Inlägg från: tjorven01 |Visa alla inlägg
  • tjorven01

Vi på CvL fortsättningen

Loppi11
    Stort grattis till Plus.

Hoppas att ni andra kan njuta av sommaren. Själv fick jag semester idag och sitter nu med en massa funderingar om hur vi ska fortsätta. Min mens är så oregelbunden så att det har inte gått att planera inför hösten än. Försöker mest slappna av och inte tänka alltför mycket. Håller mest på att förbereda mig på vad jag ska svara nu i sommar när släkten kommer att fråga när vi ska skaffa barn. För det vet jag att de kommer att fråga speciellt eftersom att det har kommit så mycket bebisar de senaste två åren. Vill egentligen helst skälla ut dem om fågan dyker upp som den ju brukar göra och tala om för dem att barn minsann inte är en beställningsvara men samtidigt vill jag inte att de ska veta. Usch jobbigt det här

kram på er alla hoppas att ni får njuta av värmen och solen

• tjorven01
    Mayflower skrev 2010-07-09 07:20:21 följande:
    Blöder nu. MF. Tror jag dör
    Styrkekramar til dig Hjärta
  • tjorven01

Hej tjejjer!

Passar på att slänga in en fråga här. Jag har tidigare gått på cvkl men går nu på Huddinge sjukhus. Det jag undrar är hur många crinone ni tar om dagen. Själv tycker jag mig minnas att jag tog morgon och kväll när vi gick på cvkl men Huddinge tar man bara morgon, och hur gör de vid FET på cvkl tar man några crinone alls då. Har nu gjort mitt åttonde återförande och skulle inte ta några hormoner alls då eftersom den gjordes i naturlig cykel men idag är det bara ruvardag 6 och det har redan börjat komma färgade flytningar Gråter.

Myran, skickar styrkekramar till dig och håller själklart alla tummar för att det ska gå denna gång.

Anlo härligt att du är igång nu någon gång ska det väl ändå gå. Så resonerar vi varje gång och det är enda orsaken till att man orkar kämpa på.

• tjorven01

Hej tjejjer

Och tack för svar. Ja jag tycktes minnas att jag tog crinone både morgon och kväll på cvkl men på HS tog jag bara morgon och som sagt nu vid FET helt ostimulerat. Upptäckte även vid mitt sista färskförsök att jag började blöda redan på ruvardag nio eller tio. Denna gång så verkar det som om mensen redan är på g ruvardag 7 idag men det var ett femdagarsembryo och när jag fick tillbaka det så sa barnmorskan att det skulle fästa redan dagen efter ET. Det kan väl vara så att crinone försenar blödningen och att det är därför den kommit lite senare vid mina beh på cvkl. Har de senare månaderna upptäckt att min lutealfas är något kortare ca 11 dagar. Nåja den som lever får se.

Anlo hur går det med sprutandet? Eller sprayar du oxå?

Susie och Marwin hur mår ni själva, magarna måste väl var rätt ordentliga nu?

• tjorven01

Myran,

Såå ledsen för er skull.

Själv är jag i samma sits har inte testdag förrän på söndag men har börjat blöda JÄTTEMYCKET så det finns inte en chans att det akulle vara något kvar. Pratade precis med barnmorskan som envisades med att jag måste testa iaf på söndag, för deras statistiks skull, känns bara förnedrande. Bokade ändå in en telefontid med doktorn imorgon för att få klart om han kunde ta TNF-alfa proverna på mig. Så vi får väl hålla tummarna för det nu då iaf.

• tjorven01

Anlo,
    Såklart att det kommer att bli toppen kvalite denna gång. Vi håller tummarna.
    Kram

• tjorven01

Anlo,
    Grattis till ET du ska se att det här var guldgget.
    Massor av lyckosparkar och en kram

• tjorven01

Myran,
    Känner med dig, vi är själva livrädda för att de ska säga åt oss att ivf inte längre är någon ide då vi misslyckats med 7 st. Ni får ta den tid ni behöver för att prata igenom det här och bestämma er för hur ni ska tackla detta. Själv läste jag om ett par där läkarna gav dem ca 2% chans att bli gravida efter många misslyckade ivf och gravida blev de, på naturlig väg dessutom.
    Själv har jag inte direkt åldern emot mig men på två år så har jag bränt iväg 7 ivfer. Nu har jag äntligen träffat en läkare som har lovat att han ska göra allt i sin makt för att ta reda på om det skulle kunna vara något immunologiskt, men vi har inte hunnit fastställa vilka prover som vi kan få ta här och vilka som vi ev. måste skicka till USA. Annars så känner vi nog att äggdonation inte skulle vara helt omöjligt för oss, men det är svårt att planera in hur man ska fortsätta när man är mitt uppe i det här.
    Skickar dig en massa styrkekramar Hjärta  och hoppas att ni hittar ett sätt att gå vidare, vare sig det blir fler ivfer eller något annat alternativ.
    Kram

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen