Adnil76 skrev 2010-09-01 17:12:45 följande:
Shit, jag tror Kalle äter typ det dubbla! Vad olika det är!
07:30 - Uppstigning: 250ml välling
9:15-10 - Sova
10:00 - En stor portion mat (morot/palsternacka/majs + päron till dessert)
12-14 - Sova
14 - En rågad portion gröt + aprikospuré
16-16:45 - Sova
16:45 - En stor portion mat + fruktdessert
19:00 250ml välling
19:30 Sover hela natten lång.. Zzzzzz.... Typ ;)
Ibland måste jag även fylla på med välling nån halvtimme/trekvart efter att han ätit för att han är hungrig igen. Tror att en mätt mage är nyckeln till en god nattsömn. :)
...och ändå ligger Casper en kurva över i längd och en halv över i vikt
Men nu är vi uppe i en hel portion gröt (1 dl vatten, 1 dl pulver) både för- och eftermiddag. Därja!
Ska försöka introducera välling igen. Det står i grötpaketet (Sinlac) att man kan göra välling av den, men till det behövs både rismjölk och fett och det känns rätt meckigt. Däremot ratar han Sempers mjölkfria men som du sa, Lindai, man ska väl försöka igen och inte ge sig.
Annars känner jag mig som elaka mamman där jag, trots att han verkligen klöks och är kräkfärdig av maten, matar in sked efter sked i en nästintill ihopknipen mun. Men jag är i alla fall glad när jag tvingar honom!
Jag tror att det är lite viktigt att vänja sig vid nya smaker och konsistenser, även om det är ovant och läbbigt i början.
Vad kul att läsa lite om er! Jag är också lite serienörd, både tecknad (Nemi, Lenore, Dilbert, Rocky m fl) och tv. Just nu är det Grey's Anatomy och True Blood som gäller!