• Jenn83

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Anime: Kollade lite mer om just den boken, och råkade hamna på bloggen om lilla Felicia. Ett inlägg, sen satt jag och grät. Inte sådär en liten tår utan störtgrät. Alltså, sen jag blev mamma klarar jag verkligen inte sånt. Det är ju den värsta mardrömmen, det finns ju inte att något sådant kan hända. Lider så oerhört med den familjen, och jag såg i bloggen att de har begravning idag. Så oerhört tragiskt att behöva begrava sin lilla bebis. 
    Tror den boken du gör kan hjälpa många barn (och vuxna) i sin sorg, och att visa att det är ok att sörja och vara ledsen, men att man får vara glad. Ska definitivt köpa boken när den kommer ut. Jättefin!

.?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • Jenn83

Tobiq: Skönt att allt såg bra ut med pyret. Och trist med huset, men som du säger, det kommer ju fler!!

.?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • Jenn83

Anuya: Huset är i Kävlinge, där vi bor nu med. Så det blir ingen lång flytt Dock blir det kanske ändå aktuellt att byta dagis för Maja...det ligger nämligen ett typ 100 meter från vårt hus

• Jenn83

Baypower: Vätskeersättning är bra. Ger du välling så ge majsvälling, inte fullkorn. Blåbärssoppa och mosad banan tror jag ska vara bra, och typ smörgåsrån. Ett tips är att undvika mjölkprodukter några dagar åtminstone, det är vanligt att små barn får en tillfällig laktosintolerans efter magsjuka

• Jenn83

Baypower: Älskar det programmet! Tisdag och onsdagkvällar sitter jag klistrad

Maja har efter en ganska lång tid med nattvälling och en del vaknande haft 2 riktigt bra nätter. Igår vaknade hon inget alls, och inatt ville hon ha välling vid 6.30 men sov sen till 9. Så skönt, känner mig riktigt utvilad!

• Jenn83

Ok, börjar inse nu på allvar vilken tur jag hade med min graviditet. Hade en väldigt enkel, och för mig var det ju typ något som nästan togs för givet eftersom det var min upplevelse. Men sen när man hör/läser om vad vissa av er, och även andra, får genomlida, så blir jag väldigt tacksam, och håller tummarna för att jag får likadant emd tvåan. Kan definitivt förstå om man tvekar på fler barn om man har en jävlig graviditet, det är ju trots allt ganska lång tid man är gravid.

• Jenn83

Korv: Nä, Maja har fortfarande spjälsäng. Men så har hon inte visat nån tendenser till att klättra ur den. Tror hon är för kort för det. Sen har vi tänkt ta bort en sida och behålla spjälsängen till nästa barn behöver den.

Däremot ska vi nog snart skaffa en tripp-trapp-stol och börja med den istället för den vita ikea-stolen. maja har provsuttit sån hos kusinen, och sitter jättefint

• Jenn83

Imorgon ska vi iväg och ta blodprov på Maja och eventuellt få veta om hon har permanent laktosintolerans/mjölkallergi. Det verkar ju nästan så, och jag tror mer på mjölkallergi. Inget kul, men ska bli skönt att veta om det är det. såååå trött på dålig maga nu för snäckan!

• Jenn83
    Saza: Har också läst din blogg och förstått att det är tufft för tillfället. Skickar en stor kram och hoppas på ljusare tider SNART (gärna nu!!)

Jag är också lite halv-nere idag... Har sen i typ måndags sett lite dimmigt, om man kan säga så. Började undra om mina nya glasögon, som jag haft några veckor, egentligen inte var så bra. Men jag kan liksom se bra, men allt känns suddigt. Ibland är jag expert på att dra ut saker på tiden, som att ringa läkare, men imorse gjorde jag faktiskt dte och fick tid på VC direkt. Han sa att mina hornhinnor ser grumliga ut och att det är små sår på dem. Jag hade ungefär samma grej innan  jul, och nu börjar jag bli rädd att det är något som är mer permanent...och direkt börjar jag tänka på ögonoperation, vilket gör mig livrädd! Är lite tramsig med sånt, operationer skrämmer mig jättemycket,
    I alla fall så fick jag tid direkt till ögonkliniken, ska dit i eftermiddag, och förhoppningsvis räcker det med droppar som det gjorde sist. Ursäkta att jag maler på, är bara trött på att ha ögonklydd!!!
  • Jenn83

Anuya: Tack!  Ja det går säkert bra och framförallt är jag glad att de tar det på allvar och att jag fick tid så snabbt. Blir väl mest orolig att det är något värre, och i mina värsta fantasier kommer jag ju snart bli blind typ!

LL: Håller tummar och tår för att bebis snart vill komma ut!

Sjögurka: Såg de där namnlapparna på din blogg, och har beställt likadana. Verkar ju jättebra med strykbara. smidigt!

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7