• Jenn83

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Sjö: Skönt att få svar på vad det är, även om det inte är så kul med uvi. men visst, det är ju något man kan bota. Hoppas det går över snart.

.?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • Jenn83

Jag ska träffa nyfödd bebis på tisdag. Och efter att ha träffat Baypower och Sjögurka med sina fina magar och söte lille Charlie, så kommer väl bebissuget så smått. Så vi får väl se hur det blir med syskon, kanske blir till att köra till hösten trots allt!?

Vill dock gå ner några kilo innan...gick faktiskt med i viktväktarna idag. Känner inte för att bli gravid igen, utan att få bort de förra grav.kilona.

.?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • Jenn83
    Korv: Oj, jag förstår att det säkert är lite blandade känslor inblandade nu när du ska få ett syskon till. Nu när du själv är mamma och allt.

Angående välling så får Maja på kvällen och på natten/tidig morgon. Dock äter hon sällan allt för mycket på kvällen. har hon ätit dåligt till middag kan hon äta ordentligt, men ofta blir det bara en slurk välling på kvällen. Nattmatningen börjar (peppar peppar) försvinna mer och mer. ofta vaknar hon istället tidigt, typ vid 6 och vill ha välling. har vi tur, och inte behöver gå upp då, så somnar hon om en stund till

Ikväll ska jag springa vårruset. och min hårdsatsande joggingträning har... inte blivit så hårdsatsande. en gång har jag varit ute! Vet inte riktigt vad som hänt sen, och var tiden försvunnit. har iaf tränat en del på friskis sista tiden så lite kondis borde där va!
  • Jenn83
    Baypower: Angående vagn på förskolan, så där jag praktiserar sover barnen alltid ute, och där sover de i tvillingvagnar, som är förskolans. Där är en kille som sover i egen vagn. alla andra har lånevagnar. Kanske likadant där ni ska va?

Och ang. ny/begagnad vagn, så var jag väl likadan som du när det gällde vagn till Maja. Både vår "riktiga" och den Brion vi har som dagis-vagn nu...tycker det är jobbigt att leta sånt begagnat, och känns tryggt att det är nytt på nåt sätt.

Saza: Iväg och föd barn med dig

Vilken helg jag haft! Blev utbjuden på bowling och middag med mina två barndomskompisar i fredags, och på var vi ute med jobb på 5-kamp och LaserDome och middag igår. Har bliviti bjuden på allt dessutom. Riktigt rolig helg!
  • Jenn83

Sjö: Jobbigt att du blivit sjuk, och förstår att det måste vara ännu tuffare att samtidigt ha en liten busunge och vara höggravid. Krya på dig! Och bra att du skickade iväg make och barn. Haha, roligt skämt av Jens där...att Molly skulle vara hemma. För visst måste det varit ett skämt

Idag har vi haft en härlig dag hela lilla familjen. Ledig röd dag är en lyx vi inte är så vana vid. Daniel har precis nyligen, n'är han blev förman på jobebt, förhandlat bort röda dagar och helger, och jag som varit extraarbetare och haft skiftarbete sen studenten jobbar ju de flesta röda. Så LYX att vara ledig! Det har blivit bus och mys med mormor och morfar (som heter mommo och opa på Maja-språk) och kusinerna, en massa shoppat för mamman (till Turkiet-resan) och både lunch och middag ute (även om BK kanske inte räknas som ute???). Känenr mig helnöjd....

Nu...joggingrunda! Ska springa ett mil-lopp i augusti. lite lätt träningspress med andra ord!

• Jenn83

Sjö: Sol och värme?? Kolla min blogg så ser du hur v'dret var i skåne igår. Riktigt kallt, stormigt och regnigt. Perfekt väder för en innedag i november, inte för en ledig dag i maj!!!

Då har kanske Saza bebis nu...spåännande!

• Jenn83
    Saza: Grattis här med! Skönt att höra att allt är bra med er!

Cassis: Spännande med syskonplaner!
    För oss blir det väl förmodligen syskondags till hösten...eller ja, att börja då. Sen får vi se när det blir av. Kommer ha kvar Maja på dagis näör det väl blir dags. Vi har 15 h/v här, tis-tors 9-14. Känns helt ok, tyclker det ska bli skönt att ha henne hemma en del, så korta tider man kommer kunna ha det.

Insåg idag att jag bara har två veckor till sommarlov! Skönt, trots att jag ska jobba i sommar. Så trött på skolan just nu...blä!!! 
  • Jenn83

Sjö: Eftersom vi bara haft varmt här igår och idag så kör vi fortfarande med gympaskor. Sen har vi ett gäng sandaler som vi ärvt som väl får plockas fram.
    Synd med Molly som blev dålig igen. Krya på henne!

Maja hostade massor inatt, men verkade ändå pigg imorse så hon är förskolan. Stackaren, vid ett tillfälle nästan kräkte hon upp slem! Fast det var nog bra, för sen sov hon gott iaf.

• Jenn83

Om Rut-avdraget kommer vara kvar efter valet i höst, så kommer vi definitivt skaffa städhjälp när vi flyttar till huset. Har flera vänner som har det, småbarnsföräldrar som vi, och jag tycker det låter helt underbart! Både jag och Daniel hatar att städa, och vi tänkte isåfall ha det varannan vecka och få det rejält städat då. så behöver mana bara själv dra över med dammsugaran nån gång däremellan.

Hade mattetenta igår, nu är det i princip sommarlov. SKÖNT! Synd bara jag jobbar nästan hela sommaren...

• Jenn83

Majas förskola har också stängedag idag, så hon var hos mormor på förmiddagen medan jag gjorde det sista i skolan. På tåget hem vägrade hon lägga sig ner för att sova, det slutade med att hon somnade sittande, framåtlutad över den där bygeln. Sen fick vi gå hem i ösregn, sommar hallå???

Sjö: Känner mig faktiskt nöjd med att kommit igång att springa. jätteskönt!

Nenne: Lycka till!

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7