Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7
Jag hade inte vågat lämna pengarna i förskott! Men that´s me!
12 dagar kvar!
Fyller år idag! Så Wille fick vara hemma från dagis, vi gick på Klapp & Klang på sångstund i kyrkan (Öppna förskolan) i förmiddags & nu sover han middag. Ikväll ska vi äta princesstårta. Sambon frågade om jag ville ha semlor eller om han skulle baka en god tårta, men jag är så sugen på princesstårta, så jag måste ha princesstårta!
Jag vill egentligen föda typ nu, men det skulle inte passa så bra då sambon åker till Sthlm i helgen. Kände av en svag mensvärksliknande känsla i nedre delen av magen på ÖF men funderar om det kan bero på att jag har mina gravidjeans idag & de sitter åt ganska så bra nu... Känner av foglossning också, bebisens huvud ligger & trycker mot ibland. Dock inte hela tiden, i mellanåt känner jag inte något alls.
korvmedbröd - bärsjal är ju himla bra! Men det var så halt här idag så jag hade knappt vågat mig ut med bebisen i sjalen. Har en kompis som har broddar på vintern då hon går med sjal. Jag äger inte ens ett par, men vad hemskt det skulle vara om man skulle halka...
Saza - stackars Milo, jag oroar mig lite för Willes 2:a spruta han blev ju sjuk sist. Inte kul med en nyfödd bebis & sen en sjuk Wille.
Anuya - kan det inte vara kylan då? stackars i alla fall, hoppas ni kommer på vad det kan vara!
Tack, tack alla söta ni för gratulationerna! Hade en jätte bra & mysig dag igår.
Fy vad hemskt Sjögurka 79! Usch vad rädd man blir när man hör om sånt! Stackars, stackars!
lia76 - vilken duktig tjej du har som kan så mkt!
Anuya - tycker inte alls vi ska känna stress ang. orden. Det kommer när det kommer.
Baypower - det är så sorligt men man får försöka tänka positivt & inte gå runt & oroa sig. Inget blir bättre av att man går runt & mår dåligt över sånt man inte kan göra något åt. Men tanken & vetskapen får en att bli så känslosam.
Jag fastnade framför ett pogram på ettan igår som handlade om en mamma som tog hand om sin handikappade son tills han dog, 17 år gammal. Jag grät floder. Tycker det var så hemskt för han såg så ledsen ut & grät på nätterna. Och mamman offrade allt för att ta hand om honom. Hon hade inte sovit 8 timmar på en natt sedan han föddes utan det blev oftast 4 timmar. Men då han var lite äldre & gick på typ dagis eller nått så sov hon någon timme på dagen...... men hon sa det hade hon fått välja så hade hon fortfarande tagit hand om honom.
Så inatt fick Wille sova kvar i sängen för jag låg & kramade på honom & tänkte på hur dum man kan vara ibland som inte tar till vara på det man har & uppskattar det lilla. De gånger man klagar & glömmer bort allt som egentligen betyder något & är värdefullt.
haha vad sött lia76 - ajabaja!