Silje84 skrev 2010-07-07 16:45:06 följande:
Måste bara skriva att vi har en mycket stor son nu :) va på BVC igår o då va han 66,7 cm o 8910g... 3 månader o 17 dagar dammal... hehehe.. Vi har kört med lite gröt med lite aprikos på o de verkar han gilla. Men vi har bara provat några få tal gånger.. Tänkte ta o prova morots puré snart.
Sova är han oxå väldigt duktig på, får dock sitta med han i famnen så att han somnar.. Men han brukar för de mesta somna vid halv nio o sover till typ tre äter lite o sover sen till halv nio :) såååå skönt faktiskt.
Kanske låter dumt, men är de någon mera än mig som är lite sugen på en till? Är super sugen, men ändå inte. Vill ju spendera var ända sekund med honom. Men å andra sidan så vill jag ha mina barn väldigt tätt inpå varandra. Hur känner ni?
Oj vilken bjässe! Vad mysigt. Jag gissar på att Oliver kommer att ligga på nånting sånt vid nästa vägning och dom är 6 månader.
En bebis till, njae...men det har väl att göra med att vi fick två på en gång. Jo, på ett sätt skulle jag vilja ha en till, men bara för få den absolut första bebistiden igen, för den gick så himla snabbt! Men annars så tror jag att man ska tänka efter innan man skaffar en till, tätt inpå. Jag känner dom som skaffat tätt, och ångrat det för att deras första har fått "växa upp" så snabbt. Man har helt plötsligt en bebis och en "halvbebis" som inte riktigt förstår varför ett syskon tar tid. Eller om ni får tvillingar.. Nu är ju mina i exakt samma ålder så det är ju inte riktigt samma sak, men om jag ska jämföra på ett ungefär, så nej, jag skulle inte skaffat tätt inpå!
Men det finns många fördelar också med syskon tätt inpå! Så man får nog överväga både det bra och det "dåliga"