Inlägg från: Baypower |Visa alla inlägg
  • Baypower

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Nenne: Då får vi hoppas att järntabletterna gör susen för det är ju inte kul att gå runt och må dåligt hela tiden. Och vad härligt med vikten. Själv går jag bara runt och väntar på att snabbt tappa 10 kg ca(dvs att barnet ploppar ut med allt vad det innebär) och sedan är det promenader och bra kost som gäller för mig. Jag har verkligen gått lös på onyttigheter den här graviditeten så jag har mig själv att skylla.

Tack för igår, tvåbarnsmammorna Sjögurka och Anuya. På vägen hem stannade jag och Felix på lekplatsen i vårt område så när klockan sedan var 19.15 var Felix så trött att han bara grinade så det blev snabbt läggdags. Nu hör jag att han börjar pocka på uppmärksamhet där uppe.

Apropå läggningar så har vi ju alltid haft en stor tur vad gäller Felix. Det har bara varit att lägga ner och säga god natt och så har han somnat, ibland efter en del tjo och tjim men sällan ledsenhet. Jag bävar för hur nästa barn ska bete sig..........något straff måste vi väl få

• Baypower

Korv: Men vilken galning! Jag fattar inte varför folk ska envisas med att peta på ens barn hela tiden och när det dessutom är en psykogubbe...... Tycker att både Jonas och din bror agerade stentufft. Bra gjort!! Själv hade jag nog börjat "veva" för längesen och själv blivit avslängd av tåget

• Baypower

Felix är också sjukt trotsig just nu och får ofta utbrott när han inte får som han vill. Vi har till och med infört en "naughty spot" för mer allvarliga situationer. Precis som Abbe kastas det mycket saker, hårt som mjukt, vilket vi försöker stävja.

Sedan har Felix upptäckt att han kan gå ur sin säng på kvällarna. Han har ju alltid varit jättelätt att lägga och det är han väl fortfarande men vi kan höra honom springa omkring däruppe ibland. Då går vi upp och lägger honom i hans säng vilket han är väldigt till så förhoppningsvis är det bara en grej.

• Baypower

Sjögurka: Tror inte att du behöver oroa dig. Benen hänger liksom inte med alla gånger, framförallt inte när Felix ska springa vilket han gärna vill göra jättefort (alltför fort för tjocka, oroliga mamman som lunkar bakom och ber till Gud att han inte ska slå ut några tänder). Jag och Felix är hemma i veckan och kan ses fredag i alla fall.

• Baypower

Vad har hänt med min lättnattade kille. Han är fortfarande uppe nu kan jag tillägga efter att vi i 45 min har jagat honom runt övervåningen då han klättrar ur sängen hela tiden. Och varje gång vi kommer upp så gapskrattar han och kastar sig tillbaka i sin säng. Några tips? Det hela är ju en lek för honom.

• Baypower

Felix klättrar till och med ur resesängen så ingen spjälis här inte. Nu har vi kapitulerat helt och Dante sitter inne hos Felix i hans rum - något vi ALDRIG behövt göra tidigare. Hur fasiken kan två års rutiner fara åt h-vete på bara en kväll?!?! Det kommer att ta veckor att komma tillbaka till dem med ny bebis på väg, nytt dagis m.m.

• Baypower

Felix somnade inom 10 minuter när Dante satt på en stol i rummet. Vi får se vad som händer imorgon helt enkelt. Det kan ju vara så krasst att han reagerade på att Dante varit på jobbet hela dagen istället för att vi spenderat dagen ihop alla tre (hoppas, hoppas)

Jenn: Skönt att Majas fröken är tillbaka. Själva börjar vi inskolning på nya dagiset på måndag. Igår "plankade" vi in på gården och den är helt enkelt grymt utformad. Felix var i extas medan vi var där.

• Baypower

Jaa, GRATTIS till Hugo.
    Idag känner vi oss lite obekväma hemma eftersom städerskan är här nu. Själv hade jag tänkt ta med Felix till Ikea men de öppnar ju inte förrän 10 så jag funderar på att åka förbi mamma/Felix mormor innan och säga hej. Känns liksom som att man sitter och gör ingenting medan hon slavar bland vår skit

Korv: Det är ju härligt att man har  ett tryggt barn men det var svårt att hålla det i minnet igår. Dessutom vaknade han 6.15 i morse vilket är ca 1 timme tidigare än vad han vaknat under sommaren. Ja, ja.....

• Baypower

Jenn; Felix säger ofta nej. Ibland bara för att och andra gånger är det ren lögn. Särskilt om vi frågar om han har bajsat - då säger han alltid nej!   Förutom igår kväll då när det luktade bajs i hans rum och Dante frågade om han hade bajsat - då sa han ja!!! Han är smart den ungen.

• Baypower

Sjögurka: Våra kompisar hade sin dotter på en pysslingen-förskola på Kungsholmen när de bodde på Stora Essingen. De var jättenöjda i alla fall. Nu vet jag ju inte om det är samma men det kommer nog att bli jättebra för Molly.

Igår var vi lite hårdare vid läggningen. Felix var dock galet trött vilket kan ha bidragit till ett bättre resultat. Vi flyttade stolen i hans rum så att Dante satt utom synhåll till en början och efter ca 5-10 min så flyttade Dante ut ur rummet. Felix sprang upp några gånger men blev ju då "uppfångad" redan i dörröppningen och efter ca 10 min till så var han nöjd med att ligga kvar i sin säng och somnade själv. En klar förbättring mot de två tidigare kvällarna.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7