• Tezz81

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Vi som fått bebis/hade BF i September 2008 Del 7

Här är en tråd för alla oss som hade BF eller fick barn i Aug/sept 2008.

Här diskuteras högt och lågt och mycket!!!

Den enda regeln vi har är att vi respekterar varandra även om vi kanske inte alltid håller med varandra.
    Och självklart stöttar och peppar vi varandra när det behövs.

Så kliv in och blurra på.

BILDTRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m43307424.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m40494328.html (gammal)

FIKATRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m42045628.html

GULDKLIMPARNA
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m41430350.html

FACEBOOK:
    www.facebook.com/home.php?ref=home#/group.php?gid=51182415926

BLOGGAR:
    www.jenny5.blogg.se
    www.tobiq.blogg.se/nyblogg
    sabinesblogg.blogspot.com/
    skumling.blogg.se
    rackarungar.blogspot.com
    isis79.blogspot.com
    webmosterhelene.blogspot.com
    www.skralte.blogspot.com
    winnertaco.blogg.se
    hugo080810.blogspot.com
    klutt.blogspot.com
    www.MammaKiZnic.blogg.se
    trebanrsmamma.blogg.se
    carolinazenkert.blogspot.com
    www.freewebs.com/alexandraomma
    saliwi.blogspot.com
    enprinsenprinsessaochvi.blogspot.com/
    www.minimie-skrivkramp.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 10:29
    bloggalvin.wordpress.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-25 08:59
    Gamla Gravidtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m35934052.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m33623119.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m30846197.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m28258094.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-05 08:00
    NY FIKATRÅD Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m44546909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-27 15:17
    leelooos.blogg.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-30 08:42
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m45917178.html
    Jonatan04, Linnéa08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:46
    Tråd nr 5:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m48193011.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:48
    bildtråd nr 5:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48216303.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:43
    Här är syskon bf tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51086465.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:47
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m51086634.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 09:11
    knastrolls blogg
    knastrollpysslar.blogspot.com/
  • Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7
  • Jenn83

Självstudiedag....lätt att få något läst när man har tankarna fulla av helt andra grejer och beslut som ska tas....

.?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • L33L00

12 dagar kvar!{#lang_emotions_gravid}

Världens underbaraste Wilhelm
  • Baypower

Jenn: Vi köpte ju ett färdigt koncept så att säga och vi "bokade" vårt hus ganska precis 1½ år innan. Ca 1 år innan la vi handpenning på 250 000 kr. Hmmm.....undrar när de egentligen började bygga huset? Vet inte riktigt men jag vet att vi flyttade in 15 november och i april hade de bara märkt ut huset med pinnar. Plattan gjöts nog i början på sommaren så när de väl var igång så gick det ju fort. Betalning av tomt och hus gjordes på tillträdesdagen, 14 november. Jag tror faktiskt inte att du ska oroa dig för förseningar. Ofta innebär det stora omkostnader för byggföretagen att inte bli klara i tid. Förutom vite så får de betala ersättningsboende och magasinering av möbler m.m. för er som skulle ha flyttat in och det blir snabbt stora pengar. Ingår iordningsställande av tomten? Det gjorde det hos oss så vi fick gräsmatta och häck och så.

• Jenn83

Bay: Det ingår grovplanering av tomten. DVS det kommer inte ligga kvar gigantiska jordhögar och så. Häck kommer planteras, plattor runt huset + uteplats kommer läggas, och carport kommer byggas. Så det återstår typ att lägga gräs eller vad man nu vill göra. men det är en liten tomt, 250 kvm så det är ju inte jättemycket jobb.
    Nä, jag tror nog att det ska hinnas klart i tid. Däremot blev banken lite orolig nu, eftersom vi inte kommer sälja lägenheten på ett tag än. Så de vill att vi ska lägga in alla sparpengar vi har i handpening nu...vilket känns nervigt eftersom man plötsligt står utan backup. men samtidigt är det väl detta man sparat till, och vi kommer ju hinna spara en del till november om vi lever sparsamt.

