• Cahela

Vi på CvL fortsättningen

Curly: vilken tuff vecka! Inte kul att få såna motgångar efter fyra år! Vad har jag för hjälp och tips om motgångar?
    Fortsätt kämpa på, gör sånt du mår bra av, gör inte sånt du tycker är jobbigt (träffa vänner med småbarn om du tycker det är jobbigt). Boka spa någonstans...sen har man ju inte hur mycket pengar som helst men allt som får dig att må bättre ska du göra. Själv har jag alltid älskat inredning men det har verkligen blomstrat nu dessa år, känns otroligt kreativt och roligt att hålla på med och så långt ifrån småbarnsvärlden man kan komma.
    Hur ställer ni er till adoption? För mig lättade det otroligt när vi ställt oss i adoptionskö.

Tjorven: Lycka till imorgon. Jag gillar Oddvar, han är positiv och glad och det var honom vi hade sista gången vi gjorde återföringen i mars när jag blev gravid. Sen är jag väl medveten om att graviditeten inte hänger på vem som gör återföringen men när det lyckas så kommer man ihåg den personen.

• Cahela

Tjorven: Grattis till två blastisar!!! Nu håller vi tummarna!
    Ullis: När jag sprayade för två år sedan så fick jag efter bara två dygn huvudvärk som ökade och slutade med att jag hamnade på akuten för symptom som hjärnblödning. FIck sluta med sprayen bums och när jag sedan pratade med Holte om det så sa han att vi måste ha pressat ner dig lågt i dina östrogennivåer. Jag har migrän och huvudvärk annars så med sprayen blev det hemskt.
    Nu när jag är gravid har jag inte haft ont i huvudet mer än 2 gånger så det är MYCKET bättre. Måste ha med östrogennivåerna att göra.

• Cahela

Ullis: Korta metoden blev enda alternativet. Som tur är har jag alltid under alla mina år i IVF-snurren varit lättstimulerad och fått bra resultat med ägg även med korta metoden. Sprayen lämnade jag direkt tillbaka till apoteket för återvinning, HUA!!

• Cahela

Marvin: vet inte faktiskt. Ska till BM och mäta magen på torsdag och hoppas att den håller sig inom ramarna.
    V 32 är det tillväxtkontroll. Jag känner henne flera gånger om dagen iaf.
    Är i vecka 26 nu.

• Cahela

aaaa: Det informationssamtal ni ska gå på på tisdag är inte då ni betalar 47 000. Det gör ni först när du börjar medicinera.

• Cahela

Tjorven: Var bara tvungen att kika in här. Hoppas så för dig!!!! Har mer proggisar om du behöver.

• Cahela

Tjorven: Håller fortsatt tummarna för dig!

Själv har jag varit på förlossningen idag. Fick en blödning och lite ont i magen tidigare på dagen, ringde förlossningen och sen efter några timmar åkte vi in.
    Allt var bra med bebisen, tack och lov!
    Blodet kom från livmodertappen som var irriterad men i övrigt såg allt bra ut. Dock har jag en UVI som behöver behandlas så det onda i magen kan komma från det. Är lite fascinerad själv att man kan ha en sån UVI utan att veta av det. Har haft UVI en gång tidigare för fyra år sedan och DET kändes! Väntar på besked imorgon eller övermorgon från förlossningen vilken antibiotika jag ska ta. Tills dess intar jag massor med tranbärsjuice och citronvatten.

• Cahela

Tjorven: Inte gör du oss besvikna. Jag testade först på dag 16, vågade inte innan. Fortsätter hålla tummarna.

Själv har jag varit hos läkaren och är nu sjukskriven på 25 % för foglossningen. Har inte fått mera blod och nu har jag ändå cyklat fram och tillbaka så jag hoppas det håller sig borta. Är hemma idag dock för det ville läkaren så idag blir en vilodag.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen