Inlägg från: anuya77 |Visa alla inlägg
  • anuya77

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Sjö: Tack för du tog dig tid att berätta om ert planerade snitt! Jag har lite frågor. Kanske dumma sådanna. Som de gärna inte vill svara på på DS eftersom de inte vet hur det kommer bli ännu. Får reda på mer på tisdag.
    - Spinalen: är det ryggmärgsbedövning som sätts i ryggen eller var sätts den?
    - Återupplivning låter hemskt läskigt!
    - Uppvaket: Du sov och Jens och Molly var med?
    - Hur var det med lyft och sånt efteråt. Molly fick du väl bära?
    - Hur länge låg ni kvar¨på BB?

• anuya77

Sjö/Winner/ Anime:
    Tack för era svar.
    Ja på Tisdag är det nytt UL. Eftersom han var 47% större än snittet för 2 veckor sen så ska de nu ta ett ställningstagande baserat på Tisdagens resultat. Men det lutar åt snitt. Men efter era svar så är jag inte nervös. Jo att det ska göra ont och få på en kateter...:)
    Och sen att jag missar en massa direkt nyfödd-närhet. För på uppvaket får man inte ligga och mysa med bebisen, antar jag? Fast det tar man ju igen sen...

LL: Hur mår du??

• anuya77

Saza: Det vänder säkert snart! Hoppas det!!!! Hugo var också grining o trött efter förskolan när han började i Oktober. Kan du inte bli mer sjukskriven då antingen på 75 % el på heltid?

• anuya77

LL: Men det är ju, som du säger, inte för sent att det ska sätta igång av sig själv. Håller alla tummar för er!!! ska bli så kul och få höra om nästa trådbebis.

FrökenM: nu är det väl dags för dig också snart?

• anuya77

Jenn: usch då! Det kommer säkert gå bra hos ögonklliniken i EM så att du slipper ögonOP. Förstår att det är jobbigt med klydderi med ögonen!

Move: Just det! Du skrev ju att Alice fick kortisonspruta för lungorna. Det fick Hugo också i v 27. Hugo har EXTREMT hög röst och barnläkarna (3 st - oberoende av varandra) säger att det har med kortisonsprutan att göra. Därför undrar jag om Alice också har hög röst. Om det är något man får av de där sprutorna. Bara nyfiken...

• anuya77

Sjö: Du förringar inga känslor!
    Ang. rösten så skriker Hugo som en treåring när han sätter igång och gastar. Han har en grym röst. På dagis säger det att hela dagisgården stannar upp när Hugo sätter igång. hehe. Men det kanske är positivt med stark röst o vilja när man blir äldre sen...

• anuya77

Idag firar jag och Jonas 5 år o vi ska på Kvarteret Skatan. Det ska bli kul. Om de är för roliga kommer jag dock o kissa på mig...hihi....eller ännu värre. Bebisen kommer :)

• anuya77

Du får skicka hit dem. Hugos farmor och Farfar kan passa dina kidz också :)

• anuya77

GRATTIS FRÖKEN M!!!! Vad underbart med en liten gosig Greta-tjej. Och vilket ballt namn ni kommit på.

Här har vi spenderat natten på Astrid Lindgren. Han har ju varit magsjuk i en vecka och sen i torsdags haft hög feber. Inatt vaknade jag av att han gnydde konstigt och efter en check hade han 41,2 och sjukvårdsupplysningen sa bara: Åk in direkt. Sagt och gjort. Satt med en apatisk kille som var stekhet i ett litet rum i 3 timmar. Jonas var ute och frågade om vi kunde få hjälp en gång i timmen men det var liksom lönlöst. När klockan var 8 kom en tant in och sa: " Jo här är rena "vilda Western idag så jag rekomenderar er att gå upp till Närakuten (cityakuten) som ligger bakom, i anslutning till Astrid L.  Snacka om att vi suttit med lill-killen helt i onödan. Vi gick upp till andra barnakuten och där fick vi hjälp. Han hade ingen infektion utan en kombination av virus, Magsjukan och mässlingvaccinen (som han fick på 18-månadersdagen).
    När vi kom hem byttes magsjuke-blöjorna ut mot kräksjuka och återigen 41 graders feber. *suck*.
    Nu på kvällen fick vi faktiskt i honom en hel flaska vatten och lite lite spaggethi, som han fick behålla. Så jag håller tummarna att det ite blir fler kräkningar och definitivit inte mer 41-greders toppar. Vidrigt när han är så borta!

Ett egoinlägg från min sida. Är för trött för att kommentera era inlägg nu. Kram!

• anuya77
    Baypower skrev 2010-02-20 05:11:22 följande:
     Vi har inte fått några sådana restriktioner. Det är ju ohållbart i längden att en förälder ska tvingas vabba så fort en annan familjemedlem är sjuk. Då kommer man ju aldrig vara på jobbet i stort sett. Jag skulle nog spela dum och lämna ändå. De vet ju inte att Dante är sjuk t.ex. Men, det verkar ju som att det är just magsjuka de tillämpar den här regeln för och att den gått runt liksom.
    På vårt dagis finns heller inga restirktioner. Skulle vara svårt och hålla sig till dem, tror jag. Men finkar det så är det ju bra.!

isis79 skrev 2010-02-20 16:21:19 följande:
    Imorse innan vi åkte så kissade Isabel på POTTAN för första gången  *stolt mamma* så nu är det nog bara att fortsätta vår lilla potträning...Ha en bra lördag kväll:O)
    OOOOJ, håller ni redan på med potträning? Känns som det är lång tid till den tiden här hemma. Duktig hon är din lilla Isabel!
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7