• Saza

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

L33L00 skrev 2010-02-26 10:16:45 följande:
    Saza - enligt min bm är det vanligt med förvärkar tidigare & att de känns av mer. Tror att det kan vara så tidigt som v.30. Men fråga din bm.... jobbigt me begravning, såna saker kan också göra att man känner av förvärkar enligt folk som var på min sambos farmors begravning i Januari!? Milos dagischock låter ungefär som nu då Wille vänjer sig me lillebror, tror han tycker det är lite jobbigt ibland. Men visst kommer det bli bättre! Kram
    Tack!
    Jo allt är väl "normalt" när man väntar barn nummer 3 Tyckte bara det kändes lite FÖR tidigt. Men sen kanske det bara var nåt tillfälligt också...
    Ska bara jobba några veckor till, känns som ett bra beslut nu med förvärkar och foglossning.
    Såg bilderna på nykomlingen. Jättesöt! Har ni något namn ännu?
    Wilma 051013 ~ Milo 080916 ~ Bf 100511 /// skumling.blogg.se
  • Saza
    korvmedbröd skrev 2010-02-26 11:08:38 följande:
    Saza: Jag hade mycket förvärkar med Love. Och i och för sig, han kom ju fem veckor tidigare. Se till att vila mycket (och sex är väl inte att rekommendera om du vill behålla den lille ett tag till).
    Mmm, det där med vila är ju inte världens lättaste med två barn, inklusive ett vilddjur, och en sambo som jobbar heltid
    Men jag måste försöka...
    När började dina förvärkar och hur ofta hade du dom?

Mysigt med ett eventuellt bröllop!
  • Saza
    L33L00 skrev 2010-02-26 11:08:10 följande:
    det låter som ett jätte bra beslut ang. jobbet, jag gick hem lagom till jul & det var jätte skönt. Det här med namn är jätte svårt, när Wilhelm kom hade vi 2 killnamn & det var Wilhelm & Valdemar. Och lillebror & han är väldigt lika. Jag och sambon kommer inte överrens om något annat namn så just nu lutar det åt Valdemar. Vi hade ju Fedor som ett alternativ men vet ej om han passar att heta det. Sambon har föreslagit Alexander & Lukas & jag säger nej, jag har föreslagit Herman & Elmer & sambon säger nej... *suckar*
    Haha, ja det är inte lätt det där med namn. Tur att man har lite tid på sig att bestämma
  • Saza
    Anuya - Följer med spänning!!

Åååhhh, jag vill också vara nära förlossningen!! Längtar massor efter bebisen och är satans trött på foglossningen.
    Dessutom när jag var hos bm sist så fick jag veta varför jag haft så ont mellan benen. Jag har tydligen flera åderbråck... inte så trevligt. Kan tydligen bli riktigt jävligt
    Hoppas på att de sista 10 veckorna går fort och att jag slipper gå över 2 veckor den här gången.
  • Saza
    movie skrev 2010-02-28 20:05:16 följande:
    Saza: Åderbrock lär ju inte vara skönt, min kompis fick det och det gjorde jätte ont. Men det försvann direkt efter förlossningen, lite hopp iaf. Och foglossning måste vara djävulens påfund.
    Usch säg inte så.
    Min bm sa nåt i stil med "oj, har du väldigt ont?". När jag sa att det ändå var på en okej nivå just nu så sa hon att det tyvärr kan bli väldigt smärtsamt.
    Fy
  • Saza

Andreas är inte ute alls mycket, och då har han ändå nästan bara kompisar utan barn. Han är ju bara 23
    Oftast åker han bara hem till nån kompis, spelar tv-spel och dricker lite öl. Men det gör han inte heller så ofta.
    Att han går ut och super till rejält händer väl kanske fyra gånger per år eller nåt. Och då får han inte sova hemma. Jag kan absolut inte sova om jag vet att han ska komma hem. Då ligger jag bara och väntar och oroar mig.

• Saza

Appropå att festa så ska vi på personalfest på lördag (vi jobbar ju på samma jobb, jag och Andreas)
    Det brukar ju bli sådär lagom roligt när man är ensam nykter
    Men då har jag sagt till Andreas att han får ta det lugnt. Och att han även följer med hem när jag vill åka. Jag åker inte gärna hem själv på natten, speciellt inte nu när jag är gravid.
    Killarna på jobbet kommer garanterat ge pikar om att Andreas är en toffel, hehe

• Saza
    Saza skrev 2010-02-28 21:43:40 följande:
    Andreas är inte ute alls mycket, och då har han ändå nästan bara kompisar utan barn. Han är ju bara 23 Oftast åker han bara hem till nån kompis, spelar tv-spel och dricker lite öl. Men det gör han inte heller så ofta. Att han går ut och super till rejält händer väl kanske fyra gånger per år eller nåt. Och då får han inte sova hemma. Jag kan absolut inte sova om jag vet att han ska komma hem. Då ligger jag bara och väntar och oroar mig.
    Såg att det såg lite konstigt ut, det jag skrivit.
    Det är självklart inte så att jag förbjuder Andreas att komma hem när han har supit. Men oftast när han gör det så gör han det i Södertälje där han har sitt "grabbgäng". Då sover han över hos nån kompis för det är väl inte att föredra att åka hem mitt i natten därifrån.
  • Saza
    sjögurka 79 skrev 2010-03-01 10:48:45 följande:
    Oj. Påminner mig om den där läskiga albinon i da vinci koden... Men alla namn blir ju liksom fina när de sitter på ett fint barn. Hoho, det var väl enormt diplomatiskt sagt?
    Haha, precis vad Andreas sa när jag la fram förslaget. "Tänker bara på han i da vinci koden".
    Men jag ska nog jobba lite på det. Känns dock lite jobbigt när jag precis fått honom att gilla mitt favoritnamn, som han inte alls gillade från början
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7