anuya77 skrev 2010-02-03 09:59:02 följande:
Ja vad roligt med en trådbebis. Grattis Anna. Ska bli så spännande och höra om förlossningen. Kollar på "Efter 10" som handlar om samer. Kom då och tänka på vår kompis uppe i sameland. Minns inte hennes namn men hennes bebis hette Ristin. Vore kul o veta hur hon har det. Eller hon som bodde i helsingborg som fick tvillingar. Henne har vi nog inte hört från sen barnen. Måste köpa en baby-overall och eftersom jag gärna inte tar mig till nåt köpcentrum så blir det till att köpa över internet. Men ingen butik (hm, lindex, ellos) verkar ha vinteroveraller i 50/56. Det fanns en fleeceoverall i nån butik- tror ni det är för kallt för en nyfödd i Mars? Igår trodde jag bannemig att förlossningen hade startat. Hade SÅÅÅ ont i magen /livmodern. Känndes som riktiga värkar men jag tog en alvedon o somnade oo när jag vaknade var de borta. FrökenM: Det går säkert bra med vagnen!
Men Lappen brukar ju titta in ibland fortfarande, hon som har Ristin!
Jag såg också nått sånt pogram om samer för ett tag sedan & började fantisera om ett annat liv. De verkar vara så traditionsbundna & känna sammhörighet.. Och lever ju helt annorlunda mot för vad vi gör.
Men hon som fick tvillingar var det länge sedan man såg. Hade inte hon en blogg?
Hon hette väl nått med
drutten?
Jag nämnde ju
supersemlan för ett tag sedan, ingen som kommenterade det dock. Kommer ni inte ihåg henne?
Jag blev så sugen på semla när hon hade skrivit något inlägg & när
Korvmedbröd skrev så blev jag så sugen på varmkorv! Haha!
Finns skit söta Laban & tummen overaller (tummen är min favorit men det blir nog så att "C" får springa på stan & handla en overall när jag är på BB) i fleece men de kostar ju lite
www.spoketlaban.com/
Jag tror det funkar bra med fleeceoverall i mars, man har ju oftast bebisarna i bilen eller i vagnen & är de i babyskyddet så har man ju oftast en filt över också..
Spännnade att det börjar hända grejer nu Anuya! Det kanske börjar "mogna" på!