• Jenn83

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Självstudiedag....lätt att få något läst när man har tankarna fulla av helt andra grejer och beslut som ska tas....

.?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • Jenn83

Bay: Det ingår grovplanering av tomten. DVS det kommer inte ligga kvar gigantiska jordhögar och så. Häck kommer planteras, plattor runt huset + uteplats kommer läggas, och carport kommer byggas. Så det återstår typ att lägga gräs eller vad man nu vill göra. men det är en liten tomt, 250 kvm så det är ju inte jättemycket jobb.
    Nä, jag tror nog att det ska hinnas klart i tid. Däremot blev banken lite orolig nu, eftersom vi inte kommer sälja lägenheten på ett tag än. Så de vill att vi ska lägga in alla sparpengar vi har i handpening nu...vilket känns nervigt eftersom man plötsligt står utan backup. men samtidigt är det väl detta man sparat till, och vi kommer ju hinna spara en del till november om vi lever sparsamt.

.?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • Jenn83
    L33L00 skrev 2010-02-03 13:38:18 följande:
    12 dagar kvar!
    Snart dags ju!!! Häftigt
  • Jenn83

Ok nu har vi gjort det...sagt ja till huset! Så nu kommer det bli husbygge med inflytt i slutet på året. Känns lite overkligt...men roligt!

Sjögurka: Usch va hemskt Det är verkligen sånt som inte får hända.

Anuya: Tror inte du ska vara nojig. maja säger heller inte mycket. Hon pratar massor, men inte många direkta ord. Sen har hon ljud för en en del ord. Typ häst är "iihhhh", lamm är "la", Hubbe (kaninen) är "Huuuuuu" osv.

Knastroll: Vilken liten snackis du har Sött! Men det är väl som du säger, vissa barn är tidiga på det motoriska, andra på pratet. Maja är ju definitivt en som hellre klättrar och springer än att försöker prata

• Jenn83

Lite småsur just nu... dags för dop för lilla kusinen idag, och jag och Daneil ska vara gudföräldrar. Och så vaknar Maja med feber *suck*. Nån mer än jag som tycker att feber/sjukor alltid har en tendens att komma när man ska göra något speciellt??

Nä, jag ska inte gnälla, det är ju faktiskt mest synd om Maja. Men lite trist är det ju allt...

• Jenn83

Jag får erkänna att jag är en av dem som beklagar sig om Maja skulle vakna innan 7 en ledig dag. Vi är lite bortskämda, och idag vaknade vi av oss själva vid halv 9 och tog in tidningen i sängen och så, och först när vi började röra oss vaknade Maja. Och i veckan när hon skulle vara på dagis 9.30 så fick jag väcka henne 8.30. Så helgmorgnar innan 7 gillas INTE här

• Jenn83
    LL: H¨åller tummarna för att det kanske är på G....och att du snart får gosa bebis!!

Sjö: Usch vad hemskt att du kände honom...ja, det är ju hemskt ändå. Jag har också tyckt det har varit otcäkt, för en av våra bästa kompisar har varit där nere och nu är hans tjej där. Kan inte vara roligt för honom att sitta hemma nu, och veta att hon är där. oroligt!

Nu har vi fått preliminärt inflytt på vårt hus...21 dec!!! Kul...precis innan jul. Men men... vi hade ändå inte planerat att fira jul där i år så.
  • Jenn83

Det här med genustänk...oj, få inte igång mig, för jag har blivit alldeles för hjärntvättad på lärarutbildningen så jag kan snacka genus en hel dag. MEN...vad som retar mig är att bara för att man inte är så mycket för rosa och små prinsessor, så verkar folk tro att man gör det bara för att man tänker genus. Men i mitt fall är det mer för att jag helt enkelt inte tycker rosa i för stor dos är så himla fint. Och prinsessklänningar och klänningar med rysch-pysch är för mig en mardröm.

LL: haha, skrattar åt din beskrivning

Anuya: en stor kram till dig, förstår att det är jobbigt, men du får i alla fall inte klandra dig själv. Och så skönt att ni får så fin hjälp med Hugo. Han kommer ha det jättebra!

Meja: Duktiga du, som du ligger i. Låter stressigt, men du verkar ju ändå ha koll på allt.

Idag fick vi bra nyheter fråpn banken. Var först i kontakt med handelsbanken, men det var inte så bra villkor. De ville att vi skulle lägga in varenda krona vi har sparat i huset, känns inte riktigt bra eftersom man vill ha en liten buffert. Dessutom gav de oss en ränta på 3,5% på byggkredititivet (lånet under byggtiden). Idag fick vi en offert från Nordea. 1,5% ränta på byggkreditivet istället, dessutom slipper vi en uppläggningsavgift på 10000 kr och de ger oss 0,2-0,3 & i rabatt på räntan på bolånet. Blir ju en del pengar man sparar. Nästa vecka ska vi skriva på papperna....shit, sen är vi husägare!!!

• Jenn83

Jag är också lite trött på allt det här rosa vs blått, och dockor vs bilar, och att det är de som blivit folus i genusdebattebn. för mig är genus något djupare, och jag läser inte in så mycket i det häör med färg och leksaker. Maja har dockor, en spis, bilar, bollar, lego, mjukdjur, rosa kläder, blåa kläder, klänningar, jeans, byxor, kjolar osv. Tror inte jag hade valt andra leksaker om vi hade fått en kille. Väljer sen maja att bara leka med dockor så kommer hon såklart få göra det. Men jag kommer inte erbjuda henne endast det,

En kompis till mig köpte två pyjamaser till sin dotter i julklapp, en polis- och en brandman-pyjamas. Helt enkelt för att hon tyckte de var tuffa och att dottern skulle tycka det var kul att vara brandmanoch polis. Då fick hon kommentaren av en släkting: "Jaså du hoppas på en pojke som nästa barn?" och även "du ska alltid tänka genus". Då har det ju blivit lite fel!

• Jenn83

Anime: Välkommen hit! jag bor i Skåne och har Maja som är född 13 september. En av få i tråden som inte är gravid med tvåan Kollade in din presentation, vilka fina bilder och böcker du gör! Imponerad.

sitter hemma och pluggar idag...Maja är på dagis för första gången på hela veckan. Provade ge laktos igen i slutet av förra veckan, men magen slog bakut rejält... i måndags och tisdags bara rann det av henne. så nu är det tillbaka till mjölkfritt. Idag är det helt klart bättre, så jag tänkte att hon kunde gå några timmar för att inte helt bryta dagisvanan-.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7