• Saza

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Knastroll82 skrev 2010-04-23 15:56:24 följande:
    Åååååh, Saza! Låter som bebis vill ut!
    Baypower skrev 2010-04-23 14:21:56 följande:
    BEBIS på G, Saza!!
    Måste göra er lite besvikna tyvärr ;)
    Både magen och molvärken har lugnat ner sig. Verkar bara ha varit nåt tillfälligt...
    Wilma 051013 ~ Milo 080916 ~ Bf 100511 /// skumling.blogg.se
  • Saza

Nu har helt plötsligt Milo fått hög feber... Antagligen kommer den ifrån en förkylning, för han snorar också.
    Men saken är den att han är fortfarande rejält dålig i magen. Lite mer än tre veckor med diarrer idag.
    När vi har pratat med läkare och sköterskor under de här veckorna så har de sagt att tillståndet förvärras mycket om han skulle få feber. Med tanke på att han förlorar så mycket vätska genom diarrerna. De har sagt att vi i princip ska åka in med honom.
    Han var riktigt hängig nu på eftermiddagen och tokvarm. Gav honom alvedon och han somnade en stund, lyckades få ner febern till 38. Så nu är han ganska pigg igen för tillfället.

Men jag vet fan inte vad man ska göra längre... känner mig helt maktlös

• Saza

Milos mage har skött sig i två dagar nu. Rikigt skönt.
    Tyvärr drog han ju på sig världens förkylning i helgen och är riktigt hängig. Har nog aldrig sett honom så förkyld. Hostar, snorar, har feber och dessutom har han tappat rösten. Låter som en liten kråka.
    Men med tanke på de veckorna vi gått igenom känns en förkylning som en lätt match.
    Jag själv åkte på en ny släng av magsjuka igår, men som tur var blev det rätt lindrigt.
    Hoppas verkligen det var det sista nu. Att Milos mage blir bra och att vi nu slipper mer magsjuka i flera år framöver... (önska går ju)

Movie - Wilmas förlossning startade med att slemproppen gick bf+2. Värkstart dagen efter och sen tog det 27 timmar innan hon var ute.
    Med Milo blev jag igångsatt bf+15 pga överburenhet. Förvärkarna hade gjort litegrann och jag var redan öppen 3 cm. Det räckte med att de tog hål på hinnorna så drog det igång direkt. Tog 5,5 timme.
    Men sen har ju dom två olika pappor och jag kan tydligen inte jämföra de förlossningarna.
    Får se hur det blir med trean nu

Och appropå det så kan ni gissa på när bebisen kommer i min blogg :)

Sen tänkte jag fråga dig Anai (eller nån annan som också fött på SöS) - Får man kläder till bebisen medans man ligger på bb?

• Saza
    Baypower skrev 2010-04-26 12:14:08 följande:
    Saza: Jag har i och för sig inte fött på SöS men på KS och där fick man kläder till bebisen medan man låg på bb. Vi får hoppas att det inte blir någon mer magsjuka för er och att Milos förkylning går över snabbt. Själv har jag blivit smittad av Felix och är snorig så jag får väl egentligen inte beklaga mig
    Wilma föddes på Södertälje och där fick vi kläder.
    Milo föddes på Huddinge och där låg vi på medicinskt bb. Vet inte om man fick kläder där (fick ingen info öht) och vi brydde oss inte om att fråga. Hade rätt mycket med till honom.
  • Saza
    Anai skrev 2010-04-28 22:17:31 följande:
    Saza; ja, det finns kläder där. Sådana där fina med landstingets emblem på Minns att Milton fick ett par kalsonger som mössa av barnmorskorna direkt efter förlossningen
    Haha, ja jag antog att det var samma i hela stockholm. Då räcker det med kläder till hemfärd i bb-väskan

Sjögurka - Hur går det med värkarna? Hoppas det har lugnat ner sig.
  • Saza
    movie skrev 2010-05-01 12:14:46 följande:
    Alice är bättre men hon har börjat skrika okontrollerat på kvällarna får liksom ingen kontakt med henne. Fattar inte vad det är. Riktigt hemskt att se. Man får inte röra henne eller prata med henne.
    Kan det vara nattskräck??
    se.babycenter.com/toddler/sleep/nightterrors/
    Finns massor mer att läsa, men det här är en länk iallafall. Hoppas det går över snart iallafall!

