• Jenn83

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Jag har hittat hit

.?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • Jenn83
    Baypower: Har ni en sån där "turbo-inskolning"? Eftersom ni var där hela dagen tänkte jag. Har hört att många förskolor har infört 3-dagars inskolning. Skönt att det gick bra!
    Maja började också inskolningen idag. jag var med idag, vi ska ta vissa dagar var. Vi har två-veckorsinskolning, hade nästan hellre haft kortare, känns lite meningslöst att bara vara där en timme som vi var idag. Men det gick jättebra. maja sprang runt och testade alla saker, och ville inte alls gå därifrån.

Galet att det snart börjar bli dags för nästa omgång bebisar att titta ut. ja med undantag av Korv's som redan är här. Tyckte det var nyligen som den här gravid-vågen började Vi har så smått börjat planera för tvåan, en tanke är att börja försöka till hösten, så det tidigast blir juni 2011. Så kan jag skjuta upp sista terminen ett halvår.
    .?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • Jenn83

Nu blir det kanske en Stockholmsresa till för miG! Såg att Bounce ska uppträda på Globen i april, och jag älskar dans, så jag hoppas på att komma upp och se dem. Måste bara hitta någon att släpa med mig. Kanske kan passa på att träffa några av er då!? Hade varit superkul.

• Jenn83

Anuya: Grattis till lillgrabben!

Tror att det här med 3 dagarsinskolning kommer mer och mer. Oavsett vilken typ av inskolning de kör med får man väl lita på att pedagogerna har koll.
    Imorgon ska jkag med Maja igen, idag var det Daniel, och då ska jag nog gå ifrån en stund. Får se hur det går...

• Jenn83
    Tobiq: Jag vet precis hur du känner, inför VUL:et med Maja var jag så nervös och tvivlade starkt på att det fanns något där. Vet inte riktigt vad jag ska säga för att lunga dig, mer än att jag definitvit tror att du kommer få se ett pyttelitet hjärta som slår, eftersom du inte fått något som tyder på missfall. Men jag minns som sagt hur nojig jag var i början av graviditeten med Maja, så jag vet inte om det hjälper....
    Lycka till imorgon i alla fall!

Kul att ni tycker huset verkar mysigt. Där är ju en del att göra, kan säga att jag ALDRIG skulle behålla de där extrem- pojk och flickrummen! Gräsligt... och badrummen skulle vi väl också fixa. Men det känns väldigt lagom för oss, som inte riktigt känner att vi är husmänniskor

Sjögurka: Tycker priserna här nere också är rätt höga egentligen. Vi bor ju en mil utanför Lund, inne i Lund hittar du knappt ett hus under 4-5 miljoner... Men anledningen till att detta är så billigt är att avgiften är hög. Men vi resonerar som så att det är boendekostnaden som är det viktiga, inte om vi betalar pengarna till föreningen eller som ränta till banken.
    Japp, håller dig/er uppdaterade, så får det bli en träff om jag kommer upp.

Idag lämnade jag Maja 45 minuter på förskolan, satt i personalrummet. Men det gick jättebra. Hon vinkade och sa hejdå när jag gick, och sen hade hon inte gnällt nåt när jag var borta. Skönt!
  • Jenn83

Anuya: Vilken bra läkare som verkligen stod upp för dig. Sånt gillar vi!

• Jenn83

Winner: Men kan ni tänka er fler barn överhuvudtaget??

Om det blir som våra planer är nu blir det väl kanske syskon nästa sommar. Ca 3 år mellan isåfall. Det där bebissuget börjar väl så smått komma...

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7