• Tezz81

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Tobiq: Skönt med rul.. Man slappnar ju av lite mer efter ett sådant. (ocj jag tyckte det var minst lika underbart gång nr 2, kanske ännu mer då man visste vad allt var)

Movie: Ja det var väll inte en dag för tidigt att jag började träna. Vill inte se ut så här nå mer nu. Och sen är det ju skönt att röra sig och passa på att rensa hjärnan..
    Längtar också tills jag kan gå runt våran sjö. Tar 1½ timme.... Underbart. Och ja, visst kan man gå nu om man vill, men jag väntar tills det är barmark och lite varmare.

Bay: Lycka till i morgon....  Ska ni tjuvkika också eller vänta tills liten kommer?

Anuya: Sötaste lilla Hugo. Så förståndiga och påhittiga dom är våra små...

L300: Då håller vi tummarna att ni skrämt bort rs nu då och blir friska och krya.

Dagens ego: Jag är numera me&i säljare.... Lite pirrigt men skojjigt! Den 8 april beräknas jag kunna sätta igång! Spännade! 

Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81
    L33L00 skrev 2010-03-23 09:23:42 följande:
    tack tezz & grattis till me&i jobbet. Hur fungerar det, tjänar man ngt som säljare
    Jag kommer att tjäna 25% av det jag säljer (om jag säljer ngt det vill säja) Så ju flera  visningar jag har och ju mer folk köper detso mer tjänar jag.... fats jag gör det mest för jag tror att det kommer att bli kul. ÄLSKAR barnkläder så det blir ett nöje att få klämma och känna lite,,,,
    Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81
    movie skrev 2010-03-23 20:37:22 följande:
    Tezz: Va kul att du blivit säljare, säger som tobiq synd att du inte bor närmre för då hade du haft en storkund iaf Jag ska på party nästa onsdag.Tobiq: Jo allt är okej, tappen har kortat sig dom 2 senaste gångerna så det är tur att jag är sjukskriven och tar det lugnt. Bebis ligger långt ner med huvudet, precis som Alice gjorde. Ny mätning om två veckor.
    Vad synd.... Men om du vet vad du vill ha så får du gärna beställa via mig
    Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81
    Saza skrev 2010-03-24 14:30:45 följande:
    Dom ringde från dagis och sa att Milo blivit magsjuk. Att han inte velat äta lunch och sedan vaknat på vilan och varit ledsen. När de sen tog upp honom så "rann det ur honom" enligt fröknarna.Det går även magsjuka på dagis.Men sen när vi kom hem så hade han bajsat igen, och... det var helt normalt! Och luktade inget konstigt alls.NÅNTING är det, för han är inte sig själv. Men om det är magsjuka får väl framtiden utvisa...Jävligt trist är det iallafall med tanke på att han aldrig får vara frisk och iochmed det aldrg komma in ordentligt i rutinerna på dagis.Han var ju sjuk och hemma nästan hela förra veckan.Fan
    När vi alla hade kräksjukan så kräkten Linnéa också bara. Var ingen skillnad i blöjjan... Tyckte det var konstigt med...
    stackars oss med sjuka barn
    Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81

Linnéa blir hemma från midsommar till mitten av augusti. Tony tar semester och pappaledigt. Inget måste att dom ska vara lediga hela  sommaren. den här sommaren blir det så. Framöver kommer det inte bli så...

Var på barn i dag. VC trodde att linnéa höll på att bli uttorkad och för att det inte skulle ske så tyckte dom att vi skulle åka till barn så att Linnéa ev kunde bli inlagd med dropp..... Efter en snabb koll på barn blev vi hemskickade. Var ju bara att TVINGA i sitt barn vätskeersättning enligt dom... Mmmm för det är ju jätte lätt! Hon har ätit välling i dag i alla fall.

Det enda läkaren kommenterade var att hon bara gått upp 700 g på 4 månader...
    Försökte förklara att det varit så dedan hon föddes. att hon inte ökat speciellt mycket i vikt. Men med tanke på att hon under 1½ månad har haft vinterkräkan 1 gång och inte ätit på  5 dagar, och sen nu detta då hon knappt ätit på 7 dagar. Så tyckte jag 700g var mkt för att vara henne. Nu vägde hon precis 10 kg. (fast hon hade både blöja och kläder på sig så hon har nog ökat mindre)....

Han tyckte vi skulle ta upp det med bvc. Som om det inte är typ det enda vi pratar om när vi är på bvc. Som om det inte är det som hon har fått mig att må dåligt i 1 års tid. Försökte förklara för läkaren. Men han förstod inte riktigt. Jobbigt när han inte kunde språket så bra att han förstod

Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81

Ho ho..... Här var det tomt! Och jag som ville läsa lite trevligt innan jag åker till jobbet

Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81
    tobiq skrev 2010-03-27 23:27:26 följande:
    Tezz: Visst är det skitjobbigt det här med växten! Moa växte ju så hon knakade fram till 10 mån ålder, men sen har det ju gått utför... På 10-månkontrollen vägde hon prick 10 kilo, när vi var där för extrakoll vid 17 månader vägde hon 10700... Nu hoppas jag verkligen att det hänt något när vi ska dit om två veckor, men det tvivlar jag på... Försöker intala mig att inga barn svälter ju sig själva, det handlar väl om kroppsbyggnad helt enkelt och att dom är väldigt aktiva, för det var väl Linnea också? Det säger alla som umgås med Mosan en stund; "det är ju inte konstigt direkt att inte hon går upp i vikt..."
    Linnéa är aldrig still. Hon springer runt, runt, runt.... Jonatan och hon jagar varandra ofta.... och sen har hon ju varit sjuk nu och inte ätit på 5 +7 dagar. Nu håller hon nog på och äter i kapp för att i dag har hon ätit massor.... Skönt!

I morgon ska vi göra ett försök att gå till öf. Ska försöka ragga lite kunder bland mammorna där.... 
    Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81

Vad skönt att febern gett med sig lite MOVIE.  Inge kul alls med sjuka barn... Nu har jag 25 timmar jobb  kvar. sen ska jag vara ledig i litse mer än 1 vecka igen. HÄRLIGT!

Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81
    Saza skrev 2010-03-29 12:32:35 följande:
    Behöver hjälp i bloggen!Vad ska lillebror heta?
    noel........ förknippar det namnet med en supersöt kille på öf,,,,
    Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81

På torsdag vankas det 18 månaders koll på Linnéa. bvc ringde i dag och hade ett återbud då... Vet att hon är en lättviktare, men det ska bli kul att se hur mkt hon växt på längden....

Nu ska jag sova lite innan det är dags för 25 timmar jobb..... Hade förträngt att jag börjar kl 09:00 i morgon och inte 15:30 som det annars är. Snacka om besvikelse när jag kom på det. Så nu ska jag packa jobbväskan och sen sova. (och drömma mardrömmar om datorer eller nåt)

God natt ALLA!

Jonatan04, Linnéa08
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7