• Saza

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Tezz81 skrev 2010-06-11 13:11:04 följande:
    Nu har me&i REA... upp till 50% på MASSOR av kläder. Maila om ni vill lägga en order!
    När ska du senast ha in order isåfall?
    Wilma 051013 ~ Milo 080916 ~ Caspian 100516 /// skumling.blogg.se
  • Saza
    korvmedbröd skrev 2010-06-11 22:12:18 följande:
    Saza:
    Nyfiken på hur det går med gulsotsprovet för Caspians del. Hoppashoppashoppas verkligen att han har ett helt okej värde!!!
    De ringde inte igår, så jag antar att jag hör från dom på måndag.
    Jag har suttit och läst massor om gulsot (fast jag vet att man inte ska göra sånt) och nu är jag ännu mer orolig såklart.
    Tydligen är det ovanligt att ett "normalfött" barn är gul så här länge. Och på Caspian är det inte ens på väg tillbaka.
    Läste också att det kan leda till svåra hjärnskador om det inte behandlas, och jag vet att det är långsökt, men klart man blir orolig...
  • Saza
    sjögurka 79 skrev 2010-06-12 10:47:55 följande:
    Vilken tortyr att behöva vänta hela helgen, men nu får du LOVA oss att sluta läsa en massa läbbiga historier på internet om gulsot.
    Jo jag vet... och jag vet också att jag ska lita på sjukvården. Hade bvc-sköterskan trott att det var akut så hade hon ju skickat mig till sjukhuset på en gång.
    Men samtidigt så ville hon att jag skulle ringa bb redan för två veckor sen för att kolla upp det, men sen ändrade hon sig när hon såg att han gick upp så bra i vikt. Så hon tycker också det är onormal att han fortfarande är gul, men verkar tycka allt är ok så länge han ökar i vikt.
    Men kan man verkligen lita på att det räcker liksom??
    Jag tog upp med henne att jag är rh-negativ och att jag läst om komplikationer i samband med det. Sånt som just har med gulsot att göra.
    Då såg jag att hon reagerade men sa sen att "men det borde ju bb isåfall haft koll på". Men åter igen, kan man lita på det? Att de hade koll?
    Men nu är ju iallafall provet taget. Jobbigt bara att behöva vänta...
  • Saza

Angående Caspians gulsot så skrev jag massor i bloggen igår, för er som vill veta hur det gick (och inte redan läst förstås).

Milo har börjat säga till när han ska bajsa. Han kommer och pekar på blöjan innan han har "börjat".
    Vi provade igår att sätta honom på pottan, men han blev helt hyserisk och bara gallskrek. Väldigt synd, men det verkade nästan lite FÖR enkelt. Men vi får väl prova toan nästa gång

• Saza

Herregud vilken cirkus det verkar vara på alla barn! Måste nästan vara nån fas.
    Milo strular inte så mycket dock. Han hade en period för ett tag sen men det tror jag beror på lillebror.
    Humör har han såklart. Jäklar vilket temprament!!

I natt var det Caspian som höll mig vaken. Hade ont i magen. Antagligen pga att jag åt vitlök igår...
    Han blir en månad idag btw

Sjögurka - Hoppas hoppas lillebror vill lägga sig med huvudet neråt! Men jag fattar inte riktigt. Är det så att han inte gör det så MÅSTE du väl få en tid för snitt? Då kan de väl inte säga att det är fullt?
    Och så får du se till att skaffa fb nu så du inte missar fikaplaneringarna i fortsättningen! Vi träffades idag (fast det blev bara jag och Anna). Tänkte inte på att du var hemma, annars hade jag skrivit här i tråden också. Fast du kanske inte hade kunnat ändå med tanke på sjukhusbesöket.

• Saza
    Baypower skrev 2010-06-17 19:09:39 följande:
    Felix har fått röda små utslag på benen - ganska mycket nere vid vristerna och sedan tunnar det ut ju högre upp på benen det kommer. Upptäckte det när jag badade honom nyss. Kan vattnet ha varit för varmt? Jag har ju termometer. Det verkar inte klia och jag har smörjt in hans ben med kylbalsam.......
    Han har väl varit sjuk? Det kan ju vara virusprickar...

Här har Milo åkt på nån mag-grej igen. Han har varit rejält lös i magen flera gånger idag.
    Först trodde jag det berodde på att han håller på att få två kindtänder, men det är typ vattendiarré och luktar asäckligt.
    Han har inte spytt än *peppar peppar*, så om det är magsjuka så kan man ju hoppas att det stannar i blöjan och att det inte blir nån treveckorsgrej den här gången...
  • Saza

Det var visst magsjuka...
    Milo spydde en gång i natt och en gång i morse efter vällingen. Men sen dess har det inte hänt nåt mer. Han verkar få behålla juicen han fick till frukosten.
    Så man kan ju hoppas att det är lindrigt den här gången...
    Är livrädd att Caspian ska bli sjuk. Det kan inte vara bra för honom att få det.

Ang Caspian så var vi och tog nya gulsotsprover igår. Får veta provsvaret imorgon. Är det fortfarande förhöjt så väntas ÄNNU mera provtagning... Så vi håller tummarna!

skogsbollen skrev 2010-06-18 08:42:14 följande:
    @Tezz:
    Ja, jag har sett att det är fler som väntar tillökning, men har inte hunnit läsa allt. Vilka är det? Har du koll?
    Grattis till bebisen i magen!
    Några har ju redan fått bebis det här året. Jag, Anuya, Anai och Movie. De som är gravida är väl Baypower, Sjögurka och Tobiq.
    Det kanske är nån mer, och jag ber om ursäkt om jag missat den isåfall! Nån annan får gärna fylla i
  • Saza
    cassis23 skrev 2010-06-18 11:34:25 följande:
    Saza. Skönt att han fått behålla juisen i alla fall trotts att de kan va väldigt starkt och känsligt för en tom mage. Hoppas han kryar på sig och att Caspian slipper åka på't och hoppas att Caspians värden blivit bättre!
    Ja alltså det var ingen sur apelsinjuice utan en rätt söt äppeljuice han fick

Milo verkar må bättre nu iallafall, men av erfarenhet kommer det dröja ett tag innan jag känner mig lugn. Men han har inte spytt sen i morse, hade en diarré efter lunch och inget mer. Varit pigg och ätit. Förhoppningsvis fick vi bara "vanlig" magsjuka den här gången, och ingen långkörare.
    Nu hoppas vi bara att Caspian inte ska få det... och helst ingen av oss heller för den delen.
  • Saza

Hoppas alla haft en trevlig midsommar!!

För er som läser bloggen så vet ni att min slutade sådär... Jag drabbades av mjölkstockning på kvällen och har legat däckad i 40 graders feber och en hemskt värk i kroppen hela helgen
    Äntligen börjar jag nog må lite bättre. Det drabbade bröstet är inte okej, men febern har iallafall sjunkit. Så jag hoppas!

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7