• L33L00

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Baypower skrev 2010-04-15 21:08:55 följande:
    Go Milo!!! Hoppas verkligen att han är på bättringsvägen. Jaha, Felix lär väl bli en hålfotslös, liktornsprydd kille med nageltrång - jag tycker det är svårt med skor och jag betalar f-n inte 650 spänn för ett par gympadojjor till en 1½-åring (vilket var det paret som kvinnan i butiken VERKLIGEN rekommenderade. No shit, sherlock!!). Nu ska jag vara lite hemsk och säga att vad skönt att det inte bara är vi som har en trotsig liten 1½-åring hemma. Felix har dock skött sig utmärkt denna vecka jämfört med förra veckan så vi är nöjda
    du sjukt, skulle inte heller betala 650:- för skor till en 1,5 åring. Jag köpte ett par för 299:- tycker det är lagom, i alla fall som ute/dagisskor. De fanns skor på rean men tyvärr så fanns det inte i hans storlek annars hade ett par 199:- skor fått duga!

Man kan ju be dem mäta foten & ta måtten. När hon i butiken mätte willes fot sa hon att det ska vara ca: 1 cm till godo. Han hade 0,4 cm i de skorna han hade på sig & då tar tån i, de var alltså precis lagom, nästan för små... Hon tyckte han behövde lite mer plats.... Hm, det där med skor är svårt.
    jag tycker också det är skönt att man inte är ensam om att ha en liten trotsig kille. Men det går lite i vågor tycker jag.
    Världens underbaraste Wilhelm
  • L33L00

movie - jo kanske. men idag har jag matat på honom mer för jag hade öppnat ett tetrapack och tyckte det var onödigt att hälla bort allt. men han sover som en björn nu! Hoppas det är bra, så han inte mår dåligt.

anai - kan inte annat än hålla med, beundrar dig jag också.
    Och fast jag bara har 2 så har jag redan tänkt såna tankar som du.

Som idag då "C" kom hem från jobbet & orkade ingenting & jag fick göra allt. Då tänkte jag att "varför skaffa 2 så tätt när sambon är som ett barn"   Jag stod i köket & gräddade pannkakor samtidigt som jag vispade grädde & lekte med wille & kände mig superstressad för att Oscar skulle vakna & att han sovit så länge & borde amma. (han är ju lite sjuk)

• L33L00

grattis saza! hurra{#lang_emotions_flower}

Imorgon ska jag till bvc, oscar har varit så missnöjd i helgen. är helt slut då jag ammat typ varje timme dagtid. Idag ska jag dock iväg å träna bodyjam, ska bli så kul!
    ska "shoppa" lite imorgon oxå, blöjor & strumpor till wille.
    Någon som provat coops blöjor?
    bra/dåliga?

• L33L00

hej hej på er tjejer!
    Ska bli spännande att få höra om det blir Linn eller saza på tur med nästa trådbebis! Så spännande! Håller tummarna för er!
    Linn - Wille tyckte nog det var lite jobbigt men spännande att bli storebror. Han gillade inte min stora mage på slutet. då han inte ens fick plats att sitta i knät. Tror han tyckte det var skönt då han kunde gosa upp sig i min famn igen, men all amning är inte alltid så populärt. Han vill ju ha uppmärksamhet & vill ha sin mamma mer än vad som är möjligt alla stunder. Men han kramar & klappar fint på lillebror. men ibland blir han lite hårdhänt & gör saker som är opassande som att försöka lägga sig på lillebror eller rulla (som han har sett att lillebror kan & mamma tjöt av förtjusning, såklart att han inte vill vara sämre. Så han ska alltså rulla precis samtidigt som lillebror & helst på samma plats)

Jag har oroat mig för Oscar i onödan, var på BVC för en extra vägning & han hade gått upp som han ska. Han har nog bara haft magknip trodde BVC-tanten. Jag passade på att prata ut lite med henne också, för allt kändes så jobbigt efter skrikhelgen. Nu är det ny helg & i veckan har han varit mycket gladare & just nu sover han, så jag har fått massor med tid att ladda batterierna igen. Jag fick tips om att pressa hans knän mot sin mage & hålla kvar i 4 sekunder, samt massera magen på dagarna. Det har hjälpt massor!

• L33L00

Hoppas ni alla får en bra valborg!
    Här är det bra, lite småförkylda killar med lite kletiga ögon så jag hopps det bara är förkylningen så de inte åkt på någon ögoninflammation. Idag åker vi på landet & kollar på djur. Ska bli gött.. Är ensam ikväll då sambon åkt till Sthlm för att hjälpa sin syrra att flytta.
    Ha det gott!

• L33L00

hej nu har även jag skaffat facebook men har inte klurat ut hur allt funkar ännu. heter i alla fall Lee Eriksson om ngn vill bjuda in mig i gruppen eller hur det fungerar!? {#lang_emotions_wink}

• L33L00

Grattis Linn! Hoppas "syskonsituationen" blir bättre

Linn Daggert skrev 2010-05-22 10:58:24 följande:
    hej! skulle bara säga att calle föddes den 15:e, allt gick jätte bra och vi åkte hem efter 8 tim. nu kämpar vi här hemma med en jätteledsen och avundsjuk storebror:/ 
  • L33L00

kan bara hålla med susett, mycket underhållande att läsa vad du skrivit korv! Jag är här och läser lite grann men känner att jag inte hinner skriva eller kommentera allt

Nenne håller tummarna att du får jobbet på neo!

Jag har som sagt skaffat facebook men vet ej vad ni alla heter, ni får gärna lägga till mig ni som hittar mig Lee Eriksson

• L33L00
    Sussett skrev 2010-05-25 12:48:25 följande:
    L33L00: Jaja, det är du som är Lee ;). La till dig för några dagar sedan och har klurat vad ditt Alias på Fl är!! Ok, men då så!! Så svårt att hålla koll på vem som är vem.
    hej, jo precis det är jag!

Jag har nu lagt till en hel del på facebook här från failjeliv men är inte riktigt säker på vem som är vem ännu. Men om man kollar vad barnen heter så kan man få ihop det, men det blir lite virrigt ibland så att jag blandar ihop och så

Ser att jag skriver som en kratta, hoppas ni förstår vad jag menar ialf Skyller på amningen hehe!
  • L33L00
    Knastroll82 skrev 2010-05-27 22:07:08 följande:
    Sicken liten skitunge jag har... Två dagar i rad har vi hämtat barnet från förskolan i "reservkläder" av anledningen att han bajsat ner sig. Ända upp till armhålorna! Hur lyckas han egentligen? För han har ju blöja på sig.
    oj vilken bajskille!{#lang_emotions_wink} Helt otroligt vad de kan bajsa ibland. Får ställa Wille i badkaret ibland då det inte går att torka bort för att det väller ut hur mkt som helst, bläk
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7