Inlägg från: längtan 80 |Visa alla inlägg
  • längtan 80

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Så, nu har jag pratat med sjukvårdsrådgivningen. Hon sa att vi nog hade gått för fort fram och att om man ammar och börjar med välling skall man inte samtidigt börja med smakportioner... Det sa absolut inte vår barnmorska... Där var det nästan ös på, öka tills ni kommer upp till en matportion... å vi har själva tagit det lugnt. Nu skall vi ge vätskeersättnig, amma som jag gjort tidigare samt ge majsvälling försiktigt på kvällen.  Samt naturligtvis vara uppmärksam på hur hon mår och att se om hon kissar.  Samma metod som jag tänkt men tänkte inte på extra ersättning. Åh nej,,,, nu ligger hon å krystar igen... det blir nog 6 eller 7e blöjan sedan 5 i morse

• längtan 80

Paincace... Ja huga för barn som vaknar tiigt. Mija brukar bajja den tiden... fast det har flyttats fram så nu är det vid 4 tiden.. .sedan måste man söva ner henne i vagnen. Har tyvärr inga tips

• längtan 80

Paincace... då står han stadigt på jorden HAr inte ens behövt fundera, vi trär bara på strumpor :-9

• längtan 80

Äntligen lite tecken på kosistens i blöjan efter fyra dygn där guman praktiskt taget kissat med stjärten en blöja varje timme!  Fortsätter ge vätskeersättning med tesked, har just kokat. Dumt att det bara får stå ett dygn i kylskåp och man ger teskedsvis. Men bra att man kan koka det hemma.

• längtan 80

Paincace: Jo, hon är ganska pigg, men hon är normalt sett nästan överaktiv... märker att hon lutar sig mot mig om vi sitter i soffan, vilket hon nästan aldrig gör efterssom hon promt skall sitta. Håller tummarna här vi med... känns läskigt faktiskt.

Friid4: tvättlapparna från ikea har varit bra för oss också. Sedan kan man aldrig ha för många filtar i olika storlekar å tjocklekar. Ett litet apotek. En örontermometer, lite dyr så den kanske man inte köper själv men toppenbra tycker vi! laga mat  å lägg i färdiga matlådor, bra att finna när de kommer hem.

• längtan 80

Hm, vad svårt det är. Tycker att det är bättre konsistens i blöjan, och inte lika ofta. Men jag tycker att hon inte är samma krut i som tidigare, att det finns en viss skillnad- Det tycker inte min fästmAN. Jag tycker att hon är lite blek om nosen idag- fästmannen tycker kanske. Men vad svårt, man måste ju vara uppmärksam för det går fort med dessa små! 

• längtan 80

Pratade med dem i lördags å de sa att vi skulle vara uppmärksam på om hon blev slö osv. Så det är ändå vi som skall se det. Har mailat min bvc-tant också.

• längtan 80

ja vinterkläder, oj oj, man komer långt med fleeseoverall å åkpåse, håller med paincace. Har jobbat på dagis så jag vet att många sover ute vintertid med det, ibland mindre. Det blir faktiskt vamt.

• längtan 80

Var å vägde mija i dag. Hon har gått upp 150 denna vecka trots katastrofmagen!? Hur detta nu gått till?????  Men jag har truga å lirka å truga å... ja ni vet hur det är. I går var hon askgrå i ansiktet å lite spakare. I dag är det mycket bättre färg å kvickare, samt bättre konsistens i blöjorna fast inte riktigt ok ännu.Men det känns så åååååå bra att hon har fått i sig och att mat har tagits upp i kroppen. Samtidigt har vi världens tandproblem å har gett alvedon idag för hon har varit såååå ledesen lilltösen. Hoppas att det dyker upp någonting snart så vi får utdelning.

• längtan 80

Tack paincake och har du provat att he messmör i maten, till och med vällingen ? för magen. Jo, det är samma här, man tänker på ernär det är någonting som är svårt för någon. Jag blev ganska skraj, mija är inte så stor heller 7000g 66.5 cm lång (har stått stilla i lite över en månad nu)

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3