• Tezz81

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Hej alla! Jag har varit så inaktiv här (igen). Försöker åtminstone att kika in varje dag för att uppdatera mig om vad som händer. Har så mkt just nu. me&i tar lite mer tid än jag kanske hade räknat med.....Är super kul men det kräver både tid och planering. Ingen som är sugen att lägga en beställning? Inboxa i så fall!....

Tråkigt att höra om sjuka barn.... Mysigt att läsa om stockholmsträffar och bäbisar små. Och snart är det ännu flera bäbisar i tråden. Så härligt!

Linnéa har kommit på att mat är gott, och glass, och choklad. ALLT med choklad är gott. Är så skönt att det äntligen har vänt! Hoppas nu att det håller i sig.

På söndag ska jag till en ort utanför Gävle på me&iträff! Hoppas den blir av.... Spännande!

Kramar till er alla från oss i Falun.... Tänker på er varje dag!

Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81
    korvmedbröd skrev 2010-04-26 23:12:58 följande:
    Vadå Tezz, kan man lägga in en beställning hos dig, fastän man inte ses?
    Om jag bjuder dig på en visning och du inte har möjlighet att komma så kan du maila en beställning. För inte ska du gå miste om kläderna bara för att du fått förhinder
    Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81

april april din dumma sill jag kan lura dig vart jag vill säger man väll 1 april, och maj maj måne jag kan lura dig till skåne i maj.....

Ingen som varit ute på www.meandi.se och hittat ngt som dom så gärna vill ha? Maila i så fall få fixar vi det

Uch vad tråkigt med sjuka barn och mammor..
    Anai: Vad tråkigt att det inte kändes bra på nya dagiste. Vi har ställt Linnéa på överflytt tills efter sommaren. Magkänslan har sagt att vi skulle flyttat på dom små tidigare, men barnen har verkat trivas. Nu har vi fått veta att flera tycker som vi och därför flyttas Linnéa efter sommaren (om det finns plats)....

Korv: Oj vad spännande det lät. Och även om det kanske känns konstigt att få ett syskon som vuxen småbarnsmor så kan jag inte låta bli att småskratta över sättet han sa det på......: här verkar det hända grejjer.....

Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81
    lia76 skrev 2010-05-07 18:55:29 följande:
    När jag fick Ida så var Stella 23 månader. Hon var nog rätt så införstådd att jag haft en bebis i magen, men kanske inte riktigt fattat det här med småsyskon. Jag köpte Busige Bebben som jag läste för Stella nästan varje dag. www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163842... Så lite förstog hon nog. Hon var här hemma med sin farmor när vi kom hem med Ida. Stella blev så glad och skulle klappa och krama Sen hade vi en vovve som kom och skulle nosa också hehe
    Vi körde busiga bebben för Jonatan också.... Han ÄLSKADE en. Sen kompletterade vi med busiga bebben kommer hem...
    Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81

Åååååhhhh! Babyboom i tråden.... Kanske både Saza och Linn D snusar bäbis nu... (hoppas, hoppas, hoppas) Hoppas kunna kika in och säga grattis i morgon ! Härligt!

Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81
    Baypower skrev 2010-05-21 13:12:02 följande:
    Njuter av en av de bra vab-dagarna; den feberfria dagen!! Felix och jag har träffat Anuya, Hugo och William och lekt i lekparken samt ätit lunch. Mys!!! Har insett att Felix inte har några vår och sommarkläder. Imorgon blir det shopping!!!
    Du får gärna shoppa av mig
    Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81
    Linn Daggert skrev 2010-05-22 10:58:24 följande:
    hej! skulle bara säga att calle föddes den 15:e, allt gick jätte bra och vi åkte hem efter 8 tim. nu kämpar vi här hemma med en jätteledsen och avundsjuk storebror:/ 
    Grattis till Calle..... {#lang_emotions_heart}
    Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81

Blir så less.. Sambon och jag har det lite tungt nu. Bara gnäller åch skäller... Eller igentligen så är det han som gör det. Han vantrivs på jobbet och pga det så är typ hela livet mitt fel. mitt jobb är dåligt (enligt han), Allt jag gör och säger är dåligt, Mår verkligen piss och orkar inte med att bli handlad som skit för att han inte mår bra. Måste bara prata med någon och gråta lite. Det blev ni som fick lyssna. Orkar inte ta det med ngn som står mig nära.

Det är en sådan energibov.....  Jag tycker att han ska börja leta nytt jobb. Leta efter ngt han vill syssla med, Ngt som får han att må bra. För det här håller inte i längden.

Han ska vara ledig i sommar och jag hoppas verkligen att det kan få han på bättre humör.

Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81
    Winnertaco skrev 2010-05-26 14:19:27 följande:
    Tezz: Att hans jobb är dåligt är ju knappast ditt och ditt jobbs fel. Vad jag har förstått så trivs väl du på ditt jobb? Han måste söka nya jobb, eller försöka göra nått åt situationen på sitt nuvarande jobb. Det är inte helt lätt, men det blir inte bättre av att han bara gnäller och är sur och tvär mot dig.Det ÄR skitjobbigt när en inte trivs på jobbet, och det kan vara otroligt tärande när en jobbar med nått som inte funkar. Jag ska jobba på mitt gamla jobb (McDonalds) i sommar, och jag känner redan när jag tittar på schemat att det här är inget som skulle funka i längden om man har familj och barn. Nu fick jag iofs ett ganska dåligt schema eftersom jag inte jobbar heltid i vanligafall och har blivit inpetad lite här och där, men det jag vill säga är att det kan bli väldigt jobbigt när en har ett jobb som inte passar idealt i den nuvarande livssituationen. För oss funkar det eftersom det bara är en begränsad period och dessutom ska Andreas vara helt ledig större delen av tiden, så vi ses en hel del ändå!MEN det ligger på din sambo att söka nya jobb, inte på dig att lösa situationen!
    TYcker det jag med... Jag har samma schema JÄMT! Inget som ändras på det. Och javisst. Ja jobbar dygn... 7 pass på 4 veckor . Vilket innebär att barnen bara är hos dagmman i snitt 3 dagar i veckan. Oftast bara 2 ,,,, Hans jobb byter schema varannan vecka.... Smidigt när man har barn och försöker ha lite rutiner... INTE! Försöka skrapa i hop lite ork och hämta barnen,,,,
    Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81

Jag skulle inte ha ngt emot städhjälp... Är det ngn som har lust att säga vad det kostar på ett ungefär... Känns som det skulle vara värt det....

Jonatan04, Linnéa08
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7