• Tezz81

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Kaosmamma skrev 2010-02-13 00:18:35 följande:
    ja vad skönt att hon tar välling, det brukar buffa på dem en del. Filippa vägde 8,8 kg nu för ca 4 veckor sedan.. det ända som växer och är stort på henne är håret =P wilma var en riktig tjockfis! Och Jonathan var en bastant och krallig kille.. så är ej van vid en sån tiny dam.. hon har inte en enda cellulit på rumpan ;)matvägrar hon? äter hon själv? De brukar ju ofta få i sig det dom behöver ändå.. har en kompis som haft det sådär jobbigt med maten och vikt med båda sina barn.. men allt har gått fint.. de är lixom smala i naturen, fast de var stora när de kom. Men hon var i alla fall jätte orolig!Men om de stannar av i längd också så e det ju klart att man blir oroad.. det gjorde ej hennes...
    Samma här. Sonen låg 1½-2 kurvor över medel... Blir ju kontrast med en tös som ligger 1½ kurva under....

Vissa dagar äter hon riktigt bra. Börjar själv för att sen ge oss skeden och bli matad. smakar gärna, äter nog så att hon dämpar hungern. en tröttnor hon. Om hon får springa och småäta så kan hon få i sig en del... blir uttråkad av att sitta still...

håret är inte så jätte stort på henne heller.......{#lang_emotions_smile}.

Det verkar ju som om det är på väg åt rätt håll i alla fall.... Fast det finns MKT som hon inte villl ha.... Smakar men  säger sen nej och skuter ifrån sig maten/smörgåsen/glassen/kakan/gröten... ja det mesta!
    Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81

Uch så ni har mått. Och så klagade jag över illamående under båda grav. Det var ju en piss i havet om man jämför.....

Anime: Uch så hemskt med astman... Håller tummarna att det blir lindrigare framöver...

Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81

Linnéa sover sött i spjälis. Får göra det tills hon visar tendenser till att börja klättra. Är så SKÖNT att veta att hon ligger där man har lagt henne.

Sonen fick en växa säng när han var 18 månader ungefär. Då var han på väg över kanten. Han sover fortfarande i sin leksvik från IKEA. Vi frågade han nu när han fick ett "stor kille rum" om han ville ha en ny säng? (vit tyckte jag så att den skulle matcha retsen). Svaret blev: "nej jag vill ha kvar min säng, för den är så skön. Jag kanske vill ha en ny när jag fyller 6 år."

Linnéa har en spjälis där man kan ta bort en långsida så det blir till att sätt dit en "trill ur skiva" när det är dags. Sen får Jonatan bestämma när han vill ha en ny säng, och då får Linnéa ta över hans säng! Hon älskar den. Springer gärna in i hans rum och lägger sig i den. Hon ser PYTTE LITEN ut i den...

Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81

Saza; MYS MAGE! Klappa den och hälsa bebben därinne!

Jenn83: Håller tummarna att det "bara" är laktos om det är något av dom. Fast mest hoppas jag att det är inget!

Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81
    Knastroll82 skrev 2010-02-16 09:22:12 följande:
    Korv - Jag är instruktör för babysim på tisdagar mellan 16-19, och har minisim mellan 12 och 15 på lördagar. Dock har jag det i falun så det är ungefär en timmas resväg enkel resa emellan. Liam har babysimmat sedan han var fyra veckor, men blivit lite åsidosatt i och med att jag inte kan fokusera på honom under lektionstid. Så han "ligger efter" andra barn i hans ålder som badat lika länge. Oundvikligt, men synd.Ja, jag vet att jag måste försöka stressa av, men jag hinner inte! Det går i ett!
    Är du på neptun ? min kusins kille går på minisim där. Fast 1 timme till falun? Bor du långt utanför blge?
    Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81
    Kaosmamma skrev 2010-02-15 22:17:49 följande:
    tack det önskar jag med.. sambon ringde precis o hon har fått 40 graders feber oxå.. men de får hjälp med andning o allt nu.. med de extra mediciner som vi ej har hemma.. men vill ju inte in i dessa sjuktider med kräksjuka osv.. hade dock inge val.allt bra i er stuga?
    uch lilla tjejen! hoppas det är bättre med tösen
    Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81
    Knastroll82 skrev 2010-02-16 10:17:55 följande:
    Japp, jag håller till på både neptun och södra. Fast har han minisimmet på neptunbadet så är det inte mig han går för, för mina minisimsgrupper är nere i södra bassängen. Jag åker buss, och måste byta i stan. Så det tar en timme.
    Buss ja. Då förstår jag att det  tar 1 timme.

