• Saza

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

FrökenM skrev 2010-03-05 11:26:47 följande:
    Saza: Silas är verkligen jättefint, även om det får mig att tänka på Da Vinci koden Superfint, hoppas du vinner namnfighten!!
    Fast på ett sätt så har jag redan vunnit en namnfajt då jag fick igenom Isak. Och det är fortfarande det namnet jag vill mest.
    Och det är nästan nästan bestämt att lillebror just får heta Isak
    Wilma 051013 ~ Milo 080916 ~ Bf 100511 /// skumling.blogg.se
  • Saza

Vi har en scooter till Milo. Världens bästa vagn
    När lillebror kommer blir det en Babytravel syskonvagn.

• Saza
    anette 81 skrev 2010-03-06 13:17:11 följande:
    tycker det är stel, har liksom ingen fjädring tycker jag
    Vilken? Scootern?
    Smaken är som baken
  • Saza

Råkade posta innan jag var klar.
    Fjädringen brukar ju annars vara Emmaljungas stora problem. Att det är för MYCKET fjädring. Fast det gäller mest liggvagnarna.

• Saza
    Winnertaco skrev 2010-03-06 13:31:33 följande:
    Vi har haft en scooter sedan Johanna var 6 månader. Ääääälskar den! Vi bor i skogen, och det är inga problem att ta sig fram med den här, samtidigt som den är ganska smidig. Visst finns det mindre vagnar, men eftersom vi bor som vi bor så valde vi den. Nu börjar den gnissla och bli laningens sliten, men den har ju hängt med i snart 3 år och har använts i princip hela tiden!
    Det är det jag gillar med Scootern. Att den är så rejäl och ombonad fast det bara är en sulky.
    Hade en till Wilma också, och jag antar när bebisen i magen ska ha en egen vagn lär det bli en till
  • Saza
    movie skrev 2010-03-08 09:21:47 följande:
    Måste fråga er som är sjukskrivna, ska fk ha orginal sjukintyget eller kopian??★ღ♥★ღ♥.♥ Alice 080728♥.♥ღ★♥ღ
    Jag skickar orginalet till fk, men tar typ 4 kopior till mig själv. Jobbet ska ju ha också, och sen vet man aldrig ifall fk strular bort orginalet

Anuya - Måste var sååå jobbigt för dig att ligga där! Väntan, gravidhormoner, trötthet, saknad efter Hugo och Jonas... Usch
    Snart är bebisen hos dig och då blir allt mycket bättre. Och INGEN kan ta din plats som dina barns mamma.
    Stor stor kram till dig!!
  • Saza
    sjögurka 79 skrev 2010-03-09 14:13:01 följande:
    Grattis på födelsedagen Anuya! I morse klockan 9 satt jag och väntade på barnmorskan två veckor (!!) för tidigt. Snacka om preggo-brains... Ni andra som är gravida eller kommer ihåg hur det var; brukar/brukade er mage dra ihop sig och bli stenhård jätteofta och jättelänge. Är så grymt obehagligt, gör nästan ont. Och så blir jag trött av det. Borde jag kolla upp det? Just det, Molly har åkt på sin första öroninflammation tydligen. Nu är det penicillin som gäller. Hon har inte så ont, men febern har ju varit rejält upp och ner
    Sammandragningarna har kommit tidigare och tidigare för varje graviditet för mig.
    Nu tredje gången så hade jag rejäla redan innan vecka 20 och nu har jag mer eller mindre varje dag (vecka 32 imorrn).
    Så jag tror det är helt normalt, men om de blir regelbundna och blir smärtsamma ska du nog kolla upp det.
    Stackars Molly. Hoppas hon kryar på sig fort!

Imorrn är det dags för 18 mån-kontroll och spruta för Milo. Ska bli roligt att se vad han väger och så, men mindre roligt med sprutan.
    Speciellt eftersom han blev så sjuk av svinvaccinet. Iofs så var det väl en annan pågående infektion som gjorde det, men ändå...
    Men visst är det så att det dröjer ett tag innan de blir sjuka (om de nu blir det) med den här sprutan? Det är inte som med de andra sprutorna, att de kan få feber typ dan efter?
  • Saza
    Winnertaco skrev 2010-03-09 14:17:57 följande:
    Säger också grattis till Anuya och hoppas att lillebror kommer idag! Visst var det igångsättning idag? Jag måste få fråga hur ni hade gjort med följande: Ludvig är lös i magen, det har han varit i två-tre veckor. Dagmammorna tror att han har magsjuka, men jag är tämligen övertygad om att han inte har det, utan att det är tänder tänder eller annat som spökar. Det vi nu funderar på är om man ska ringa vc (eller bvc kanske)? Det känns lite smått fånigt att ringa för att han är lös i magen, men magsjuka tror jag verkligen inte att det är, och vi kan inte vara hemma tills han har fått alla tänder. I övrigt är han inte påverkad av det, han är som vanligt.
    Jag skulle inte heller tro på magsjuka... Kanske nån intolerans?
  • Saza
    movie skrev 2010-03-09 19:23:52 följande:
    Saza: Hoppas det går bra i morgon. Vi fick ju inte ta sprutan eftersom Alice har en sån hosta så om en vecka är det hennes tur. Har också hört att dom kan bli dåliga.★ღ♥★ღ♥.♥ Alice 080728♥.♥ღ★♥ღ
    Hmm... Milo är lite snorig och lite hostig. Han kanske inte ska ta då?
    Det var ju det han var när han fick svinvaccinet och blev jättesjuk. Men å andra sidan var det första dagen på förkylningen. Den här snuvan och hostan har han gått med i typ två veckor, som alla andra barn...
    Får väl höra med bvc imorrn. Han ska ju ändå dit för kontroll.
  • Saza

Nu har vi varit på 18 månaders kontroll och Milo fick en ok-stämpel i rumpan
    Bvc-sköterskan var inte så orolig över hans tal. Hon tyckte det var mer viktigt att han förstod saker och det gör han utan problem.

Sprutan fick han trots snuva och hosta. Hon tvekade först när jag berättade hur sjuk han blev efter svinvaccinet, men bestämde sen att ge honom. Däremot så sa hon att vi kan räkna med hög feber eftersom han reagerat så starkt förut.

13700 gram och 87 cm. En stadig och lång kille

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7