• Saza

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Glad påsk på er allihopa!!

Här har vi målat ägg och påskteckningar hela förmiddagen

Men de senaste dagarna har jag mått väldigt konstigt. Jag känner mig trött, orkeslös, matt, yr och svimfärdig.
    Får sammandragningar så fort jag gör minsta lilla ansträngning (då pratar vi typ plocka fram frukosten) och imorse vaknade jag av att de dessutom gjorde ont. De ska väl inte komma i vila??

Visst att jag bara har lite mer än en månad kvar, men ändå...
    Jobbigt är det iallafall

Wilma 051013 ~ Milo 080916 ~ Bf 100511 /// skumling.blogg.se
  • Saza

Roligare påsk kunde man ju få...
    Milo är magsjuk
    Spydde ner HELA sängen och sig själv. Har fan aldrig sett så mycket på en och samma gång.

Sen gick det två timmar och vi började väl tro att det kanske skulle räcka, men inte då. Sen spyddde han upp den lilla väska vi gett honom Fast tack och lov lyckades Andreas fånga det i en hink.
    Så nu har jag gett honom lite vätskeersättning som jag hoppas han får behålla.

Hoppas hoppas det blir lindrigt, och hoppas hoppas vi andra klarar oss. Kan inte vara roligt med magsjuka när man är höggravid

• Saza

Blääää för magsjuka!!
    Milo har varit dålig i ett dygn nu och idag har han dessutom haft 40 graders feber hela dagen.
    Riktigt hängig nu på eftermiddagen.
    Hoppas hoppas han får sova lugnt i natt och att VI får sova. Hade ju lite av en kräkvaka inatt.
    Hittills har ingen annan i familjen insjuknat och jag håller tummarna såååå hårt att det fortsätter så.

Hoppas Felix kryar på sig fort!

• Saza

Just det... Ett litet ljus i bacillmörkret.
    Vi fick hem vår nya vagn idag
    Finns bilder i bloggen!

• Saza

Nu ligger sambon...
    Och Wilma vill inte äta och verkar hängig.

Milo är mycket bättre i magen, men har fortfarande feber.

Suck suck suck

Bara jag kvar då kanske... Men om nån ska klara sig så är det väl bäst om det blir jag. Vill inte riskera att förlossningen sätts igång just nu...

• Saza

Jahapp...
    Nu har Wilma spytt också. Och Milo haft diarré igen. Och Andreas spyr fortfarande.

Bara "lilla" jag kvar.

• Saza

Nä jag slapp inte skiten
    Hela familjen magsjuk samtidigt är inget man önskar sin värsta fiende.
    Har skrivit i bloggen så ni får läsa där.
    Men en sak är säker. Höggravid och magsjuk går INTE ihop.

• Saza

Vi andra i familjen mår bra igen. Men Milo är inne på sitt femte (!) dygn med magsjuka.
    Tycker så himla synd om honom. Och om oss... det börjar ta på krafterna.

Kanske snart måste uppsöka en läkare. Fem dygn tycker jag är lite väl extremt...

• Saza
    Anai skrev 2010-04-06 11:33:16 följande:
    Saza: hoppas du känner dig bättre idag, din stackare. Jag var ju magsjuk dagen innan Charlie kom...
    Känner inte av nåt av att det skulle vara på gång. Förvärkar har jag, men inte mer än vanligt.
    Däremot var det extremt när magsjukan pågick. Då fick jag riktigt rejäla värkar, men de avtog.

Grattis till dagisplatserna föressten!
  • Saza

Åker in till akuten imorgonbitti med Milo.
    Skulle egentligen vilja in redan nu men tydligen är sjukhusen överfulla och jag känner att jag pallar att vaka över honom hemma inatt.
    Men minsta lilla försämring och jag åker in.

Han är väldigt väldigt dålig. Får inte behålla nånting alls och han har blivit alldeles grå och blek i ansiktet.
    Känns inte alls bra det här

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7