Inlägg från: tjorven01 |Visa alla inlägg
  • tjorven01

Vi på CvL fortsättningen

Hej tjejjer!
    Underbart att läsa om alla plus  denna tråd nu. Själv har jag insättning kl 13.45 så det är lite nervöst nu. Det blir ju trots allt 7e gången. Och nu måste det bara fästa.

Cah hur går det för er. Har inte haft mycket att skriva själv trots att jag har varit inne och läst här varje dag men nu undrar jag om jag har missat några updates från dig.

• tjorven01

Vi kommer in i salen , hjärtat i halsgropen och en puls på 190. Läkaren frågar hur jag mår och jag svarar att det är nervöst. Sedan säger han " Jaa, det ser ju inte helt fel ut det här" sedan fortsätter han " Utav 8 ägg så har två befruktats och delat sig"
    " Oj, bara två? "säger jag. " Ja"  svarar han men fortsätter sedan med att säga att de är toppenfina och inte har en enda anmärkning.
     Så nu är jag stolt ruvare av två stycken embryos. Fick tom. med mig en ultraljudsbild med två risgryn på vilket gör att det känns ännu verkligare. Måtte det bara ta sig denna gång.

Anlo24, det är klart att det kommer att gå bra. 7 beruktade är ju toppen.

Kram på er allihop och trevlig helg.

• tjorven01

Dahlia, otroligt rörande det du skriver. Du verkar vara en stark tjej men även starka tjejjer får ha tunga perioder och det enda jag vet är att efter regn kommer solsken. Nu när du har ett plus så måste det ju bara stanna denna gång. Jag håller alla tummar för er.

Anlo, grattis till ruvningen, 3 till frysen var ju toppen.

• tjorven01

Anlo, vi verkar vara hyfsat i synk. Ruvardag 8 idag för mig.
    Har inte kännt av molvärk dock lite typ "sendrag" kring livmodern/äggledarna svårt att lokalisera. Försöker vara superpositiv men är livrädd att detta ska betyda att embryosarna dör. Har ju hänt alla tidigare sex gånger. Det får bara inte bli så denna gång oxå. Det bara måste bli nu. Har kännt det så annorlunda denna gån, och verkligen varit superpositiv.Kan det vara progesteronet som spökar?

Curlyred, själv fick jag rådet av två tjejjer här på familjeliv att absolut inte gå till Sofie Lagerkrantz, men att doktor Ma på Tulegatan var super, så jag har gått till henne denna gång.
    Vad gäller doktor Nie på stora essingen så är det väl lite olika vad folk tycker om henne. Själv tyckte jag att hon var helt underbar och skulle gärna gå hos henne igen. Enda kruxet är att behandlingarna hos henne tar tid, upp till 2h per gång, å andra sidan har hon enormt generösa öppettider.

Kram på er tjejjer och kämpa på

• tjorven01

Dahlia, såå ledsen, nu får du försöka att njuta av sommaren även om det är svårt och så hoppas vi att du orkar starta om i höst.
    Styrkekramar till dig.

• tjorven01

Tack Susie, ja precis som du skriver lite värk inte mycket, den kommer och går lite då och då. Har fått vara så otroligt positiv denna gång men självklart livrädd. Tänk om det där speciella bara är inbillat. Nej jag har bestämt mig för att fortsätta tro att jag faktiskt är gravid denna gång. Ruvardag 9 idag. Väntan är lååång men här har vi inte tänkt deppa ihop. Uppdaterar om det händer något nytt.
    Kramar till er alla oavsett i vilken fas ni är.

• tjorven01

Hej myran,
     har själv inga erfarenheter av S. L det var bara de rek. jag fick av några tjejjer här på familjeliv. Någon har sagt att hennes ägg dog allihop efter beh. hos S.L så själv kan jag dessvärre inte ge några rek.
    Har gått hos dr Ma ca varannan till var 3e dag både efter och före insättning och hoppas verkligen att det ska ta sig denna gång men testdag är inte förrän 20/6 och just nu känns det inget vidare det hugger liksom till lite då och då i magen. Kom lite blod på pappret idag men de säger ju att man inget kan veta förrän efter testet så jag försöker verkligen hålla humöret uppe. Tycker absolut att beh skiljer sig ganska mycket hos Ma och Nie. Hos Nie tar framförallt beh. längre tid och jag tycker att det är avslappnande men hos henne är man ännu fler på samma gång än hos Ma så det är ju en smaksak. Mig gör det inget att man är flera patienter samtidigt bara man själv känner sig väl omhändertagen och det har jag gjort hos båda men kanske lite mer hos Nie. Valde dock Ma denna gång då det ligger närmare jobbet för mig.

Anlo klart att vi ska följas åt. Har själv en lite sämre dag idag men vi får hjälpas åt och stötta varandra. Det är denna vecka fram till TD som brukara bli tyngst. Alla tummar och tår för oss.

• tjorven01

Hej anlo,
    Nej ingen riktig blödning bara lite färg på crinonestavarna när jag tar ut dem. Fortfarande ont i magen men mera ihållande, inte jätteont men irriterande. De säger att molvärk kan vara positivt men jag vet inte riktigt om det är molvärk jag har. Har däremot inte haft hugg som jag haft vid mina tidigare ivf så jag fortsätter att hoppas.
    Skönt att höra att du bara har lite ont idag, och sen får du försöka ta det lugnt och inte stressa upp dig men det är lättare sagt än gjort. Jag vet. Sköt om dig så får vi höras hur det går.

• tjorven01

Anlo24,
    för mig har det varit en riktig pest dag mensen kom ordentligt. Har egentligen inga ord. Känns bara tomt trodde verkligen på allvar att jag skulle bli gravid denna gång, allt kändes så defenitivt. Två perfekta embryon. Ruvardag 11, har aldrig börjat blöda så här tidigt. Hade självklart en gravid kund idag. Har förövrigt bara gravida kunder. Så nu kan vi lägga ytterligare en ivf till misslyckandet tot 7 st ivf.

Skönt att höra att din mens iaf hållit sig borta och ont i magen brukar man ju ha även vid lyckade ivf. Nu håller jag tummar och tår för dig.

Kramar 

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen