Inlägg från: j 3 n N y |Visa alla inlägg
  • j 3 n N y

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Anuya: Det kanske inte funkar förresten om han äter varannan timme? Du får suga på karamellen och sen när den här intensiva matperioden är över så får du boka in en förmiddag med sömn och egenvård!

• j 3 n N y

Min kille är också härlig. Eftersom vi nog måste boka om morgondagen så börjar vi titta på alternativa datum. Den 2 maj firar vi bröllopsdag så Jens har sagt att han ska fixa något över natten den 1 till 2 maj och jag får inte fråga något. Nu verkar det som att alla andra tjejer kan den 1 maj såklart, så jag skickar sms till Jens och frågar om jag kan vara med på förmiddagen den 1 maj. Svar: Vad jänder den 1 maj? På allvar. Alltså. (sen kom han ju på det men det satt jäkligt långt inne)

• j 3 n N y
    Tezz81 skrev 2010-04-16 20:05:18 följande:
    Mina föräldrar skulle åka till New York i går... Tji fick dom.... Jobbigt att lägga ut 11 000 på hotell som dom inte får tillbaka.. (bokade via nätet på ngt särr och vis)
    Å nej vad trist för dem... Men om de bokade på nätet och betalade med kort har man alltid en försäkring. Annars borde ju ett hyfsat vettigt internetföretag ge någon slags ersättning. Vi råkade ut för ett skitäckligt hotell i Paris för ett par år sen som vi bokat och betalat på nätet, och fick tillbaka pengar i efterhand för alla nätter utom en.
  • j 3 n N y

Stackare, typiskt också när det är 50-årspresent... Hoppas de kan boka om resan till ett senare tillfälle! 
    Grattis till vinsten också!

• j 3 n N y

Vi pratade om det idag, hur liten och obetydlig människan ändå är på den här jorden. Vi tror att vi har full koll men nu står ju halva världen still bara pga ett askmoln. Som inte syns! Den inställda möhippan blev ett besök på Skansen idag. Nu har Molly 39.3 i temp. Laddar för ett par vab-dagar nästa vecka med andra ord.

Saza; Vad skönt att det går framåt för Milo äntligen! Trist med dålig mage fortfarande, hoppas det går över snart.

• j 3 n N y

Men välkommen masgjuka. Kombinerat med höggraviditet. Molly och Jens har inte blivit sjuka än, hoppas bara att det beror på nåt jag ätit...

• j 3 n N y
    Saza skrev 2010-04-19 12:39:23 följande:
    Nä fy fan Vet precis hur det känns. Låg ju själv för några veckor sen. Inte roligt när man är gravid Krya på dig!!!Idag är det första dagen Milo är på dagis på två veckor. Dom har inte ringt än, så jag antar att det går bra
    Känns ju lite fånigt att klaga på magsjuka med tanke på det inferno ni just gått igenom... Börjar känna mig lite bättre dock, tack!

Och vad roligt att Milo är på dagis! Hoppas han får vara där ett tag nu.
  • j 3 n N y
    Bay; Känner igen det där med moderskapsintyget, jag hade helt glömt att jag hade fått mitt. Nu har jag fått blanketterna från FK för lääänge sen men de ligger kvar på skrivbordet på jobbet. Suck! Hoppas veckan ensam med Fina Felix blir bra

Angående lördag så är 13 utmärkt. Saza - ta med Milo (och Wilma?) och häng med! Vad säger ni om plats?

Jag har tagit mig ur magsjukedimman, men idag fick jag gå och hämta Molly som var dålig i magen. Hon verkar pigg, har lite feber men inga fler blöjkatastrofer. Vi får väl se hur natten blir, har laddat med handdukar.
  • j 3 n N y

Ja, det verkar vara många med magbaciller nu... Tycker inte Molly är så dålig i magen egentligen men hon har feber och hosta. Däckade alldeles nyss.

Lia: Låter som en smidig rullstol! Hur mår din sambo nu, är det okej eller förvärras sjukdomen? Finns det bromsmediciner?

Ni allvetande mammor och gravida; nu har jag haft onda förvärkar i två dygn. I natt vaknade jag av smärtan, som ett band runt magen och ryggen. Typ mensvärk men ondare. På dagarna för jag stanna upp och andas a la profylax. Är ju bara i vecka 30. Ska jag ringa mvc eller är det här helt normalt? Jag har ju inga förlossningsvärkar att jämföra med heller så det här kanske är skitlarvigt?

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7