• L33L00

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

anuya77 skrev 2010-03-23 11:51:16 följande:
    Korv: Vi får ha Hugo på dagis 30 timmar. Tänkte ha honom Mån- tors 8-15.30. O så får han vara ledig på fredagar.  Det tror jag kommer bli bra. 4 dagar dagis och 3 dagar hemma.
    Vad skönt att få ha 30 timmar, vi har 15 timmar. Dagis har bestämt 4 dagar i veckan Kl: 8-11.45. Men som tur är så sover oftast Wille 1,5-3 timmar när vi kommer hem. Men det ä svårt de dagar man ska på BVC & har några ärenden. Man hinner knappt ner på stan innan han ska hämtas. Lunch på stan är inte ens att tänka på.
    Tezz81 skrev 2010-03-23 13:56:42 följande:
    Jag kommer att tjäna 25% av det jag säljer (om jag säljer ngt det vill säja) Så ju flera  visningar jag har och ju mer folk köper detso mer tjänar jag.... fats jag gör det mest för jag tror att det kommer att bli kul. ÄLSKAR barnkläder så det blir ett nöje att få klämma och känna lite,,,,
    ok! De har ju så fina kläder me&i! Jag börjar också gilla barnkläder väldigt mycket. Önskar dig lycka till! Kul!

Bay - starkt av dig att tacka nej till att veta könet! Fy vad jobbigt det hade varit, skönt på ett sätt att vi inte har något val här. Skönt att allt var bra med den lilla.

Vi fick inte heller så bra UL-bilder den här gången!
    Världens underbaraste Wilhelm
  • L33L00

korvmedbröd - har du dina killar hemma, inget dagis för Abbe? Varför har du slutat dricka kaffe?

Anuya - hoppas lillkillen börjar lägga på sig lite, håller tummarna för det. Gick han ner mkt? Oscar gick ner från 4135 g till 3700 någonting. Nu ligger han på 4620 tror jag...

• L33L00
    Jenn83 skrev 2010-03-25 08:44:03 följande:
    Förresten, fick ett roligt besked här om dagen....tack vare att vi sålde vår lägenhet med vinst 2008, och inte anmält det som inkomst till csn (hade inte en tanke på det) så får vi nu betala tillbaka hela terminens CSN. Lagom skoj, nu när vi bygger hus och snart ska betala Turkiet-resan
    nej Jenn, fy vikket skit!{#lang_emotions_frown} Jag hade nog inte heller tänkt på det...
  • L33L00

vi har fått lapp om ledighet från dagis i sommar, hur mkt ska era små få vara hemma

• L33L00

hej hej på er flickor
    Roligt att se er allihopa & extra kul att nenne, Trakka & NooNNoo är här, long time!
    I morgon ska barnen på Willes dagis vara påskkärringar, så då blir det sjal på huvudet & röda kinder med fräknar. Undrar vad han kommer att tycka om det!? Var på 18-månaders kontrollen med Wille idag & han var
    88,8 cm lång, väger 14,8 kg
    är det någon annan som har en sån stor "bebis"?
    Min lilla bebis vägde 4885g & är 58,2 lång, 5 veckor.

Jag tror att Wille kommer vara på dagis ca: 3 veckor i sommar. Men har inte bestämt mig ännu, beror lite på hur sambon ska jobba. Lappen ska dock vara inne, tror det var den 9/4..

• L33L00

bay - säger som anuya, känner igen tänket. Du är inte ensam. Du får berätta hur ni ska lösa det, om du vill. Kanske kan du komma med några bra ideér som jag kan få låna!? {#lang_emotions_wink}

Anuya - vi har samma sak här hemma med blöjbyten, har dock ingen lösning då wille INTE vill gå på pottan. Men jag brukar kunna avleda honom ibland med leksak, tandborste eller så, så vi slipper fajtas.

Hör att vi är många med storbebisar! Trodde Wille var en jätte men då är han nog inte ensam, verkar variera mycket från barn till barn

• L33L00

hej hej hoppas påsken varit god! Förutom ni som åkte på virus å skit! Skickar många krya på kramar. Vi har haft en jätte härlig påsk. Finns lite bilder på bloggen för dig som är nyfiken
    leelooos.blogg.se/

Oscar är tyvärr snorförkyld igen vet ej om det är rs den här gången men han var typ nästan frisk i 2 dagar i mellan. Suck! I natt har han haft svårt att andas & jag har fått sova lite.. Så synd om liten!

