Inlägg från: bananflugan82 |Visa alla inlägg
  • bananflugan82

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

swiitii skrev 2010-02-02 19:02:21 följande:
    Men ni lyckas att se skilnnad på dom bananflugan? Jag har knappt gått upp någonting, ligger på +2kg och är i vecka 33, men har en del övervikt sen innan, så behöver ju inte gå upp så mycket. Men jag måste ju ha gått ner i mig själv iomed att bebis ensam väger över 2 kg nu :P
    njae, ibland. Ludvig är just nu lite mindre, så det går att se skillnad. Men ibland går det inte! Oliver har ett smultronmärke på skinkan dock, så det har vi ju som tecken, men dom försvinner ju efter några år.
  • bananflugan82
    swiitii skrev 2010-02-02 19:54:47 följande:
    Då får vi hoppas att det har tillkommit andra tecken innan dess haha :)Jättefina namn på pågarna måste jag säga!Hur känns det att vara hemma? Har du hunnit fatta att du blivit mamma än?
    Både ja och nej! Det är svårt att förstå ibland att dom faktiskt kommit ut, att dom är mina! Men det är jätteskönt att få vara hemma och ha en riktig vardag! Nu ska dom bara växa till sig egentligen, för allt annat fungerar som det ska.
  • bananflugan82
    Nu har både Oliver och Ludvig dragit ut sina sonder själva så det tar jag som att dom inte tycker att dom behövs längre. Dom äter alla mål på flaska nu och det är så skönt! Slippa allt pill som har varit med sonderna.
    Dock kräker dom en del ibland efter maten, dom har lite väl bråttom emellanåt när dom äter.
  • bananflugan82
    HelenaOlivia skrev 2010-02-03 21:31:15 följande:
    Coolt att de tagit tag i saken själva de små:)Bra att de äter och mår bra.
    Japp, nu tyckte dom att det var nog. Sköterskan från hemsjukvård kommer idag o kollar läget, sen blir vi utskrivna och får tillhöra vanliga BVC.
  • bananflugan82

Nu har sköterskan från hemsjukvården varit här. Inga mer sonder behövs och vi ska upp till neo på tisdag för att bli utskrivna! Jippie! Oliver låg idag på 2500g och Ludvig på 2390g. Vi ska öka på maten och ge var 4e timma nu istället, så får vi se hur det funkar.

• bananflugan82
    HelenaOlivia skrev 2010-02-04 20:01:00 följande:
    Grattis! Vad skönt! Och jösses vad de växer:)
    Tack!! ja, dom ökar rejält på bara några dagar. men det är ju meningen också!
  • bananflugan82

Jag la på mig rejält med västska typ 3 veckor innan våra bebbar kom, det var hemskt. Som tur var höll det sig till fötterna och vaderna bara! Efter att dom kommit ut blev jag ÄNNU mer svullen, min ben blev groteska. Det har nog varit det värsta med hela graviditeten! Nu, efter 4 veckor, är allt äntligen borta, men det har tagit tid.

• bananflugan82
    Tikka1986 skrev 2010-02-10 12:50:25 följande:
    nån som har lite koll på de här med slemproppen? jag har kollat massor på nätet men blir inte nå klokare :Phade umgänge me sambon igår och när jag va på toa efteråt så kom det små klumpar (utan lukt,färg och såg ut som gelatin typ) , kan detta ha varit småbitar av proppen? nån som vet?
    kan det nog vara. nu i efterhand när jag letat tecken på att förlossningen skulle sätta igång, så hade jag typ.. ja, klumpiga flytningar ett tag innan. Tror det var slemproppen som lossnade bit för bit. Sen lossnade hela slemproppen då vattnet gick och det gick inte att ta miste på! Det var en massa vitt/genomskinligt slem som var lite blodblandat... {#lang_emotions_tongue_out} men slemproppen kan lossna långt innan det sätter igång, så det behöver inte betyda något.
  • bananflugan82

Ja, jag sitter här o väntar på fler bebisar. Nästa tråd så kommer vi tjata om hur vi har det med bebisarna istället.

• bananflugan82

Idag blir våra små troll 1 månad! La in lite nya bilder också.

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3