Nenne - Klart vi inte glömmer dig

Nu börjar jag bli rejält trött på att vara gravid. 9 dagar kvar tills han är beräknad.
    Känner dock att jag inte ännu får börja tröttna. Det kanske blir två veckors övertid om jag har otur...{#lang_emotions_undecided}
  • Saza
    Anai - Lycka till på nya dagiset!

Cassis - Spännande! Lycka till

Sjögurka - Usch, trist med feber Hoppas hon kryar på sig snart.

Korv - Milo får välling morgon och kväll. 270 ml. Skulle kanske kunna ta bort den på morgonen eftersom han får "vanlig" frukost också, men han visar fortfarande att han vill ha den. Går till skåpet med flaskorna direkt efter att vi bytt morgonblöjan
    Jag kommer göra precis som jag gjorde med Wilma, sluta när han själv visar att han inte vill ha längre.

Håller på att städa här hemma med en liten baktanke om att förlossningen kanske skulle sätta igång... men det verkar stendött på den fronten {#lang_emotions_undecided}
  • Saza
    Anai - Usch vad jobbigt Förstår din oro. Tryggheten på förskolan är ju jätteviktigt. Både för barn och föräldrar.
    Hoppas det löser sig!

Går in i sista veckan imorrn... Har dock ställt in mig på två veckors övertid, bara för att inte bli besviken
    Nu har jag och sambon fixat barnvakt på lördag för att gå på bio och ta hand om varandra litegrann. Så jag hoppas faktiskt inte bebisen kommer innan dess för jag känner att vi behöver lite egentid innan. Speciellt nu efter alla hemska sjukveckor...
  • Saza
    sjögurka 79 skrev 2010-05-05 11:42:43 följande:
    Saza: Brände jag min chansning i natt eller ligger ni på BB? Hoppas allt är bra, är Milo tillbaka på dagis nu? 
    Nope ingen bebis här inte
    Milo har gått på dagis sedan i torsdags (kors i taket!). Jag bara går och väntar på samtal från dagis om att han är sjuk igen... Men samtidigt tycker jag vi borde slippa baciller på ett tag nu.

Och det där med "maj maj måne". Jag har ALLTID trott det varit nånting man säger första maj, och jag tror att typ alla i min närhet tror det också. Jag minns iallafall när man var liten och varenda unge sa så. Intressant måste jag säga
  • Saza
    anuya77 skrev 2010-05-05 13:38:35 följande:
     Saza: Vilken vecka är du i nu? Ska bli så spännande när lillebror kommer.
    Jag går in i vecka 40 idag. Han är beräknad på tisdag

Men fyyyy så jag lider med er!!  
    Det där med att ha en magsjuk familj kan jag ju tyvärr relatera till allt för väl... Men att dessutom lilla William har RS, usch så jobbigt!!
    Förstår att det är svårt, men det där med snacket om amning ska du bara skita i. Det är absolut inte därför han är sjuk! Visst att amning ger ett bra skydd, men det finns väl inget som säger att barnen inte kan bli sjuka när de ammas.
    Jag ammade både Wilma och Milo i bara tre månader.
    Wilma är en faktiskt en ovanligt frisk unge och har alltid varit.
    Milo har ju iofs varit rätt mycket sjuk, men det tror jag snarare beror på att han haft en storasyster som dragit hem dagisbaciller och inte pga amningen.
    Hoppas verkligen ni kryar på er fort!! KRAMAR till er.
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7