• Kakor

Vi på CvL fortsättningen

Embla: Hur har det gått idag??

• Kakor

Embla: Hoppas att dina 5 ägg är riktigt bra! Det behövs ju bara 1 befruktat ägg för att det ska funka, så jag fortsätter att hålla tummarna.
    Tur att sprutan höll!! Om den inte skullehålla så råkar jag ha 3 Otriville sprutor extra liggande i kylen... Så jag kan göra sönder flera stycken.. {#lang_emotions_smile} Hoppas det blir insättning på torsdag! Då kanske vi ses där :)

• Kakor

Det är klart att det blir mycket fokus på sex och det blir ju påfrestande, det är inte så konstigt.

Jag kan inte tänka mig att det ska skada om ni följer råden. Att man ska behöva komma flera gånger innan borde ju inte spela någon roll.

Det är inte alltid man är så psykologiskt smart när det kommer till det här. Jag känner själv ibland att jag går igenom så mycket av det här ensam och blir sur för det fast det är helt ologiskt och min man kan ju inte göra mer för mig än han gör. Men jag försöker förklara för min man vid perioder jag inte är besvärlig att han måste stå ut med det just nu och att han inte kan förvänta sig att jag alltid är som vanligt samt att jag kommer säga lite dumma saker ibland. Han har hittills försått det och när han märker att det är någonting så kommer han hem med blommor eller presenter för han vet inte hur han ska tackla mig riktigt :)

Hela tiden är det så mycket att oroa sig för, det är en tuff process att gå igenom.

• Kakor

Tack för att ni tänkt på mig! {#lang_emotions_smile}

Nu så har jag hämtat mig från ÄP, det var en märklig upplevelse. Det blev 11 st ägg!  Hade Torbjörn som jag har haft mest och det kändes tryggt.
    Fick ganska ont nu efteråt men fick med mig lite medicin hem så nu sitter jag i soffan och tänker sitta här resten av dagen :) Ska bli spännande att se om något av äggen blir bra men det borde ju vara något som tar sig ordentligt hoppas jag. Ska ringa i morgon eftermiddag och det blir ET på lördag.

Embla: Hur har det gått idag??

hhoppas: Hur har det gått med äggen? Har du fått besked?

anlo: Då har du kommit igång i alla fall! Skönt att det tar sig så smått :)

• Kakor
    Miramis skrev 2010-02-04 15:29:43 följande:
    Hej allaFinns det någon av er som kan berätta hur ni har upplevt CVL? JAg har två misslyckade ivf:en bakom mig som inte har lett till ET. Min nuvarande klinik vill inte göra några fler försök. De anser att ÄD är det enda alternativet, fast jag har inte kunnat få svar på varför. Jag har därför vänt mig till CVL och ska dit i mars. Min förhoppning är ju naturligtvis att de ska hitta något som "min" klinik har missat och att jag ska kunna göra fler försök innan vi går vidare till ÄD.
    Hej! Jag tycker att CvL är strålande! Har dock alrig varit på något annat ställe men jag har bara hört bra om dem också. Jag tycker att du ska kontakta dem och berätta så kan de i alla fall avgöra om de tycker att det är värt ett försök.

Lycka till!
  • Kakor

Tack allihop =)

Anlo: Jag har varit sjukskriven ett tag och alla på jobbet vet så jag har inte behövt hitta på någon orsak. Vilken tid var du där?? Vi var där i väntrummet mellan ca 8.35 - 8.45.

hhoppas: Det känns bra med 11 ägg. Vi gör IVF. Om de inte hört av sig så borde allt gått bra. Du kan ju ringa om du är fundersam.

Djurgårdsrutan: Det ska jag definitivt göra =) Med Tv-serier & lita godis..

• Kakor
    anlo24 skrev 2010-02-04 16:00:56 följande:
    Haha. Då var vi där samtidigt. Jag kom kl 8.40.Vilken läkare hade du? Jag träffade TorBjörn men tog bl pr först.Kram
    Vad kul =)
    Jag hade också Torbjörn.
    Kram 
  • Kakor

Embla: Grattis!!! Vad kul att vi blir ruvare båda två (om något av mina ägg tar sig). Jag ska också försöka att "glömma" att jag ruvar. Har mycket som händer ändå, min man ska på sjukhus i nästan en månad och jag kommer att ha hur mycket som helst att göra på jobbet från och med måndag så förhoppningsvis ska jag inte kunna tänka på det hela tiden i alla fall.

Miramis: Har du testat olika sprutor? Puregon, Menopur... Det kan ju vara så att man reagerar olika på de två sorterna (det finns kanske fler, jag har bara testat två) Tycker det är konstigt att de inte vill att du ska göra fler IVF med tanke på att du faktisk fått äggblåsor även om det är få. Tror att CvL kan hjälpa dig och i alla fall ge dig mer svar. Där har jag alltid känt att jag har förtroende för de olika läkarna!

Piken: Tack! =)

• Kakor

Nu har jag fått besked om mina ägg och av 11st så har 6st blivit befruktade. Så det är väl bra hoppas jag. ET blir imorgon klockan 11:45 :)

• Kakor

Tack allihop!

hhoppas: Grattis!!!! =)

anlo: Jag vet bara att de har blivit befruktade, inget mer. Så det blir till att vänta tills imorgon innan jag vet om något ägg är av hög kvalité.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen