Inlägg från: Baypower |Visa alla inlägg
  • Baypower

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Jaha, så har man varit hos barnmorskan igen. Vi har verkligen ingen personkemi men hon är ju trevlig och så men mer är det verkligen inte. Allt såg bra ut, ligger lite lite över kurvan på SF-måttet men det har jag gjort hela tiden så det verkar ju normalt. Bebis låg med huvud neråt men ruckbart. Hjärtslagen låg på 130, blodsocker på 5,4 och blodtryck på 110/60. Själv är jag +8,5 kg ungefär.

• Baypower

Anuya: Nej, Västra Brotorp har öppet tom nästa vecka vilket överensstämmer precis med hur länge Felix ska gå kvar på dagis innan sommarlov. Sedan börjar Felix på Granatäpplet till hösten (de har bildat en grupp med bara barn från Västra Brotorp och delvis samma personal så det blir förhoppningsvis bra).

Åh, vad jag längtar till min semester nu. Har exakt två veckor kvar. Känner att jag behöver lite mer vila just nu och att jag är en inte alltför inspirerande mamma till Felix. Han brukar "dra upp" mig från golvet när han tycker att jag ska spela lite mer innebandy med honom  

• Baypower

Men HALLÅ?!?!?! Grattis Nenne!! Såå spännande. Och oväntat uppenbarligen. Tycker inte att du ska fundera på din ålder om det inte är så att det finns någon anledning. Uppenbarligen är du fortfarande fertil så det ryker om det

Saza: Vad jobbigt med Caspians öra. Förhoppningsvis är det bara vattnet som ställer till det. Håller tummarna!!

• Baypower

Anette: Nej, du behöver inte vara orolig. Felix pratar inte heller mycket och det han säger förstår man med lite välvilja och ett stort mammahjärta   Hoppas att Wilma blir av med öroninflammationen!!!

• Baypower

Vi har köpt en P&T Vibe. Felix har ju inte ens fyllt två när bebisen kommer så vi tyckte att det var lite för tidigt för ståbräda. Vi valde P&T för att Felix kommer att gå på dagis 30 timmar i veckan och då vill inte jag släpa omkring på en dubbelvagn men vi anar ju att P&T kommer att bli lite trång om ett år men då kan nog Felix stå mycket på ståbräda eller så tar vi med vår nätta sulky om vi ska iväg allihop.

• Baypower

Sjögurka: Kan du inte ta ett par snabba rusher i trappen hemma så att bebis kommer ut imorgon som jag har planerat?!   Egentligen, för att livet skulle vara riktigt rättvist, så borde du få gå över tiden lika många dagar som du fick för tidigt med Molly..........fast det är nog inte uträknat på det sättet   Men man kan ju hoppas för då får jag åtminstone två dagar tidigt!!!

• Baypower

Korv: Vi är faktiskt garanterade plats på BB-stockholm så länge bebis behagar vilja titta ut mellan v.37 och v.42 tror jag det är. Men, man kan ju ha otur att hamna i rusningstrafiken!! Hu, hemska tanke.

Nu ska jag kolla Sjögurkas blogg och se om hon har nämnt något om att hon har värkar

• Baypower

Felix har också haft perioder då han hållt på att slänga maten på golvet men just nu åker det mesta in i munnen faktiskt.

• Baypower

Skogsbollen: Felix älskar också mat. Framförallt kött av alla de slag - men fint ska det vara. Korv är inte så poppis men fläskfilé och oxfilé kan han äta hur mycket som helst av!

Felix är urgo' just nu. Imorse när jag varit uppe ett tag hörde jag att han var vaken i sitt rum så jag gick in och där satt han och var såå söttrött. Ska vi gå in till pappa lite, sa jag? Nej, sa Felix och klappade på sin kudde och sa "mamma där". Så jag la mig lite i hans säng och han låg bredvid och så låg vi så och gosade ihop och myste. Kärlek!!!

Imorgon är Felix sista dag på sitt dagis. Han börjar ju på ett annat dagis till hösten som säkert blir jättebra. Men det känns ändå lite sorgligt för vi trivs så bra på det här dagiset och pedagogerna är underbara. Felix älskar dagis. Det är bara att hoppas att han gillar sitt nya också - annars brister nog hjärtat lite.
    Anai: Hur har det gått med ert nya dagis och småkillarna? För visst var det så att ni inte var så nöjda i början?

• Baypower

Cassis: Efter vad jag har hört så blir foglossning oftast värre vid en andra graviditet, speciellt om det är tätt emellan. Bäckenet har liksom redan luckrats upp en gång och inte hunnit återhämta sig. Men, det är ju inte säkert att det blir så för dig. Jag har haft turen att klara mig i stort sett helt utan foglossning båda graviditeterna. Hade ont i ett par veckor tidigare men det gick över och nu har jag inte ont alls. Vi får hålla tummarna!!

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7