• Tezz81

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Linnéas 2 ordsmening är "titta pippin" titta pappa.... m.m Ett av orden är alltid titta....

Sen så sjunger hon "atta dej" och nynnar resten (lilla snigel) När hon sjunger blinka lilla stjärna så kan hon stora delar av melodin men bara ett fåtal ord hamnar rätt....

Så gulligt när orden blir fler än 1- Dom små barnen blir så stora....

Snälla alla hulliga, håll tummarna för mig. Sambon har anmält mig till Grys tjejplan. Känns väll som att chansen är noll att just jag skulle få åka med , men hoppas går ju. (önskar önskar) Även om jag kommer dö av längtan efter mina små...

Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81

Grys tjejplan = Gry (fd Forsell, mix megapol) tar med 50 st tjejer till fuerta ventura. Bara att anmäla någon tjej man gillar och skriva en motivering om varför just denna ska få åka med. Sen är det bara att hålla tummarna! kostar alltså inget.

Har precis fått en tårtbeställning tills på fredag! Skojj! Blir det till att baka tårta på to.....

Tack för alla gratulationer!

Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81

Har ingen aning om vad han skrev. Men han säger att det var ngt bra i alla fall...

Vet att det kommer att bli super jobbigt att vara i från dom små OM jag kommer med, Men endå välbehövligt tror jag.....

Om ni inte har testat tekakorna som finns med i Leilas bakbok så gör det. är GUDMLIGA!

Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81
    Winnertaco skrev 2010-03-17 09:14:11 följande:
    Jenn: Ursh, vilken natt! Hoppas att det blir bättre inatt!Saza: Vad trist att han fick feber. Jag har insett att Ludvigs oförklarliga feber för nån vecka sen antagligen var vaccinationsfeber, det var också exakt 7 dagar efter sprutan.Skruttis: Allergimat är dyrt, jag kikade lite på alktosfri mjölk när Ludvig var så dålig i magen. Höll på att svimma.Andreas säger att han har nominerat mig också till Grys tjejplan, men jag vet inte om jag skulle våga åka om det väl kom till kritan
    Men då får vi båda komma med, så kan vi hålla varandra i handen
    Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81

Leilas tekakor:

5 dl mjölk
    4 dl havregryn
    ½ msk salt
    1 msk ljus sirap
    150g smör (tror jag det var)
    25g jäst
    8-9 dl vetemjl special

*Värm mjölken till 50 grader.
    *rör ner havregrynen och låt svälla i 20 min
    *tillsätt saltet och sirapen. rör om
    *smält smöret och rör ner.
    *smula ner jästen. rör om
    *tillsätt mjölet, lite åt gången och rör i ho till en lös deg.
    *låt jäsa i 30 min
    *sett på ugnen 225 grader
    * baka ut på mjölat bakbord och nagga.( 10 tekakor, ca 1 cm tjocka.)
    *lägg på plåt med bakplåtspapper under bakduk. låt jäsa i 30 min
    *grädda mitt i ugnen i ca 10 min...

Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81
    L33L00 skrev 2010-03-19 10:46:09 följande:
    sjögurka, korvmedbröd, saza & alla. Min lilla plutt har  fått rs-virus Vi åkte in till sjukhuset igår eftermiddag då han inte ville äta & blev slö. Behövde inte bli inlagda då han piggnade till efter en massa snor hade lossnat med hjälp av koksaltslösning. Det känns skönt att vi åkte in & att han blev ordentligt undersökt. Bara jag lyckas hålla snoret i trim så han kan äta & att han inte blir sämre så kan han vårdas i hemmet. Han har ammat en del men har problem med andningen & när han får en hostattack efter han ätit så kräks han ner hela mig och sig själv med en fontän. Vi har knappt sovit något inatt då plutten hostat, snorat & gnällt. Jag har varit uppe med honom flera gånger under natten. Var helt förstörd igår innan vi åkte till sjukhuset, blev så j-la orolig. Fy vad jag grät.Känns bättre idag & efter vi fick åka in..
    Uch uch och uch! Håller tummarna att han blir bättre FORT. Han är ju så liten..

Och här sitter jag och gnäller över att Linnéa är snorig, HOSTIG, feber och dålig i magen. Hon är ju i alla fall 1½....
    Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81

Har lite funderingar..... Min me&i säljare har rekommenderat mig till bossarna i småland. Så i onsdags hade jag en telefonintervju som gick jätte bra. Fick börja på en gång om jag ville.... Men vill nog vänta tills höstkollektionen kommer.... Har lite beslutsångest...... Fick betänketid tills på måndag.

Känns lite sent att börja nu då alla vänner redan har haft visning vilket betyder att ett stort antal kunder försvinner. Får väll övertala er att anlita mig på visningar
    Synd att ni bort så långt bort.... Kanske blir i augusti ändå... Åååååå, ångest!

Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81

In går, sol +10 (i skuggan), perfekt skidspelsväder... (som jag såg på tv pga sjuk tös) För ingen missade väll att Svenska SkidSpelen går av stapeln här i "min" stad?

I dag: SNÖ, SNÖ och åter SNÖ... Vart tog våren vägen?

Linnéa är fortfarande sjuk. I går sov hon till kl 06:30, sen somnade hon kl 9:00 och sov till ca 12:00, somnade igen 15.30 och sov till 18.15, Bjöjbyte och välling och efter att ha legat uppe i sängen ett tag och sjungit lilla snigel för sig själv (och oss då vi hade babyvakten på) så somnade hon om vid 20.30 och sov till 06:30 .... Hon är inte riktigt kry som sagt. Har nu sovit sen 10.00 och har precis vaknat..

Vab denna veckan också. Försöker att få sambon till att ta det på tisdag och mamma ta henne 2 timmar i morgon på em. Om hon är piggare alltså. Om jag vabbar så dras det 3000 på lönen. Om sambon vabbar på tisdag så dras det bara 1 dag för han.... Är inte så att jag inte vill vara hemma.. Men jag jobbar ju så "lite" i alla fall och tycker det är bättre om sambon tar det........

Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81

Hoppas ni inte tror att jag klagar på att vara hemma med mina söta små, För det är ju det BÄSTA! Men då vi förlorar mindre pengar på att sambon är hemma och jag ju typ nästan aldrig jobbar så är det ju dessutom skönare för sambon att få lite kvalitetstid med barnen. Dom ledsnar ju på mig annars.....

Har varit och tränat på kvällen.Och jag gillar det dessutom. Fattar ingenting! Har inte varit en "sån" som gillar att träna men nu står jag gärna på löpbandet och "power walkar" 1 timme... Med utsikt över hoppbackarna.. Mys! Nu ska jag kika lite på anuya´s söta minsting igen innan det är dags för sängen...

Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81
    sjögurka 79 skrev 2010-03-21 21:08:53 följande:
    Korv: Hahaha, ska vi kalla dig korven med bröna nu då 
    Hahahahahaha! den var BRA!
    Jonatan04, Linnéa08
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7