Inlägg från: Baypower |Visa alla inlägg
  • Baypower

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Kräftskiva med grannarna igår. Superkul och trevligt!!

Idag går jag in i v.40 och jag har inte fått någon som helst föraning om att bebis tänker titta ut snart
    Veckan tillsammans med Felix har gått bra men jag är trött nu. Felix har börjat säga till när han har bajsat vilket är ett stort steg hemma hos oss.

• Baypower

Saza: Förstår dig precis och anar att jag kommer att vara i en liknande sits om bara några veckor. Felix är galet trotsig just nu. Som du säger så får man säga ifrån och varna mest hela tiden och hör Felix ordet nej, jaa då ska han kasta saker och förstöra i ren ilska och trots. Jag tror dessutom att han känner på sig att hela situationen är på väg att förändras för han är såå mammig. Ska bli skönt med dagis imorgon - han behöver få vara med andra barn och leka av sig om dagarna. Och jag behöver vila för nu är jag faktiskt trött.

Idag har jag och Dante 1-årig bröllopsdag som vi ska fira på restaurang i alla fall. Felix ska vara hos sina kusiner så länge. Innan dess ska jag dock försöka träna samt åka till Kista C och inhandla lite kläder till Felix. Behöver uppdatera på byxfronten när han nu ska tillbaka till dagis. Shorts funkar inte hur länge som helst

• Baypower

Jag brukar inte ha problem med priser men är det inte dyrt med 99 kr för ett par mockasiner?! Observera att jag var på HM!! Det slutade med att jag inte köpte några för de var inte ens speciellt fina. Annars köpte jag 4 par byxor, 3 par strumpor och en cool morfarscardigan med skinn på armbågarna till Felix. Var sugen på bebiskläder också men efter att ha tittat en stund så insåg jag att jag har nog med kläder för de första månaderna och blir det sedan en tjej så kommer jag ändå att handla ihjäl mig sen

• Baypower

Tobiq: Då har du ju i alla fall en föraning om att något är på G. Här är det tyst som i graven. Å andra sidan har jag ju inte bf förrrän på lördag

Dante och jag var iväg och åt på restaurang medan Felix fick leka med sina kusiner. I present fick jag, förutom middagen, blommor och isättande av en diamant på kanten av min förlovningsring och så fyller man på med en för varje år liksom. Jaa, jag vet inte om ni fattar men jag gillar det.

• Baypower

Nenne: Mitt enda råd är att gå på magkänslan.

Idag har vi varit på inskolning för andra dagen. Förmiddagen var skit för Felix var som fastvuxen vid mig. Eftermiddagen däremot var mycket bättre och jag satt i personalrummet medan han lekte i 1½ timme och det hade gått jättebra. Jag tror att det bara blir värre när jag är där. Felix och en del andra barn sover utomhus i ett litet trähus med tak. Där ligger de på sina madrasser med kuddar och filtar och lyssnar till fågelkvittret. Det ska köpas in sovsäckar så att de kan vara där även på vintern. Supermys!!

Bebisen i magen verkar ha gått i ide. Den tänker inte komma ut verkar det som.

• Baypower

Ja, då var Felix inskolning slut. Vi är direkt missnöjda med pedagogernas prestation och engagemang vilket vi framfört till rektorn och hon har sagt att hon ska styra upp det hela så det är väl bara att hoppas på att hon gör det. Felix var ledsen när jag gick i morse men allt hade gått så bra så det var ju ändå skönt. Var borta en timme på eftermiddagen och så utan problem så imorgon får han gå mellan ca 8 och 15. Det verkar bara bli värre när jag är där, som att han har fullt sjå att koncentrera sig på var jag håller hus och vad jag gör.

Bf på lördag!! Vet inte om jag klarar övertid
    Hur går det Tobiq??

• Baypower

Lämning för ca 2 timmar sedan. Lite gråt och rop efter mamma men det gick bra. Och de har inte ringt än så jag räknar med att allt gått bra. Vale att lämna redan 8.15 och känner att jag gjorde rätt för det var lugnt och stillsamt med ca 5 barn och 2 pedagoger där så då hinner Felix komma in i gänget och få lite extra ompyssling innan alla andra kommer. Själv har jag hunnit sy klart gardinerna till bebisens rum. Nu ska jag faktiskt passa på att vila lite - något jag längtat lite efter

Tobiq: Tack för att du påminde mig om extraskydden till babyskyddet i din blogg. I ett organiserat ögonblick måste jag ha tänkt till för jag hittade våra direkt vilket ska erkännas var ren tur för jag hade bara ett ställe som jag tänkte att de kunde vara på och där var de. Puh!!!

Inga känningar här i alla fall. Har ondare i blygdfogen än normalt men det vet jag inte om det beror på att bebis är på väg längre ner eller något annat.

• Baypower

God morgon. Kollade precis min blogg och det känns både fantastiskt och lite oroande att min babycounter visar 1 dag till bf. Fantastiskt för att nu är graviditeten snart slut och oroande för att den här bebisen inte har visat minsta tendensen att vilja komma ut.

Felix hade haft det jättebra på dagis igår och rektorn hade verkligen tagit tag i de saker som vi varit lite missnöjda med under inskolningen. Vi blev uppmötta i hallen av en av pedagogerna som dessutom hade fått huvudansvaret för Felix + fyra barn till så det kändes jättebra att gå därifrån även fast han grät en del för det var verkligen någon som tog sig an honom. De hade dessutom listor över hur barnen ätit, sovit, bajsat och så. Bådar gott tycker jag.

Tobiq: Föder du barn?? Håller tummarna för att åtminstone en av oss slipper vänta

• Baypower

Inser att jag är rökt och att det bara är att rikta in sig på övertid
    Vad ska jag hitta på idag då för roligt?

• Baypower

Och Sjögurka: Du lär nog få vänta på bloggande från någon förlossning för jag har inte sett skymten av några tecken på förlossning överhuvudtaget. Såå deprimerande!!!

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7