Inlägg från: j 3 n N y |Visa alla inlägg
  • j 3 n N y

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Movie: Låter som en riktigt bra förlossning, vad härligt! Vad säger Alice om Iris? Hoppas att hon är en stolt storasyster

Bay: Ja det är urhäftigt!

Vi får se vad min barnmorska säger nästa gång, nu är han tillbaka på tvären igen känner jag tydligt. Magen är helt sned och vriden... Men är det värt att försöka vända så kanske det kan vara ett alternativ. Vore ju "kul" att föda vaginalt också, blir det snitt den här gången så kommer jag aldrig få möjlighet till en vaginal förlossning. Jaja, huvudsaken är att barnet föds och att vi båda mår bra
  • j 3 n N y
    Cassis: Lycka till med försäljningen. Bor ni i huset eller har ni det bara i er ägo? Det är ju lite av en investeringsmöjlighet så då kanske det tar lite längre tid? Hoppas det går fort i alla fall! Och lycka till med er planering av graviditet, visst är det konstigt att två (eller fyra) veckor kan vara så olidligt långa Vi försökte ju (jäkligt aktivt) att få till ett syskon hela förra sommaren så jag vet hur det känns
  • j 3 n N y
    Saza: Hoppas också på fosterfett! Förstår dock att det ligger en liten liten oro där bak och gnager.

Tobiq: Men alltså, vad är det med det här att ligga på tvärsen? Är det ballt just nu i "fostervärlden" eller? Hoppas er busunge i magen vänder sig rätt så småningom! Grattis till försäljningen, skönt att ha ett steg avklarat!

I fredags när jag hämtade Molly på dagis var hon superklängig, ville bara sitta i famnen och kramas. När vi kom till bilen och jag satte henne ner skrek hon hjärtskärande, verkligen som att hon hade jätteont nånstans. Trodde hon hade slagit i ryggen eller nåt men efter ett tag förstod jag att hon hade bajsat. Bytte blöjan (som hade läckt) i bilen och hon var jätteledsen och hade ont. Torkade av det värsta och åkte hem och in i duschen. Där fortsatte det göra ont på henne och resten av kvällen och natten grät hon varje gång hon kissade, för att det sved antar jag. Hon var jätteröd under hela blöjan och vi gav alvedon för att hon skulle slippa ha så ont. Man undrar hur länge hon haft bajsblöja på sig  Måste ta ett snack med dagis på måndag, tyckte så himla synd om henne i fredags...

Hoppas alla har lika härligt sommarväder som vi har! I eftermiddag ska vi ner och titta på nationaldagsfirande i vår stora park, ska tydligen vara nån barnteater och annat skoj! 
  • j 3 n N y
    Korv: Jaha, OJ! Visade vad du skrev för Jens och nu har vi haj-fajvat Sådär som man gör i vår ålder... Nej men allvarligt, tusen tack för dina ord, känns ju mycket bättre. Klart det kommer bli bra, har hört så mycket gott om SöS så det ska bli spännande att se hur de gör där. Dessutom så gör de planerade snitt på alla veckans dagar (till skillnad från danderyd som bara gör mån-ons) vilket innebär att jag (om jag kan styra det här liiite) kan vara med i flytten och eventuellt få det softa datumet 1 juli inplanerat. Man måste se det positivt!
  • j 3 n N y
    Saza: Hoppas på tredagars då, vore väl trist om det dök upp något mer nu. Molly hade det för ett par veckor sen och jag blev lite förvånad för jag trodde det var en typisk spädbarns-åkomma Men inte då...

