Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7
Både magen och molvärken har lugnat ner sig. Verkar bara ha varit nåt tillfälligt...
Nu har helt plötsligt Milo fått hög feber... Antagligen kommer den ifrån en förkylning, för han snorar också.
Men saken är den att han är fortfarande rejält dålig i magen. Lite mer än tre veckor med diarrer idag.
När vi har pratat med läkare och sköterskor under de här veckorna så har de sagt att tillståndet förvärras mycket om han skulle få feber. Med tanke på att han förlorar så mycket vätska genom diarrerna. De har sagt att vi i princip ska åka in med honom.
Han var riktigt hängig nu på eftermiddagen och tokvarm. Gav honom alvedon och han somnade en stund, lyckades få ner febern till 38. Så nu är han ganska pigg igen för tillfället.
Men jag vet fan inte vad man ska göra längre... känner mig helt maktlös
Milos mage har skött sig i två dagar nu. Rikigt skönt.
Tyvärr drog han ju på sig världens förkylning i helgen och är riktigt hängig. Har nog aldrig sett honom så förkyld. Hostar, snorar, har feber och dessutom har han tappat rösten. Låter som en liten kråka.
Men med tanke på de veckorna vi gått igenom känns en förkylning som en lätt match.
Jag själv åkte på en ny släng av magsjuka igår, men som tur var blev det rätt lindrigt.
Hoppas verkligen det var det sista nu. Att Milos mage blir bra och att vi nu slipper mer magsjuka i flera år framöver... (önska går ju)
Movie - Wilmas förlossning startade med att slemproppen gick bf+2. Värkstart dagen efter och sen tog det 27 timmar innan hon var ute.
Med Milo blev jag igångsatt bf+15 pga överburenhet. Förvärkarna hade gjort litegrann och jag var redan öppen 3 cm. Det räckte med att de tog hål på hinnorna så drog det igång direkt. Tog 5,5 timme.
Men sen har ju dom två olika pappor och jag kan tydligen inte jämföra de förlossningarna.
Får se hur det blir med trean nu
Och appropå det så kan ni gissa på när bebisen kommer i min blogg :)
Sen tänkte jag fråga dig Anai (eller nån annan som också fött på SöS) - Får man kläder till bebisen medans man ligger på bb?