• L33L00

sjögurka - lustigt med acki-aaa, Wille säger något liknande. Agiiiiiii, typ. Tror det betyder Akta dig, men är inte säker... Hehe" han blir helt galen ibland och springer runt å vrålar agiii, agiii {#lang_emotions_tongue_out}

• L33L00

hej hej på er tjejer!  Idag kom vi inte iväg till dagis för Wille ville INTE, han ville inte någonting, Oscar ville bara amma & vara i famnen.
    Wilhelm har hemsk hosta på nätterna så kanske att han blir trött av det, man vet ju inte hur han mår egentligen. Önskar att man kunde fråga & att han kunde svara på såna viktiga frågor. Han ville inte till dagis igår heller & gäspade & gnällde när jag skulle gå. Idag fick han alltså vara hemma, jag orkade inte fajtas med honom. Svårt att veta om han testar & trotsar eller om han inte känner sig riktigt 100. Vi har i alla fall haft en härlig dag med mycket gråt & skrik{#lang_emotions_wink} På eftermiddagen knallade vi dock iväg till stan & fikade med några mammor & barn.
    Wille fick nya skor som han ska ha på dagis, han har nu storlek 24{#lang_emotions_surprised}
    Oscar sov som tur var hela tiden vi var på stan, så skönt!

Och igår sprang jag 3 km! Fatta att jag inte sprungit sedan vårruset 2008 & då var jag ju gravid & gick mest.... tycker egentligen det är skit tråkigt att springa men det var faktiskt lite kul att springa med sambon, vi gjorde liksom nått ihop utan barn. Kändes nästan kriminellt att åka bil utan barn. Haha! Och att få röra sig utan barnvagn, skönt! Efter rundan fick jag en kick & mådde skit bra. Trodde jag skulle dö av trötthet men tvärtom alltså.

Skickar många tankar till alla små som stora sjuklingar. Kram & krya på er!

• L33L00
    korv - skickar iväg mycket pepp till dig hoppas det blev en runda! Men visst kan det vara svårt att få tid tillsammans, så lyxigt att svärmor vågar vara barnvakt åt båda samtidigt & att jag vågar lämna! Men jag känner en vis stress att inte vara borta för länge.
    Tack för era positiva kommentarer om löprundan{#lang_emotions_wink}
    movie - Det är himla skönt att man är av med de där gravhormonerna nu, förstår hur du har det. Fy, kommer ihåg att det var riktigt jobbigt med humöret ibland.

Taneli - ja du har också en stor kille! min wille väger mer annars leder din sko & längdligan{#lang_emotions_wink}

saza & tobiq
    - vi har också phil n ted, är nöjd förutom med syskonsitsen - hade gärna haft mer liggläge ´på den. Men eftersom wille är så lång så kan jag ej dra ner dragkjedjan på den för då tar hans huvud i bågen...
    Skont att moa gått upp & härligt att milo är på bättringsvägen!

skruttis! Hej! Skönt att kevins op gick bra! Trist med leos öra. stackars
    -------------------------------------------
    Hör på det här då!
    Idag försov vi oss till dagis, så vi struntade i dagis för annars hade wille bara hunnit med att äta lunch innan han skulle hem. Vaknade kl:10.30, båda killarna sov. Wille vaknade strax därefter. Men jag tror de är sjuka eller nått!? För sedan sov vi middag i 1-2 timmar. Och nu sover de båda igen! Alltså man blir ju nervös nästan. Igår sov de väldigt lite iofs, kan de vara så att de tar igen det!? Är dock lite extra orolig för Oscar, för igår skrek han som en stucken gris, helt hysteriskt. Ville ens inte amma. Gav honom till "C" som lyckades få honom lugn. Jag gjorde en flaska ersättning & han bajsade en hel del. Vet ej om jag har/hade för lite mat och han var jätte hungrig eller om han hade magknip. Han skrek alltså helt hysteriskt så jag fick ont i hjärtat & jag lyckades inte trösta{#lang_emotions_cry}
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7