pcalma skrev 2010-01-26 23:01:10 följande:
Men fy så hemskt!! Fy så jobbigt han har det stackaren:(Hoppas att ni kan få bra tops o råd på hur det bäst ska funka för honom! Att sitta ensam i ett rum vore kanske toppenbra!Har han en egen vrå som han kan gå undan till på lektionerna?
nja inte vrå, han går iväg och bygger med lego. jag fattar att han gör det, det är väl enda sättet han kan stänga av för när han bygger är han helt inne i det och ingenting runtomkring existerar. Det är när de ska gå in och bryta det för att han ska vara med på skolarbetet som han helt exploderar och bara skriker och är okontaktbar och tydligen har han ju börjat slåss nu också
I klassrummet är väldigt högljutt hela tiden, mycket spring hit och dit, alla håller på med olika saker. Hur ska det kunna fungera för honom?? Assistenten kan ju gå ut med honom ur klassen men han vill inte jobba med uppgifter, och vill han inte något så blir det inte så! Man måste förhandla och motivera men hon har ingen aning om hur hon ska göra det. Har någon bra tips på material som jag kan be dem läsa eller så? Om det finns bra sidor för just hur man kan hjälpa barn med de här svårigheterna i skolan? De verkar inte fatta alls att för att få honom att fungera måste de skapa en situation runtomkring honom som han kan fungera i. Usch vad jag känner mig ledsen nu.