårt.
Lindai: Huga. Hoppas att ni kryar på er snabbt. Håller tummarna för att inget sådant skall komma här efterssom jag helammar, skulle bli en pärs gånger2. Hoppas att din natt blir lugn.
SOva på magen. Nu sover Mija på magen, hon vänder sig från rygg till mage som blixten å mage till rygg. Kan inte vända henne när hon sovet ju. Men man är rädd. Men jag har hört att de kan sova så när de kan vända sig själva å att man inte behöver vända tillbaka dem om de rullar över på mage. Tycker att det är svårt det där.
Här är jag favoriten, Det är inte så konstigt då jag står för maten å är hemma. Ganska jobbigt om det är kollikskrik så är hon lugnare när jag bär henne
Här helammas det fortfarade, jag riktigt längtar tills om en månad när vi börjar med smakisar. Hon är såååå intresserad av när vi äter så hon fullkomligt hoppar på golvet där hon ligger
Vad gäller amningen så har vi återigen börjat med någe nytt. Mija har släppt å pratat å tittat runt så jag har trott att hon glömmer å äta så jag har trugat. För några dagar sedan slutade jag truga å brösten har nästintill sprängts, hon vill inte alls ha så mycket som jag. Nu ser det ut så här:
äter natt ca kl 3
. Äter lite, lite ca 9-10tiden på morgonen
. äter mycket vid 3tiden
ett mål på kvällen
(ev ett vid läggning)
... så hon äter nästan inge på förmiddan.
Sedan jag slutade truga är hon mycket bättre, fnnnnn, vem får inte ont i magen när man äter för mycket, en korkad mamma... Men det är så där, när man har kaos för lillan går det inte riktigt att tänka så det tar ett tag innan man kommer på lösningar... Kom på detta vid ca 2 mån å då hade hon en bra period, en månad men som sagt var trodde att hon glömde att äta då hon var så nyfiken på allt.
Här är det jättemycket krypövningarå hon far både fram, bak å 180 grade. Vända på sig mage- rygg å tillbaka är nemas problemas. I bland höjer hon sig så högt med armar å ben fullkomligt rakt upp såatt hon tippar om man inte har koll. I går tippade hon å slog i pannan, inge hårt men hon blev ledsen, sötnöten
Smulison: Vad sött med hunden. Mija är också intresserad av katten, jätteskoj. Har också fått träffa en hund (otroligt barnkär hund') å fick slita å dra lite i den!
Med okänt folk går det bra oftast, går sämre om hon är trött
Ja här är det jag eftersom jag helammar, ligger i sängen ¨å gör det på natten efterssom hon sover i våran säng. Världens dunderförkylning åkte jag på i gårkväll, å så natta denna tös med det... inte skoj eller lätt
.
Bläää, detta är inte alls kul... Har ett barn som inte har lärt sig att somna på natten efterssom hon haft kolik... Nu vet hon inget annat sätt att somna på än att skrika å grina å ingenting duger fast koliken är över... håller hon på att somna i bärsjal så börjar hon bara om.,,, vi blir smått vansinniga här Dessa jla metoder som det står om , att prova lägga ner å börja om när hon blir ledsen för att sedan lägga ner igen, att lägga ner å gå ut, att buffa å blabla bla... ingenting fungerar ju då hon gallskriker å gråter hysteriskt om man ens tänker på sängen, inte ens vagnen fungerar. På natten sover hon bra, äter en gång å sover till 5-6 tiden, oavsett om nattningen lyckades vid 10 eller vid 12 tiden. Vi börjar alltid nattningen vid 19 tiden efterssom vi får hålla på mitt i natten annars.
Sorry att jag skrev av mig. Hjälper inte att jag är dunderförkyld just nu heller
Switii. Jo det kan fungera någon enstaka gångmen hon vaknar strax igen, såvida vi inte har lagt oss hela högen. Men oftast somnar hon inte av det. Mija står nu på alla fyra, drar fram ena benet eller båda, i kryprörelser. Hon har dock inte kommi på hur man gör med armarna sedan <Man får försöka hitta diamanterna men det svårt iband bland allt kol.
Paincace: Vilken sötis. Jo ni kan ju inte bränna av håret å nöta av håret gör inte våra håriga små hjärtan så det måste bli saxen. Mijas hår tovar sig som tur var inte