• movie

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Sjö: Skönt att det gått bra med flytten. Duktig lillebror som ligger åt rätt håll fortsätt så

ღ♥★Alice 080728★♥ღღ♥★ Iris 100531★♥ღ
  • movie

Hej i värmen!
    Hoppas det är bra med er alla.  Här försvinner dagarna fortare än jag hinner med. Och jag som tyckte tiden gick fort med ett barn. Iris växer så det knakar och på måndag blir hon 6 veckor. Alice är nu ledig från dagis och Martin har semester så vi ska försöka göra lite utflykter.

Sjögurka: Hoppas att lillebror snart vill komma ut till er.

Cassis: Du ska se att det kommer att gå jätte bra men förstår din oro. Ang foglossning så fick jag det denna graviditeten hade inte haft det dom 2 innan. Och den kom redan i v.12. Gå till sjukgymnasten och få lite övningar och kanske en tens apparat.

En fråga till er, jag hade avslag i ca ´2 veckor och nu verkar det som mensen har kommit. Någon mer som fått den så tidigt?

• movie

Sjögurka: Men åh så spännande, nu är jag riktigt avundsjuk på dig. Det är ju så häftigt att föda barn och få en liten bebis. Lycka till!!

Korv: Ja men vissst var hon, 3 veckor typ i går.  Alice fyller 2 år om 18 dagar, jag fattar inte hur det har gått så här fort. Nyss var vi gravida och väntade våra första.

Isis och Cassis: Tack för era svar, jag minns inte hur det var med Alice men jag helammar även denna gången. Hade väl hoppats att den skulle hålla sig borta länge

• movie

Saza: Funderar på att ta ur mjukliften ur vagnen, tycker det är trångt och varmt, har du gjort det? Är inte riktigt kompis med vagnen så har bara använt den 2 ggr, känns som att hon kan glida ur liften eftersom den är så låg vid huvudändan. Sen finns det inget bra solskydd. När hon flyttar ner till syskonsitsen har jag hört att Acta Gracos solskydd till bilbarnstol ska vara bra.

Sjögurka: Nyfiken hur det går/har gått.

• movie

Sjö: Den kommer när du minst anar det. Han kollar bara om du har tålamod som mamma Skämt o sido, jag tycker synd om dig, minns hur frustrerad jag var och då är Iris 2 veckor tidig. Kanske lite skönt om han väntar tills det blir lite svalare, sjukhus är ingen höjdare i denna värmen.
    Har iaf tänkt som du ang buggan, att köpa ett ram till verkar väldigt smidigt.

• movie

Cassis: Ja det är en vibe, tack för tipset ska spänna remmen lite så borde den ju inte luta Har tänkt att åka till en barnvagns affär och få en demonstration hur den funkar gjorde det innan jag fick vagnen men nu har jag lite mer funderingar när jag har provat den irl. Ska fråga om den där kanten. Alice somnade i den och eftersom syskonsitsen inte går att luta så "tappar" hon huvudet så den är inte så bra till sova. Men jag ska bara använda den när jag är själv och måste ut med hundarna så då behöver inte Alice sova i den. Är vi iväg båda så använder vi buggan och maclaren.
    Provade att ta ur mjukliften men då blir den väldigt ostabil så den måste vara i.

Alice 080728 Iris 100531
  • movie

Saza: Ja det är ju Capian som ska sitta under som jag förstått det utav alla bilder man ser och när jag frågat i P&T tråden men hon i affären sa att det skulle vara tvärtom men Alice får inte plats. Blir inget bra liggläge som du säger men har läst att många sätter dom där redan vid 3 månader.  Det går ju inte att sätta dom upp i mjukliften som jag kunde med Alice i buggan, hade henne i liggdelen till hon var 7 månader för hon satt även bra i den. Har du provat med regnskyddet på? Har inte ens packat upp mitt så jag vet inte hur det funkar, ska tydligen finnas 2 olika. Ett lite mjukare som ska vara bättre och ett lite hårdare. Vet inte vilket jag har då jag köpte vagnen i Usa.

Cassis: Får verkligen inte hoppas det är gravidklåda utan bara värmen som spelar kroppen ett spratt.

Alice 080728 Iris 100531
  • movie

Cassis: Fy det låter jobbigt stackars er. Hoppas det går över snart.

Jenn: Kan ju vara bra att ha lite is i magen då skillsmässorna kommer efter semestern och då behövs lägenheter och villor blir till salu. Pratade med en mäklare igår då vi småkikar lite på hus i Alingsås och hon sa att dom lägger oftast inte upp nya objekt under sommaren. Men på hösten brukar det ta fart igen. Inget lätt beslut att ta för er.

annakohler: Välkommen hit till oss Jag har en Alice född 28 juli 08 och en liten Iris född 31 maj 10.

Lappen: Stackars liten Ristin men skönt att plåstret fått sitta kvar. God fiske lycka till er.

Nenne: Skönt att kunna vara hemma och vila helt själv för den där tröttheten man har i början av graviditeten är ingen höjdare.

Idag var vi på läkar kontroll med Iris. Hon har fått massa utslag, ser ut som hormonplitor och värmeutslag men dom har blivit så torra så vi ska smörja med miniderm och blir det inte bra så ska jag prova mjölkproteinfri kost. Hon har hela ansiktet och huvudet lite på händerna och i armvecken. Hoppas verkligen att det hjälper med salvan.

Alice 080728 Iris 100531
  • movie

Saza: Angående din irritation på olika saker kan jag ju glädja dig med att vi betalar lika mycket i dagis taxa för heltid som för 15 timmar som Alice nu bara får gå

Alice 080728 Iris 100531
  • movie
    annakohler skrev 2010-07-15 11:29:53 följande:
    min yngsta är född 24september 2008 och jag hade bf 1nov-08
    Alice var 6 veckor tidig och Iris 2 veckor tidig.
    Alice 080728 Iris 100531
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7