Inlägg från: Paincake |Visa alla inlägg
  • Paincake

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Längtan: Man kan inte komma ihåg allt Vi har sempers mjölkfria här på Coop. Dessutom har jag ett nästintill oanvänt paket eftersom Casper inte gillar välling. (Vi kör Sinlac-gröt istället) Om du vill och inte får tag på allergivälling kan jag skicka till dig. Inboxa mig din adress, bara. 

Det tog bara ett par dagar efter att Casper börjat med mjölkfritt så kom bajset ut i form av senap, till skillnad från de hårda harpluttarna han med mycket möda och stort besvär lyckats pressa fram.  

Holy Canoly, vilken familj! Jag som tycker det räcker gott och väl med ett syskon ibland ...

• Paincake

Banan: Tack, men jag misstänker att frakten blir dyrare än vad vi får betala för burken (10 kr...) Ställ den på öppna förskolan, så kanske någon förbarmar sig över den.

• Paincake

Längtan: Casper tar inte igen det på dagen. Igårkväll somnade han två timmar senare än vanligt och han steg upp en timme tidigare., dvs 20.30-03.50. Han sov som vanligt en halvtimme på morgonkvisten och en knapp timme vid 11. Nu sover han sin eftermiddagslur som vi i o f s inte vet hur lång blir, men förmodligen inte mer än en timme. 

Men jag pratade med en mamma på öppna förskolan idag, hennes son är två månader äldre än Casper och hon sa att hennes son hade en period när han var 5-6 månader gammal då han sov mycket mindre än tidigare. Förmodligen någon form av tillväxt. Det kan man skylla allt på

Hur gick det med vällingletandet?  

• Paincake

Oj! Vad härligt att det har gått åt rätt håll för er

Nu tror jag att problemet med icke-drickaren Casper är löst. Jag häller helt enkelt vattnet över maten och frukten och blandar.  Han äter mycket bättre då, dessutom. 

Han har de senaste dagarna varit så fruktansvärt hård i magen så nu är det katrinplommon och massor utav vätska. Vi skippar gröt till förmån för välling (Sinlacvälling... skitmeckig att göra...) och masserar magen. Hoppas det vänder snart.

Imorgon är det läkarkontroll! Jag tippar på 71 cm lång och 8500 g.  

• Paincake

8615 g och 70 cm var han. En inte helt oadekvat gissning
    Fick också en ok-stämpel i rumpan av läkaren och klarade alla test med bravur.

Ja, många hajar till när jag berättar att han är sex månader gammal och säger att han ser äldre ut. 
    Men på öppna förskolan finns det en hel del stora barn ( 7 månader, 11 kg, en femmånaders på 10 kg osv) så han utmärker sig inte jättemycket

• Paincake

Förrestenförrestenförresten! Vet ni?! Casper sitter! Helt plötsligt och alldeles av sig självt! 

(förlåt att jag spammar. Han sover och jag har småtråkigt :- D )

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3