• Saza

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Kanske skulle nämna att mitt favoritnamn jag precis fått igenom hos Andreas är Isak
    Men snubblade över namnet Silas här på fl igår och blev fast direkt. Tycker det passar så bra med Milo också.

Wilma 051013 ~ Milo 080916 ~ Bf 100511 /// skumling.blogg.se
  • Saza
    movie skrev 2010-03-02 11:17:24 följande:
    Saza: I dag såg jag i Göteborgs Posten en liten Silas och han var så söt så nu är fulingen från filmen glömd ★ღ♥★ღ♥.♥ Alice 080728♥.♥ღ★♥ღ
    Hehe

Men jag tror inte jag får igenom namnet hos sambon. Han är lite FÖR negativt inställd till det.
    Men som sagt, mitt favoritnamn är med bland topp 5 på vår lista så jag ska väl inte klaga
  • Saza
    Fröken M - Skickar massa kramar till dig! Såklart det är en jobbig period just nu. Du som precis fött barn och omställningen från ett till två barn med allt vad det innebär.
    Blir ju inte direkt bättre med massa sjukdomar heller.
    Snart kommer du in alla rutiner och saker lugnar ner sig. Hoppas du snart mår bättre!
  • Saza
    Anuya - Usch vad jobbigt! :( Hoppas du får ett besked och att det blir något du känner dig lugn med. Måste vara skitjobbigt att inte veta nånting. Stor kram!
  • Saza
    anuya77 skrev 2010-03-03 12:40:37 följande:
    Jaha, då blir man inlagd i alla fall. Ett konkret beslut taget. Vet ej hur länge o vet inte om o när igångSättning sker nu, då barnläkarna vill förhala förlossningen så länge som möjligt.... Hatar ovissheten men känns ändå ok att nån tar sig an en. Läser vad ni skriver via telefonen men kommer nog inte kommentera. Ska heller inte tråka ut er med mitt Depp-snack. Kram
    Stor kram till dig!!
    Inte roligt att ligga på sjukhus, men det måste ändå kännas skönt att de har koll på dig och bebisen. Nu är det inte länge kvar tills du får träffa och gosa med honom!
    Baypower skrev 2010-03-03 19:22:04 följande:
    Åh, nu sitter världens sämsta mamma här med jätteångest. Är ensam hemma dessutom. Jag höll på att plocka ur diskmaskinen och helt plötsligt så börjar Felix gråta och då ser jag att han håller en kökskniv i handen(inte en vass utan en vanlig kniv som man äter med men ändå). Sedan dess har han gråtit och verkar ha ont i ögat. Jag har försökt titta men det syns ingenting. Nu har jag lagt honom och det verkar som om han är på väg att somna även om han gråter till ibland. Vad ska jag göra???? Jag tänkte att om han somnar så kanske det inte är så farligt och då får vi vänta till imorgon bitti. Vad tycker ni? Snälla, inga förmanande ord.......jag mår redan piss över detta.
    Oj oj, en olycka händer så lätt!! Inte ska du klandra dig själv heller!
    Han kanske råkade peta sig i ögat och det kan ju göra jätteont, det vet man ju själv. Men syns det ingenting och han slutar vara ledsen så är det nog ingen fara.
  • Saza
    Winnertaco skrev 2010-03-03 19:57:58 följande:
    Man varför skulle vi komma med förmanade ord? Jag tror inte att det är nån fara om det inte syns nått, men ring och hör med sjukvårdsupplysningen om det inte känns, bra. Alltid bättre att ringa så att man kan var lugn sen! Idag var vi på 1 ½-årskoll. 90 cm lång och 14,1 kg tung! Jag vet att vi har pratat om hur mycket en 1 ½-åring "bör" kunna prata förr, och enligt vårt bvc var "kravet" 8-10 ord. Så, jag tror inte att nån behvöer oroa sig för att de pratar för lite. Och som med allt annat så kunde det lika gärna vara så att de inte alls klarar det nu, men klarar mer än de "ska" kunna vid nästa koll.
    Oj! {#lang_emotions_surprised} Milo kan absolut inte säga 8-10 ord. Han säger "titta", "mamma", "pappa" och nåt som låter som "där". Thats it.
    Han säger inte heller mamma eller pappa direkt till någon av oss, utan mer mammamammamamma - pappapappapappa.
    Vad mer "ska" de kunna på kontrollen?
    Jag oroar mig en del för Milo just för att han inte pratar något. Ska till bvc om en vecka så då får jag väl domen...
  • Saza
    Winnertaco skrev 2010-03-03 20:05:53 följande:
    Tja, vad sa de mer... Gå och springa lite tror jag. Typ Och det var viktigare att de förstod det man sa än att de kunde prata. Men som sagt var, det är så olika och nästa koll kanske han kan dubbelt så mycket som han ska kunna! Sedan har jag hört att olika bvc har olika riktlinjer, men det är säkert genomtänkt hur som helst.
    Ok, ja Milo förstår massor.
    Gå och springa kan han
  • Saza
    sjögurka 79 skrev 2010-03-04 09:07:22 följande:
    Hurra! Kräksjuka! Är så glad och lycklig, sist detta hände började jag kräkas vid 14-tiden. Fem timmar kvar bara, så spännande.
    Usch och fy!! Antar att det är Molly som är sjuk?
    Hoppas hon kryar på sig fort och att du klarar dig!

Vi har haft magsjukeepidemi på dagis hela veckan. Verkligen extremt där barn spytt på avdelningarna varje dag. Men peppar peppar så har vi klarat oss hittills, trots TVÅ barn på samma dagis.
    Men nu har jag bestämt mig för att hålla dom hemma idag och imorrn. Hoppas på att de inte hunnit bli smittade så vi klarar oss.
  • Saza
    anuya77 skrev 2010-03-04 11:09:59 följande:
    UgoHugo hade fått leka med sin trötta pappas mobil imorse medan han halvsov själv. Tror ni inte ungen hade lyckats spela in en videosnutt OCH skickat iväg till Jonas gamla chef. Haha. Nån har Ågren nu hur framtida referenser kommer låta. Jag tyckte det lät lite kul.
  • Saza
    anuya77 skrev 2010-03-04 22:56:55 följande:
    Ja precis i detta nufaktiskt! Jättemycket. Fick just Alvedon som vägrar hjälpa ! Ff i tvärläge.
    Spännande!!
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7