• L33L00

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

hej hej!
    har också hittat hit.
    Borde jag inte vara glad?
    Känner mig deppad.
    Känns jätte konstigt att Wille ska på dagis fast jag inte ska jobba imorgon, känner lite ångest inför det. Vet inte hur jag ska tänka för att det ska kännas bra att lämna honom. Sedan brister mitt humör på morgonen då Wilhelm vill kliva upp & jag vill sova. Jag känner mig ganska så trött. Tyvärr har jag inte så jätte mkt hjälp av sambon just nu heller då han sörjer sin farmor (vi var på begravning i tors) & han själv känner sig less på jobb & det mesta.

Fröken M - Jag har inte så mkt samandragningar, hade inte det med Wille heller. Men lite mer under denna graviditet, min barnmorska sa att det är vanligt att man får mer sammandragningar med andra barnet. Har haft nån förvärk som kommit i samband med bebisens rörelser och så vaknade jag en natt med stenhård mage & det gjorde ont i nedre delen av magen. Men det försvann... Hoppas att jag slipper gå över tiden den här gången!

Världens underbaraste Wilhelm
  • L33L00

movie, sjögurka, Fröken M - tack för era ord & omtankar, värmer gott!
    Vi mår faktiskt bättre nu & det är ganska skönt att vara hemma. Wilhelm gråter inte när jag lämnar honom på dagis & han verkar tycka det är rätt så skoj att vara där. Jag har börjat & "boa" lite smått här hemma. Städar, fixar & börjar ställa in mig på att snart bli tvåbarnsmamma.
    Men en sak som jag blir galen på, Phil n Ted vagnen, fattar inte hur man fäller ihop den.
    Fröken M - hur eller vad tränar du? Styrketräning?

• L33L00

skönt att allt såg bra ut tobiq!
    Krya på er alla små sjuklingar!

• L33L00

Fröken M - låter som om du håller igång en hel del! Tyvärr var jag mer aktiv förra graviditeten. Den lilla träningen som jag får är promenad till & från dagis, tar väl ungefär 10 min dit & 10 hem. Så totalt max: 40 min promenad. På tisdagarna går vi till babysimmet & då blir det 30-40 min dit & 30-40 min hem... Har dock tänkt att jag ska träna styrka när Wille är på dagis men har inte kommit igång ännu. Ang. vagn så tror jag att jag ska bära lilla knytet innanför jackan i bärsjalen den första tiden, men vi får väl se hur det blir.

Movie - har provkört P&T-vagnen med Wille i & jag tycker att våran Emmaljunga verkar bekvämare att sitta i. Men när han somnade & jag fällde bak honom såg det mysigare & mjukare ut. Men syskonsitsen verkar inte vara någon hit, jag tycker den ser så liten ut. Men jag ska berätta om hur det fungerar, har ju inte provat att sätta dit den ännu.
    Vilken fin liten mage du har fått Movie!

Så här ser jag & min magge ut idag www.familjeliv.se/hem/l33l00/gallery/phphpnft6.jpg

Hörde av en tjej som har sin dotter på samma dagis att de ska ändra schema för 15-timmars barnen. Vilket enligt henne skulle innebära att vi ska lämna ca:8-12 fyra dagar i veckan, istället för 9-14 tre dagar i veckan. Hm? Undrar om det blir bra!? Jag menar då man har en liten och ska klä på & hinna dit till 8. Men man kanske är vaken så dags ändå, kommer inte ih

• L33L00

åh vad trött jag blir mitt inlägg försvann! grrrrrrrrrrrrrrrrr

• L33L00

eller hm, vad om detta. Det har visst råkat postas!?

skulle avsluta med att säga att jag inte kommer ihåg hur det var den där första tiden...
    nenne40 - det är ju jätte mkt, vilken viktnedgång! kul!
    Anuya - vikken jobbig natt. fy stackars! Och det värsta är väl när grannarna ska lägga sig i å knacka å hålla på. Usch sånt blir jag super stressad av...

Har haft en hel del förvärkar idag, jag som sa härsomdagen att jag knappt haft några...

• L33L00

åh va fin Saza! Vad roligt det är med dessa magar!

• L33L00

kram till dig skruttis!

Så fin mage Sjögurka!{#lang_emotions_gravid}

Jag trodde att slemproppen började "släppa". Men vi hade sex söndag natt, kan det vara sperma? Uh!
    Lite konstigt om det kommer igår & idag väl!?
    Innan babysimmet igår kom det lite grann & idag när jag lämnat på dagis.
    Igår trodde jag att det var sperma, men idag!? Jag menar jag badade ju i bassäng igår, borde inte det ha "renat".....
    Ursäkta för mina fräscha utlägg! Men behöver er expertis i detta änme!
    Nu är det 26 dagar kvar till bf!

• L33L00

nej inte rött utan mer geléaktigt ljust, inga röda eller rosa inslag

• L33L00

fiin anuya! Har också fått frågan, så dumt... {#lang_emotions_sunny}
    Jag tycker att min mage är som en jätte stor badboll, den är så himla rund..
    Är du större nu än du var med Hugo i samma vecka?
    Jag tycker jag varit lika stor som jag var i vecka 42, länge nu. Men sambon tyckte att magen var större sist, i vecka 42.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7