Inlägg från: anuya77 |Visa alla inlägg
  • anuya77

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Bay: haha. vilket kul inlägg. Jag har svårt att tänka mig att du ser ut som en padda. Men jag förstår. Det är känslan.

FrökenM: Nej, jag vann inte. Det kom nån i grevens tid och la in ett slutbud. Fräckt!!!!

Jaha. vad ska man göra resten av dagen till knubbe kommer hem då? Mitt stora projekt idag var att laga en köttgryta. men det är avklarat nu....
    Snacka om att vara ute i god tid: Jag tog fram tre väskor idag: en för förlossning, enför bebisen och en till BB. De är dock inte packade ännu...

• anuya77

Bay:
    Jaha. Jag tänkte flytta dit. Nej, men det är svårt o veta vad man ska ha med sig...

Den tjock-ångest ni beskriver har jag jämt. Gravid eller inte...haha

• anuya77

L300: Vad spännande! Hur var det nu med Wilhelm. Gick du över eller föddes han för tidigt? *dåligt minne*

• anuya77

På tal om Ikea så : När min kompis var på Ikea i Barkarby i Lördags stod Filippa o Fredrik Reinfelt på barnavdelningen och slet i ett Mammut barnbord. Otippat. o ointressant egentligen

• anuya77

Tobiq:
    Det kallas Pupp o är graviditetsklåda. Googla. Be din läkare på MVC skriva ut Bethnovat- det hjälper mig massor. Det är hudläkaren o överläkaren på kvinnokliniken som skrivit ut det (de på apoteket förvägrade mig salvan- men mina lälkare säger att en tunn insmorning per kväll inte gör skada på barnet)

• anuya77

Måste förrresten gå till en hudläkare med Hugo för han har blivit helt knottrig på hela huden. samt dundertorr i ansiktet vilket blir som röda bölder på eftermiddagarna.
    Först tänkte jag att det är kylan, sen kanske mjölkalllergi eftersom att jag är laktoskänsslig men nu vet jag inte. Hans mjuka babyhud har ersatts av bubbligt knotter. stackars liten

• anuya77

Saza:
    Stackars lille Milo. Hoppas han blir kry snabbt snabbt.

L33L00:
    GRATTIS på dagen! Hoppas hi haft en mysig dag ihop, du och Wilhelm.

KOrv:
    HUr länge fick ni stanna på BB/Neo? har för mig att ni fick åka ganska snabbt. Var jonas kvar på nätterna eller han var hemma med Abbe?

Bay: Fyller du och dina mamma år på samma dag? Det var bra inprickat sådanna fall. Kom du på BF?

• anuya77

Men usch o fy vilka historier ni dar upp. Vilken dunderångest jag fick nu.

Sjögurka:
    stackars henne!!! Fy fan. det måste vara det värsta värsta...åh, alla tankar till henne!
    Vad snäll Jens är. Och vad pinsamt att det blev en massa besvär för vår skull. Pinigt!!!

Korv:
    vad skönt att JOnas mår bra nu. Men stackars dig som är ensam hela helgen. Ska jag ringa om vi åker ut i helgen? Tror vi ska det nämligen.

Tobiq:
    GRATTIS till husköpet. vad kul. Ja nu blir det många grillkvällar hemma hos er ;)

Angående språkutveckling så såg jag när jag läste, att vid 18 månader brukar/bör barnen kunna ca 20 ord. Det kan Hugo absolut inte. Han kan  typ 7-8 st.  Något o bli stressad över?

• anuya77

Sjö: Stackars lilla Molly. Det är säkert en kombination av dagis och kanske nåntand/utvecklingsfas. Hoppas nästa natt blir bättre!

Tydligen ska vi ha 3 barn enligt vad Jonas berättade för sina föräldrar igår. Det var intressant tycker jag eftersom inte jag visste nåt om detta. Men inte mig emot. Men det får bannemig dröja mellan 2:an o 3:an. Minst 4 år.

Nu är jag konstant trött dygnet runt. Minns inte att jag var så med Hugo i magen. Men jag kan somna stående var och när som helst.

Saza: Hoppas Milo är bättre idag

• anuya77

Saza:
    Hoppas verkligen att Milo blir bättre av medicinen nu. Håller allla tummar jag kan.

L33L100:
    Ja visst lite sorgligt om detta skulle vara sista gången...men ja. vi får se hur det blir. Jag vill som sagt ha många år mellan 2;an o 3:an.
    Åh, jag känner igen det där med försovning på vardagen o dundertidiga mornar på helgerna. Pust!

Korv:
    Det blev en helg i Sundbyberg. Vi åkte aldrig ut- därav inget samtal, som du märkte. Ringer nästa gång istället.

Imorgon är det dags för tillväxt UL för vår del. Det ska bli så kul och få kika på vår lilla prins där inne i magen igen.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7