Ja han är på neptun...( där är jag med jobbet ett par ggr i månaden också)
    Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81
    Karlstadtös skrev 2010-02-16 19:56:02 följande:
    Känner mig som världens sämsta mamma, men jag orkar inte mer just nu! F vaknar minst 1 gång i timmen hela nätterna och bara jag duger. Kliver upp 6, jobbar, hämtar barn, F gnäller hela tiden och vill vara i famnen hela dagen, F somnar 19, J väcker F, F skriker, J ska nattas, telefonen ringer och väcker F igen, Jama stör F, jag är förkyld och stressad och höjer rösten, J gråter, F gråter, klockan är snart 8 och F ligger i min famn och vägrar sova, vet att jag måste lägga mig för att jag kommer bli väckt x antal ggr inatt och imorgon går jag upp 6 och ska jobba till 16.30. Hämtar barnen 17.30 och allt börjar om! Var är mitt liv?
    Känner igen mig till en viss del. Ammade ju Linnéa tills hon var strax över 1 år och det var jag som tog henne på nätterna. Alla ggr hon vaknade bara för att snutta. Sen hon äntligen accepterade välling så sover hon bättre. Är fortfarande jag som tar nätterna då hon kör veket race i 3 timmar men nu för tiden är dom få. (sambon kör lastbil på dagarna och jag vill att han ska vara någorlunda pigg när han kör)
    Nätterna när jag jobbar då får han ta henne fast då sover hon oftast bra...

Vill F inte ha välling eller är det du som inte  vill sluta amma? (för visst ammar du fortfarande?) Linnéa har även kommit på charmen med napp emellanåt när hon ska sova. 16 månader gammal!

Hoppas det löser sig för dig /er. Sömn är ett måste för att kroppen och framför allt hjärnan ska fungera.
    Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81

Linnéa har sovit super bra 2 nätter nu. Känner mig ganska pigg inför att åka till jobbet på em.
    Hon har somnat före kl 19:00 och vaknat 08:15. (vaknat för välling 1 gång)

Är tacksam för dom nätter som hon sover bra. I morgon ska barna vara hos dagmamman 06:30. Tråkigt! Hälst när hon sover bra. Mönstret brukar brytas då och så sover hon inte lika bra under helgen....

I dag ska jag ha lite egentid mellan barnlämning och jobb... Tror att jag ska simma! skönt! (och köpa present till sambon som fyller år på må)

Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81

Tror inte att "vart är mitt barn" tänket försvinner. dock att det mattas av lite. Min egen tid har jag oftast när barnen lämnats hos dagmamman. Eftersom det är så få timmar det rör sig om så är det mest skönt.

Jag hinner äta i fred, simma lite och sen åka och jobba. Väl på jobbet är det jobbigast. Att inte kunna stoppa om dom små inför natten och pussa och krama godnatt. Men det går. Efter att ha varit borta i ett dygn så saknar jag dom och dom saknar mig. Dagen avslutas med mys!

Om jag bara går på stan för att fördriva tiden så kan jag  fortfarande bli rastlös. känner mig halv när inte dom små är med.  Samtidigt som det är ganska härligt i lagoma portioner.

nu ska jag rensa diskbänken innan jag far i väg.  Så slipper Tony (som glidit ner i diket med 25 m lastbil i dag) mötas av disken.  Allt gick bra. Var bara en glidning! Möte på skogsväg i avesta där dom plogat utanför vägen. Var bara dike där....

Jonatan04, Linnéa08
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7