• Saza

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Det går väl lite sådär uppochner med Milo nu. Han är ju helt klart på bättringsvägen och betydligt piggare, men magen är fortfarande inte helt okej.
    Jag förstår ju att det tar ett tag för den att stabilisera sig, men idag har det varit flera diaréer igen... Känns lite surt.

Angående askan så sitter Wilmas pappa fast i Prag pga flygkaoset. Vet inte när han kommer hem så jag får nog ha Wilma lite i nästa vecka också, då det egentligen är pappa-vecka. Inte mig emot

Wilma 051013 ~ Milo 080916 ~ Bf 100511 /// skumling.blogg.se
  • Saza
    sjögurka 79 skrev 2010-04-19 12:14:04 följande:
    Men välkommen masgjuka. Kombinerat med höggraviditet. Molly och Jens har inte blivit sjuka än, hoppas bara att det beror på nåt jag ätit...
    Nä fy fan
    Vet precis hur det känns. Låg ju själv för några veckor sen. Inte roligt när man är gravid Krya på dig!!!

Idag är det första dagen Milo är på dagis på två veckor. Dom har inte ringt än, så jag antar att det går bra
  • Saza
    sjögurka 79 skrev 2010-04-19 14:53:36 följande:
    Känns ju lite fånigt att klaga på magsjuka med tanke på det inferno ni just gått igenom... Börjar känna mig lite bättre dock, tack! Och vad roligt att Milo är på dagis! Hoppas han får vara där ett tag nu.
    Men äsch då. Magsjuka är djävulens påfund och det är sjukt jobbigt när det pågår. Så man får klaga hur mycket man vill
    Skönt att du mår bättre och tack för gratulationerna
    L33L00 skrev 2010-04-19 19:16:34 följande:
    grattis saza! hurra
    Tack!
  • Saza

Är det nån stockholmsmamma som vill fika på torsdag eller fredag??

• Saza
    anuya77 skrev 2010-04-19 20:57:39 följande:
    Ja jag tror att jag kan fika på torsdag. Var o när vill du ses?
    Jag kan varsomhelst och närsomhelst mellan 9 och 15.
    Du som har en liten bebis får bestämma. Jag är mer flexibel

Vilka mer är hemma på dagarna? Anai? Korv? Nenne?

Baypower skrev 2010-04-20 08:54:04 följande:
    Alla mammor i Stockholm som vill fika - ni glömmer väl inte träffen på lördag då Jenn är i stan. Jenn, säg var, när och hur så dyker vi andra upp.
    Men det var utan barn va? Då kan jag isf inte för sambon jobbar.
  • Saza

Nä men jag hoppar nog det! Att sitta ner och fika med vildingen Milo är ingen hit. Speciellt inte när man är höggravid och inte orkar jaga barn

Men ni får ha det så himla roligt!!

• Saza

Milo är dålig igen.
    Vattendiaréer igen

Vi som precis var på väg tillbaka. Vi som precis kommit in i vardagen.

Hur fan orkar man??!!
    Orkar man överhuvudtaget??!!
    *gråter*

• Saza

Ja det här känns som ett slag i ansiktet på oss alla.
    I över två veckor kämpade vi. Sen blev det bra. Milo tillbaka på dagis och vardagen började komma igång...
    Fy fan

Det som ändå verkar rätt hoppfullt är att allmäntillståndet är som vanligt. Han är pigg, leker och har ätit middag.
    Så man kan ju hoppas på att det "bara" är ett återfall med magen. Jag vill INTE se honom sådär sjuk igen!!

Är rädd för att allt det här sätter igång förlossningen också. Jag går in i vecka 38 idag och har massa förvärkar. Får ju ingen tid att vila nu när Milo inte kan gå på dagis.
    Dessutom ska sambon jobba hela helgen, så jag blir själv hela dagarna. Har ju inte möjlighet att träffa nån som kan hjälpa till med tanke på smittorisken...

• Saza
    sjögurka 79 skrev 2010-04-22 18:17:09 följande:
    Saza: Hur mår Milo idag? Hoppas det är bättre snart.
    Än så länge verkar det bara vara magen som spökar. Alltså han är precis som vanligt. Äter massor och är pigg.
    Så förhoppningsvis är det bara ett bakslag med magen som går över fort.
  • Saza

Sitter här och vet inte vad jag ska tro...

Är jättedålig i magen och jag får springa på toa hela tiden.

Tänkte först att det var magsjuka igen, men jag mår inte dåligt på nåt sätt. Har inte ont i magen, mår inte illa. Känner mig pigg.
    Kände mig dock uppblåst, spänd och "gasig" hela morgonen.

Nu har jag fått massa molvärk i ryggen.
    Så nu börjar jag fundera vad det betyder.
    Antingen så får jag värken av att jag måste springa på toa hela tiden eller så håller magen på såhär för att det är nåt på gång...

Förstår ju att ni inte kan veta vad det är, men jag ville bara skriva av mig lite

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7