Karlstadtös skrev 2010-02-16 19:56:02 följande:
Känner mig som världens sämsta mamma, men jag orkar inte mer just nu! F vaknar minst 1 gång i timmen hela nätterna och bara jag duger. Kliver upp 6, jobbar, hämtar barn, F gnäller hela tiden och vill vara i famnen hela dagen, F somnar 19, J väcker F, F skriker, J ska nattas, telefonen ringer och väcker F igen, Jama stör F, jag är förkyld och stressad och höjer rösten, J gråter, F gråter, klockan är snart 8 och F ligger i min famn och vägrar sova, vet att jag måste lägga mig för att jag kommer bli väckt x antal ggr inatt och imorgon går jag upp 6 och ska jobba till 16.30. Hämtar barnen 17.30 och allt börjar om! Var är mitt liv?
Känner igen mig till en viss del. Ammade ju Linnéa tills hon var strax över 1 år och det var jag som tog henne på nätterna. Alla ggr hon vaknade bara för att snutta. Sen hon äntligen accepterade välling så sover hon bättre. Är fortfarande jag som tar nätterna då hon kör veket race i 3 timmar men nu för tiden är dom få. (sambon kör lastbil på dagarna och jag vill att han ska vara någorlunda pigg när han kör)
Nätterna när jag jobbar då får han ta henne fast då sover hon oftast bra...
Vill F inte ha välling eller är det du som inte vill sluta amma? (för visst ammar du fortfarande?) Linnéa har även kommit på charmen med napp emellanåt när hon ska sova. 16 månader gammal!
Hoppas det löser sig för dig /er. Sömn är ett måste för att kroppen och framför allt hjärnan ska fungera.