Inlägg från: anuya77 |Visa alla inlägg
  • anuya77

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Stockholmsmammor:
    Ni som kan: Fika idag på västermalmsgallerian kl 11. Vi ses på övre våningen. Vid hörningången finns ett fik, på höger sida.

LL:
    Vi velar fram och tillbaka med namn: ena dagen Emil och andra dagen William. Inget bestämt alls.

• anuya77

Tack för en mysig fika idag, tjejer. Kul o ses som vanligt!
    Bay: du får följa nästa gång!

• anuya77

Jag har inte varit med från början i diskussionen men vi har MaxiCosy på både babyskydd och nuvarande bilbarnstolen. På babyskyddet fanns ett stödben på basen. Och basen satt stabilt via benet och IsoFix-fästena. Vi har en Volvo V50.

Vi har Hubbe, 8-16 på dagis. Vi har höjt tiden en halvtimme per dag, för att Jonas tar både hämtning & lämning nu när jag inte får/kan lyfta honom så mycket. Det passar då med hans pluggtider. Jag såg dem precis gå förbi vårt hus. Ser galet gulligt ut när ett gäng 1½ åringar kommer knatandes/sittandes i vagnar och utforskar världen ihop.

Lycka till på inskolningarna, Saza och alla andra!

• anuya77
    sjögurka 79 skrev 2010-01-27 12:57:56 följande:
    Undrar vilken bebis som kommer först, mini-FrökenM eller mini-L33L00?
    Eller mini-Anai. Träffade ju henne igår och hon är i vecka 39, tror jag det var.
  • anuya77

Åh, just det! Igår när Jonas hämtade Hugo berättade fröknarna att Hugo hade slagit en flicka i huvudet med en träleksak. O att det blivit en stor bula på henne. Så hemskt! Oss daskar han till när han inte får sin vilja genom men jag trodde aldrig att han skulle våga göra det på nån annan. Hoppas det var tillfälligt men det var inte kul. Att gråta på vid lämningar är nog ganska vanligt i början och i denna åldern. Hugo gråter ibland. Men det går över så fort man lämnar honom till en frökens famn och man själv går ut ur rummet. Jag är inte heller nån som tar vid mig vid sånt faktiskt.

• anuya77

Tack Nenne, vad snäll du är!

Igår skulle jag hämta Hugo på dagis. EN hämtning av alla tusen som Jonas gör. Allt gick bra med Overall, skor, trappor mm. Så kommer vi ut på trappan utomhus. Den var täckt med is och lätt pudersnö. Missade att det var så halt så jag gjorde världens vurpa med Hugo i famnen. Han landande på min mage med full tyngd och jag slog i svanskotan i trappsteget och vred hela bäckenet samt slog i huvudet i dörren som inte gått igen ännu.
    Ingen var ute på gården som kunde hjälpa oss. Men vi tog oss upp och hem, men när jag kom hem började jag kräkas som en kalv så vi fick åka till förlossningen för kontroll.
    Efter 4 timmars CTG och ultraljud visade sig att han där inne mådde prima trots allt. Nu är det bara min fogar och bäckenben som dragit sig ifrån varandra ännu mer än vanligt (har ju redan foglossning som gör dödens ont)- det botas bara genom vila vila och vila. Idag har jag svårt och gå men de sa läkarna att jag skulle ha några dagar.
    Hur som helst så känns det så typiskt! En hämtning och den klarade jag inte av. Nu är det Jonas o farfar som får ta alla hämtningar/lämningar i framtiden till bebben kommit.

• anuya77

Tack för alla snälla omtänksamma ord.
    Det är ok här men är ff väldigt mörbultad. o ryggen gör bara mer o mer ont.  jag HATAR o vara still dessutom- så att gå från att kunnat göra lite till ingenting alls är påfrestande. Kan sitta upp i soffan högst 1 timme sen måste jag vila. Så Jonas gör verkligen allt här hemma: blöjor, byter kläder, badar, städar, lagar mat, hämtar-lämnar, handlar mm.
    Hoppas det blir bättre snart. nu har det ändå gått 3 dagar....

Vad kul att ni är på jakt efter hus, sjögurka o jenn.
    o vad kul med ert hus fröken. lycka till allihopa1

JAG LÄSER ALLT NI SKRIVER MEN AV NÅN ANLEDNING kan jag inte svara i min iphone. så det blir bara när jag orkar sitta med datorn.

• anuya77

Tezz: Du har säkert sagt det tidigare men jag har glömt. Vad jobbar du med som har sådär långa arbetspass?

• anuya77

Saza:
    Om bara min jädrans rygg dämpar sig i smärta så tar jag gärna en fika med dig. Hojtar när jag är redo...

Ni som har foglssning:
    Har ni även ont i blygdbenen (tror det heter så). Jag har haft det lite innan fallet, men efter det, har det bara blivit värre och nu kan jag knappt gå för det gör så ont där. Att sätta ihop benen är som ett skämt. Det går inte.
    Nu är jag trött på att vara såhär tung, stor och otymplig. Längtar till bebben kommer så man kan börja röra sig igen. O sätta på normala kläder. Men ännu är det 7-8 v kvar.

Nu är Hugos rum äntligen klart så idag ska han och Jonas premiär sova där inne. Får se hur det går. Det blev jättefint. Ska läggaupp bilder sen.

• anuya77

Det är verkligen en vidgrig smärta!

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7