Inlägg från: Baypower |Visa alla inlägg
  • Baypower

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Sjögurka: Vad mys. En liten kille - som du trodde från början alltså!!! Och inte så väldans stor heller då.

• Baypower

Har varit hos bm idag och kollat läget. Inte så mycket att berätta egentligen;
    hb = 127 (så det hade gått upp)
    Blodsocker och blodtryck var bra sa hon bara.
    Vikt = 62,6 kg
    SF-mått = 28 (lite, lite över det normala)
    Hjärtljud: 136

Om man ska följa hjärtljuden så har vi aldrig varit över 140 och jag är ju säker på att det är en tjej...............får inte ihop det

Går in i v. 30 imorgon!!! Galet!!

• Baypower

Var det någon som sa begynnande tvåårstrots? Felix tvekar inte när det gäller att visa hur missnöjd han är med våra beslut genom att antingen;
    1) Gallskrika
    2) Storgråta med lilleskutt-tårar
    3) Sura (Jaa, han har faktiskt börjat sura vid vissa tillfällen)
    4) Slåss

Sjögurka: Du ser, det var helt enkelt meningen att Ni, som troligtvis är i verkligt behov av kejsarsnitt, skulle få göra det på ett sjukhus där personalen inte har det jobbigt med stress och omorganisationer. Nä, harmammorna kan få vara på Danderyd helt enkelt med sina oförstörda kroppar!!

• Baypower

Karlstadtös: Du har givetvis rätt precis som vi har fel till viss del. Självklart finns det de som är verkligt rädda, som en slags fobi eller vad man ska kalla det, och de ska självklart få den hjälp de behöver. Man kan dock inte sticka under stolen med att fler och fler snackar till sig kejsarsnitt utan att verkligen ha behov av det. Det är dessa som jag menar, och de andra, pratar om.

• Baypower

Sjögurka: Du måste verkligen säga till. En gång - jaa, det kan hända. Men två dagar i rad (i stort sett)!! Grrr.........har aldrig hänt på Felix dagis. Ibland när jag kommer och hämtar så är de inne och byter bajsblöja så jag gissar att de kontrollerar med jämna mellanrum. Man får ju försöka formulera sig väl så att det inte blir alltför anklagande. Säg att Molly är extra känslig när det gäller att gå med samma blöja för länge och undra om de inte kan extrakolla henne lite när de är ute och när de sedan byter, smörja med inotyol(som du ger dem). Eller nåt.........Usch, inte lätt det där.

Karlstadtös: Låter ju som ett bra beslut om det nu inte var såå akut. Blir nog bäst för Felicia!

Imorgon har vi  utvecklingssamtal på dagis. Det enda jag tror att de kan slå ner på är att han är ganska dålig på att prata. Och att  han vägrar mjölkprodukter

• Baypower

Sjögurka: Angående "droppet" - kan ju vara fostervatten. Om jag var du skulle jag sätta på mig en binda och hålla koll under dagen. Om vi nu ska gå in på lite detaljer så kan jag ha ganska rejäla flytningar, oftast på morgonen, och då är det så att det ibland kan rinna lite. Om det inte slutar så skulle jag ringa förlossningen.

Saza: Usch, stackars Wilma!!

• Baypower

Felix är galet ointresserad av pottan om det inte handlar om att förvara grejer i den
    Han har i och för sig förstått att det är meningen att han ska sitta på den och under helgen följde han med mig när jag skulle på toa och medan jag satt på toaletten och läste tidning satt han på pottan och "läste tidning". Med alla kläder på vill säga. Så hoppas, hoppas att han börjar visa intresse för det för det verkar betydligt vanligare att killar har svårt att bli torra än tjejer.

• Baypower

Anette: Jag har hört tre dygn om febern fortfarande är väldigt hög för då kan man utesluta tredagarsfebern. Svårt att säga det där...........beror ju jättemycket på allmäntillståndet och huruvida febern går ner med febernedsättande och hur mycket vätska barnet får i sig. Okissiga blöjor och feber är ett big No, No om jag har förstått saken rätt. Ring sjukvårdsupplysningen!

• Baypower

Cassis: Jag tror att man gör en anmälan och så kan de skicka hem blanketten till en som förskolan måste fylla i. När ungen är frisk så begär man föräldrapenning och skickar in lappen från förskolan.

• Baypower

Fk = krångligt. Igår ringde de till mig och ville att jag skulle svara på en undersökning om jämställdhetsbonus vilket jag gjorde. De frågade varför jag inte skickat in lappen om bonus när jag nu hade rätt till det för två månader. För krångligt för en så liten summa var mitt svar!!

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7