Bay: Åh vad härligt med lite egen vilja! Eller? Ibland undrar man hur mycket känslor det finns i de där små kropparna. Molly är inte riktigt där än, men kan bli väldigt frustrerad och arg när hon inte kan få oss att förstå vad hon vill. Ibland kan hon ramla med flit och bli helt otröstlig. Suck... Tack för pepp också
  • j 3 n N y

Karlstadtös: Förstår hur du känner, det var inte meningen att du skulle ta illa upp. Men jag DÖR om inte jag får kejsarsnitt. Det är inte möjligt för mig att föda barn naturligt, trots att det är en av mina högsta önskningar... Så ja, jag är nog lite bitter. men nu är det som det är

• j 3 n N y

Men vafan. Idag hade Molly en full, intorkad bajsblöja igen när jag hämtade henne. Vad händer? Nu är hon jätteröd igen (och har små sår som vätskar), det tog oss hela helgen att reparera förra skadan. Ska man våga lämna henne där imorgon igen? Suck...

Angående snitt så är det ju tydligen för många som vill snittas för att det ska finnas plats för alla... Jag hade gjort vad som helst för att slippa, har alltid sett fram emot att få prova att föda vaginalt. Ett alternativ är ju att jag trotsar hela sjukvården, låter förlossningen sätta igång av sig självt och åka till det sjukhus jag vill föda och få ett akutsnitt. Men det låter inte vidare moget eller hur? Läkare och barnmorskor säger till mig att jag ska vara glad att jag lever i ett i-land och att det inte är för 100 år sen. Då hade jag inte levt idag, och förmodligen inte Molly heller.

• j 3 n N y

Jens har pratat med en av förskolelärarna och de tog det på största allvar. De ska vara mycket mer uppmärksamma på henne nu, förmodligen bajsar hon efter mellis och då är de på väg ut och sen kanske det glöms bort. Vilket ju INTE ska hända. Men som sagt, de tog det på allvar i alla fall vilket känns jätteskönt.

Nu har jag fått tid för läkarbedömning på SöS, den 16 juni. Var tvungen att ringa själv, de hade inte ens behandlat min remiss. Herregud, det är ju bara tre veckor kvar om det blir snitt och tydligen så börjar det fyllas på. Vill ju gärna hålla mig i "närområdet"...

Tezz: Vad skönt att ni har det bättre hemma, lät som en mysig dag ni planerat ihop Skönt att pottan funkar så bra, jag hade önskat att Molly också kunde visa lite mer intresse ibland...

Karlstadtös: Fick du nån klarhet i vad brevet handlade om? Söver de ner barnen "bara" för att klippa tungbandet? Nu behöver ni ju inte tänka på det på ett par månader iofs

• j 3 n N y
    Bay: De har salvor som de smörjer med, ska själv prata med dem när jag hämtar idag. Känns så ovärdigt att behöva gå runt med en bajsig blöja jättelänge, tycker så synd om henne. Det är så basalt, har man hand om barn under två så ingår det att titta ner i blöjan då och då. Vi har t.o.m. slutat använda bodys för att de ska kunna kolla enklare (tycker det är ett praktiskt plagg annars)! Inte kommer de väl slå ner på att han är dålig på att prata? Det är väl inget de har med att göra? Han kommunicerar väl på sitt sätt! Mjölkprodukterna däremot, är väl en viktigare fråga Skoja bara!
  • j 3 n N y

L33L00: Fina bilder, vad söta dina killar är!

Saza: men usch, blir nästan lite gråtig när jag läser om wilma... måste varit fruktansvärt Vad sa dom när de hade glömt byta blöja på hela dagen två gånger??? Det finns ju inga ursäkter. Hur mår Milo idag? Har du pratat med vc?

Molly har fått ett utslag till höger om munnen som ser ut som ett litet munsår. Det är stort som hennes pekfingernagel ungefär, rött och vattnar sig lite. Någon som har någon som helst idé vad det kan vara? Kom från ingenstans.

En annan fråga, preggo-fråga Om det droppar vätska ur *ja-ni-vet-var*, kan det vara fostervatten? Eller bara flytningar? Har hänt ett par gånger på morgonen nu, på väg in i duschen...

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7