Inlägg från: Baypower |Visa alla inlägg
  • Baypower

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Saza: Vad skönt att han ändå fått i sig lite mat, lillkillen. Även om han fortsätter ha diarée så tror i alla fall jag att hans kropp tar upp lite näring. Själv har jag suttit på jobbet med början till maginfluensa. Felix hade ju förra helgen och Dante har nu. Men, det har blivit bättre och bättre under dagen så jag hoppas att det bara är en mild släng för min del. Ja, jag vet att man inte ska vara på jobbet men nu blev det så.

• Baypower

Själv slapp jag magsjukan och Dante börjar komma på  benen och Felix har sovit två hela nätter i rad så jag känner mig nästan utvilad som det är nu. Ska faktiskt ta mig iväg och träna om ett tag.

• Baypower

Saza: Tycker att du gör rätt i att åka tillbaka till sjukhuset imorgon. Det SKA vara en förbättring vid det här laget tycker jag för att man som förälder ska låta det vara.

Movie: Körde bara kondition på gymmet men det är skönt ändå. Har varit väldigt dålig med att träna vilket antagligen beror på graviditet i samband med 1½-åring hemma med allt vad det innebär + nytt jobb. Hittar inte tiden liksom men nu ska det bli bättring. Cykla till jobbet och 2 träningspass i veckan ska jag bara hinna med.

Har också levt upp till husägarskapet idag och klippt ner häcken runt vår tomt - man ska tydligen göra det

• Baypower

Saza: Kan bara säga - STACKARS MILO!!

Anuya: Då vet man vad som väntar då   Vissa tillfällen bävar jag men sen tänker jag att det ordnar sig - det gör det ju alltid i slutändan.

• Baypower

Linn: Välkommen till min vardag. Felix visar helt klart sitt missnöje genom att just slåss och kasta saker. Däremellan är han dock söt som vanligt så jag försöker ta det hela med ro. Tror att det är mycket som händer i hans lilla hjärna med dagis och annat och då går frustration ut över oss föräldrar. Vi får hoppas att det går över helt enkelt. Snabbt!!!

Sjögurka: Vi jobbar heltid båda två och det är ett evigt pusslande faktiskt. Och lite dåligt samvete för att Felix får gå så länge på dagis - men han trivs så jag har bestämt mig för att inte må dåligt över det. Vi lämnar ca 8.15 och hämtar ca 16.45 och så måste det vara för att vi ska få ihop det.

Slänger ut en fråga: Hur blir det med träffen helgen 24-25 april. Jag kan fortfarande men vi kanske ska bestämma lite närmre detaljer - åtminstone vilken dag vi vill ses.

Imorgon ska jag och Felix hem till Camilla och Hugo och lilla William. Det ser vi fram emot!!!

• Baypower

Vi bestämmer lördag. Det passar mig utmärkt efter att ha varit själv med Felix hela veckan så lämnar jag med glädje över honom i hans pappas varma famn
    Tid spelar egentligen ingen som helst roll för mig men inte för tidigt bara. Är det några fler som ska med - alla flerbarnsmammor: lämna ungarna med deras fäder och häng med in till stan!!

Vi anar en eventuell ljusning i Felix Chucky - den onda dockan-period. Två dagar i rad har det varit lugna lämningar och hämtningar på dagis i alla fall. Men, man ska alltid förvänta sig det värsta och hoppas på det bästa. Saker och ting verkar ändra sig lite från dag till dag.

Hörni: Tips på hur vi ska få pojkspolingen att börja dricka mjölk. Han totalvägrar ALLA mjölkprodukter. Blir orolig!!

• Baypower

Go Milo!!! Hoppas verkligen att han är på bättringsvägen.

Jaha, Felix lär väl bli en hålfotslös, liktornsprydd kille med nageltrång - jag tycker det är svårt med skor och jag betalar f-n inte 650 spänn för ett par gympadojjor till en 1½-åring (vilket var det paret som kvinnan i butiken VERKLIGEN rekommenderade. No shit, sherlock!!).

Nu ska jag vara lite hemsk och säga att vad skönt att det inte bara är vi som har en trotsig liten 1½-åring hemma. Felix har dock skött sig utmärkt denna vecka jämfört med förra veckan så vi är nöjda

• Baypower

Anuya: Det är faktiskt inte okej att du ska behöva ta alla nätter, alla matpass. Visst, Jonas jobbar, men man måste faktiskt hjälpas åt. Jag tycker att åtminstone en natt på helgen bör du kunna få helt ledigt och få sova ut för att klara en ny vecka (egentligen tycker jag att ni kan dela mer men man kanske får börja med det lilla?) I och med att han får ersättning ibland så kan man ju dela på det på ett helt annat sätt än när man helammar. Om inget annat funkar så kan du ju börja gråta..........he, he, he..........

Felix har varit en sådan solstråle nu på morgonen. Ibland är det oerhört tydligt att han faktiskt älskar mig och sånt behöver man få känna mellan varven av utbrott från den lilla filuren.

Det märks att jag bara jobbar, åker hem och tar hand om Felix och sedan somnar i soffan just nu för jag hade inte alls fattat det här med vulkanutbrottet på Island. Låter ju helt orimligt att det ska ligga kvar i flera veckor - det tror jag bara inte på.

• Baypower

Alla mammor i Stockholm som vill fika - ni glömmer väl inte träffen på lördag då Jenn är i stan. Jenn, säg var, när och hur så dyker vi andra upp.

• Baypower

Jag fascineras över hur jag beter mig under denna graviditet jämfört mot den förra. Med Felix skickade jag in moderskapsintyget redan dagen efter jag fick det och ringde tom upp FK någon gång i juli eftersom jag inte hade hört något från dem. Imorse insåg jag att jag ju fick moderskapsintyget för 3 veckor sedan men har inte lyckats få iväg det än. Men, idag blir det gjort.

Dante kom iväg till Monaco idag i alla fall så det blir en tung vecka med både hämtning och lämning varje dag!! Lär hamna lite efter på jobbet vad gäller debiteringen. Men, så är det.

Vet ni, imorse fick jag en puss när jag lämnade Felix på dagis. Hur söt som helst! Dagen blir lite soligare, tiden går lite snabbare och man längtar lite mer till hämtningen än vid en skriklämningsdag.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7