Inlägg från: j 3 n N y |Visa alla inlägg
  • j 3 n N y

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Har laddat ner FL-appen till iphone och den funkar sådär... Men det kan väl bara bli bättre. Har suttit på sös sen kl 15 och har ännu inte fått träffa läkare. Lite smått irriterad kan man säga

• j 3 n N y

Halv fem kom vi in. Det är en väldigt rörlig bebis, så nu har vi och läkarna beslutat att vänta tills förlossningen sätter igång och då lägesbestämma. Jag måste kontakta förlossningen om värkarna startar och går vattnet så är det liggläge och ambulans. Med lite tur kan det alltså bli en vag förlossning, hurra!

• j 3 n N y
    Nenne: Smidigt eller hur

Jenn: exakt 13 dagar kvar idag. Mycket spännande tid framför oss nu, jag hoppas verkligen att jag får uppleva en vaginal förlossning (vågar inte skriva "vanlig") Men sen vet man ju aldrig hur det slutar i och för sig, men hela grejen med värkar och slempropp och vattenavgång är sånt jag bara läst om och tycker låter så spännande (påminn mig om detta sen när jag eventuellt gått igenom allt det där haha!)
  • j 3 n N y
    {#emotions_dlg.flower} Glad midsommar till er alla! {#emotions_dlg.flower}

Idag gick Molly sin sista dag på dagis och ska inte tillbaka förrän första veckan i september och jag började min föräldraledighet idag. Nu är det sommar!
  • j 3 n N y

Bay: jag vet!!! Och så klagar killar på att VI tar lång tid på oss?!? Jag lider nu när jag inte orkar gå och plocka undan, innan vi åkte så fick jag gå runt och peka på saker Jens skulle plocka upp

Är på väg till Gävle, i väskan ligger journalen och en uppsättning kläder i storlek 50... Man vet aldrig, men vi åker hem imorgon fm så jag hoppas han stannar 24 timmar till minst!

• j 3 n N y
    Cassis: Härligt med sovmorgon! Hoppas du slipper må jätteilla nu, man glömmer så himla fort hur det var... Kan inte säga att jag lidit särskilt av illamående men om jag verkligen tänker tillbaka så har det funnits tillfällen då jag inte mått särskilt bra faktiskt.

Saza: Åh, krya på dig...

Bay: Japp, precis så är det här hemma Stackars min man, han bara jobbar och jobbar och jag bara pekar och påpekar. Undrar vem av oss som helst vill avsluta den här graviditeten nu

Apropå det... Ni som fött den vanliga vägen - hur känns allt? Jag tror (hoppas!) att han har lagt sig rätt nu (annars är det i säte för han har inte legat på tvären på minst ett dygn) och det pirrar och ilar nedåt. Ibland känns det som ett tryck, men inte avsevärt. Har haft molvärk i ryggen till och från. Visst låter det som att han börjar ta sig nedåt i alla fall?

Vår hektiska vecka börjar imorgon. Tillträde till nya lägenheten (som vi ännu inte sett!) kl 14, flytt av lite småsaker på kvällen. På tisdag barnmorskan. På onsdag den stora FLYTTEN! På torsdag flyttstädning. På fredag överlämning av vår lägenhet. Hoppas lillebror vill stanna i magen till på torsdag minst, Helst till lördag!
  • j 3 n N y

Känns ju som att man skulle vilja beställa en förlossning á la Skogsbollen och Baypower Det här är jättespännande för mig eftersom jag inte fått uppleva det förut... Hoppas ni kan stå ut med mitt tjat de kommande dagarna och kanske veckorna

Idag har vi varit på banken och fixat med de nya lånen. Vi valde att lägga allt på rörligt så länge, sjukt svårt det där. Man skulle vilja ha en kristallkula och se in i framtiden. Klockan två är vi ägare till den nya lägenheten också, så då har vi två lyor i stan ett par dagar!

• j 3 n N y

Skogsbollen: nja, inte vidare hemsk andedräkt här i alla fall. Alvin kanske har känsliga mandlar (vilket ju är ett tecken på att de funkar lite för bra, i alla fall enligt min läkare när jag tog bort mina mandlar). Tror inte att de MÅSTE ha feber för att det ska vara en infektion. Äter han sämre för tillfället?

• j 3 n N y

Tack alla för att ni delar med er, herregud jag går ju och letar tecken hela tiden Det bubblar och trycker mer och mer neråt tycker jag. Men det gör inte ont. Inga regelbundna förvärkar på ett par dagar. Skulle vilja göra mycket värkarbete hemma men har fått order om att ringa in vid första värken så att de kan kolla läge, och då kommer de förmodligen vilja hålla kvar mig på sjukhuset. Vi får se vad som händer.

Är trött och tung och försöker verkligen uppbringa allt tålamod jag kan med Molly men vilket dåligt samvete jag har för att jag är världens tråkigaste mamma just nu. Blä. Vill ha energi och göra roliga saker men en tur till parken är på gränsen till vad jag orkar. Idag grinade både jag och Molly när hon bråkade med mig om att tvätta händerna. Imorgon börjar Jens semester och jag räknar sekunderna...

• j 3 n N y

Hej kompisar! Vi har klarat flytten men är helt slut och utan internet. Vill bara snabbt gratta nenne (!!!) - åh så roligt! Och Saza - hoppas det bara är vatten som spökar. Jag återkommer när vi är uppkopplade. Lillebror fortf i magen, huvet ner :)

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7