.?:*¨¨*:?. Två har blivit tre - Maja är här! .?:*¨¨*:?. www.majaochjag.blogspot.com
  • anuya77

L300: Vad spännande! Hur var det nu med Wilhelm. Gick du över eller föddes han för tidigt? *dåligt minne*

• Jenn83
    L33L00 skrev 2010-02-03 13:38:18 följande:
    12 dagar kvar!
    Snart dags ju!!! Häftigt
  • Saza
    anuya77 skrev 2010-02-03 13:10:07 följande:
    Snacka om att vara ute i god tid: Jag tog fram tre väskor idag: en för förlossning, enför bebisen och en till BB. De är dock inte packade ännu...
    Glöm inte en övernattningsväska till Hugo också!

Men jösses vad ni skriver, hinner inte med!

Idag har vi varit och gett båda barnen spruta nr 2 (som många kanske redan sett på fb). Det gick bra, förutom att Milo blev lite ledsen vid sticket.
    Hoppas bara de klarar sig från biverkningar. Ingen fick av första sprutan.
    Milo är dock väldigt hostig så får han feber så vet man ju inte om det beror på det eller sprutan... men det visar sig väl.

FrökenM - Vi åker titt som tätt till Södertälje eftersom min sambo är därifrån och hans familj bor där nu. Men tyvärr var vi inte där igår, annars hade jag gärna hjälp dig!

Och ett stort GRATTIS till dig anai (igen )
    Väntar nu med spänning på nästa trådbebis!
    Wilma 051013 ~ Milo 080916 ~ Bf 100511 /// skumling.blogg.se
  • movie

Hej alla!

FrökenM: Grattis till huset, så spännande

Jenn: Så fint hus, jag hade köpt! Lånet man har under byggtiden är högre ränta på men inte jätte farligt sen så går det faktiskt fort att bygg, oftast. Lycka till med beslutet.

Bay: Känner precis som du. Såg ju "ogravid" ut länge men nu jäklar har jag svällt upp både här och där. Hela min mage är stor börjar redan under brösten.  Och kärlekshandtagen och låren noch jag som inte kan träna eller promenera. Får ta igen allt med råge när bebis är ute

Tobiq: Hur går det med huset? Tyckte det var jätte fint. Bara ens egna grejer är där så känns det bättre.

L33L00: Åh bara 12 dagar kvar, önskar jag hade det samma.

Anai: JÄTTE grattis till bebis, längtar tills du kikar in och berättar.

Sjögurka: Vi bor inte trångt men på ett ställe där jag absolut inte trivs och det är inte kul. Så det är svårt hur man ska göra, om du ska flytta under tiden eller bo kvar och trivas tills huset är klart. Hoppas ni kommer på en lösning snart.

På tisdag ska vi har stormöte på jobbet, ska få reda på vad som händer. Är ganska så säker på att det kommer att bli ett varsel och ett stort sådant. Vi jobbar ju där båda två men jag har varit där kortast och ryker antagligen. Hoppas bara sambon får vara kvar men dom ska ändra till 2 skift och det blir inte bra för oss Sen är jag konstant trött, så min energi är som bortblåst. Är lätt irreterad och tappar humöret. Måste verkligen få lite sömn men Alice vaknar mycket på nätterna och själv har jag ju varit sjuk.

Hummlis saknar vi också och pormoichea.

★ღ♥★ღ♥.♥Alice 080728♥.♥ღ★♥ღ
  • movie

Anuya: Visst blir man små sur när någon budar på det man vill ha, jag köper mycket på tradera och förlorar mycket också

Saza: Jag har helt glömt det här med svin influensa vaccineringen. Kanske borde göra det.

Skulle varit på bvc i dag men vi är helt galet insnöade. Jag skottade en stund men sen tog det stopp i fogarna och så bör jag ju ta det lugnt. Så ingen 1½ års kontroll för Alice

★ღ♥★ღ♥.♥Alice 080728♥.♥ღ★♥ღ
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7