Hade spec.ped från HAB o psykolog från BUP här i em. De hade gjort obs på lilleman på dagis hela hela fm o så var de har hela em!
A har solklara svårigheter, men så har han OXÅ en syster som är väldigt speciell (deras ord o jag kan bara instämma) o frågan är vad som är A o vad som är lillebror, alltså hur mkt M påverkar honom. de vill träffa honom mer tillfällen o det är ju bra!
Vi har kaos i vardagen ständigt o psykologen läser just nu andra terminen till Kognitiv Beteendeterapeut (KBT) o ska jobba med ett projekt ur familjesynpunkt. Hon ville vi skulle fundera på om vi ville deltaga, då vi är en speciell familj familj med många barn med olika svårigheter o behov o att hon tycker att det vore roligt att "jobba" med an familj som hon känner (hon har utrett alla våra tre NPF barn o var med i karusellen då äldsta dottern var försvunnen 1 år) Självklart vill vi detta:))
Måste även dela med mig om ett "tips" vi fick idag. Vi hat testat o det funkar bättre för oss/barnen när vi gör så här!
Lilleman är manisk i mat o äter som om någon skulle stjäla hans mat, storasyster 13 år likaså. Nu är hon ju äldre o vi har fått nöta in på henne att det är 2 potioner max o sen bra, även 2 glas mjölk sen vatten.. Lilleman slänger sig över bordet för att hämta mjölk utan att man hinner reagerar o lägger hela magen i maten, han lämnar platsen 153 ggr för att hämta än det ena o än det andra etc etc.. Ms problem är snare att få i henne maten som hon är ointresserad av, eller har tokbryt för att det är fel mat..
Hur eller hur så gjorde vi så här ikväll..
Jag lade upp potioner till alla barnen på deras (o min o makens) tallrikar, hällde upp mjölk o satte sen i den lylen igen, bort med alla grytor!
Matsituationen funkade mkt bättre för Anton, inte så många synintryck!! För m var det "skit" samma o de stora protesterade lite att de inte fick ta själva, men de var mätta efter maten (säkert pga att de inte fanns mer mat synligt, o lika för lillemannen)
Norgesessan: grattis till stora killen!
Alla med odrägliga o omänskliga grannar!!! medlidsam kram till er!