-
Då har vi samma schema, började också spraya igår och har ÄP v 5 :)Embla82 skrev 2010-01-08 09:47:48 följande:Piken, när ska du göra fet?Tjenarehejsan, lustigt med tiderna faktsikt. Jag började ju spraya igår den 7 jan, och har planerat äp v 5. Men det är väl så att dom kan styra tiderna mer med långa metoden.
-
Tycker inte om sprayen heller. Inte speciellt trevligt med den. Jag tror inte jag kommer att få börja med sprutor förrän mensdag 7, gjorde ett misslyckat IVF (kom aldrig till ÄP) i höstas och då började jag spruta runt mensdag 7 tror jag. Jag ska köra på samma sätt nu fast med Menopur istället för Puregon.Embla82 skrev 2010-01-08 10:55:52 följande:Härligt... har du fått någon info om när du får börja spruta? jag vill så gärna veta om det är på mensdag 2-3 som vi korta metoden eller om man måste vänta till typ mensdag 7. Hur går det med sprayen för dig? jag tycker redan illa om den...
-
Hej!Embla82 skrev 2010-01-12 18:49:42 följande:Mickes puma, men å vilket hopp du ingav mig nu!! Hoppas verkligen att jag följer den goda ts-trenden. Men det kanske bero på hur man sköter sig som ts också? hihi, lite som att om man inte varit snäll får man inga julklappar. Nu ska jag verkligen se till att sköta min uppgift väl! Annapanna, välkommen hit Jo men lite mer hopp finns det allt vi insemination! Dom tvättar ju spermierna så endast det bästa kommer med och så hamnar ju spermierna direkt på rätt plats, så dom slipper simma och bli trötta eller simma fel. Då krävs det inte riktigt lika mkt. Piken, åh - härligt att du är dubbelruvare, det kan ju bli twins som för turbo Jag blev också lite less när ett av mina tappade en cell och itne var "perfekt" men började leta frysta-embryon info och det verkar trots allt så att många blir gravida ändå. Hoppas ruvartiden går fort nu då och att du klara att hålla dig cool, men jag vet hur fruktansvärd väntan kan vara. Själv har jag nog börjat få nåt som liknar mens, men får se om det kommer igång imorgon. Då ringer jag linne för att få sprutstartdatum.
Min mens kom idag och jag fick inte sprutdatum förrän den 22/1. Så det blir ett tag till med sprayen nu. Ska bli kul att höra vilken dag du får med tanke på att vi har beräkna ÄP samma vecka :) -
Tack! Jag vill att den här veckan ska gå fort så att det blir dags för nästa steg.Piken skrev 2010-01-13 19:54:09 följande:Var så sen imorse att det blev bara ett lycka till Cah, så jag tackade inte ens för din omtanke! Dina rader värmde mycket och jag hoppas oxå att det är vår tur, även om jag är negativ. Det är ju så att hoppet är det sista som lämnar en... Dina ägg kommer igång! Du känner ju din kropp och vet det oxå. Blev inte du överstimulerad sist? Så ta det försiktigt och var uppmärksam på systom för det. Håller tummarna för dig och äggproduktionen! Det är faktiskt er tur oxå, ni har väntat länge.Embla82 och cookie27: Snart ska ni oxå börja producera ägg. Jag vet att det är jobbigt med sprayen och tänker på er! Stå ut, snart slipper ni den!
Embla82: Det är säkert för att vi inte ska starta samma dag :) Jag hoppas att det kommer till ÄP för mig den här gången. Det skulle kännas som en seger bara det.
Har känt mig konstig av sprayen igår och idag. Min hy blir hemsk också. Ska väl inte gnälla men idag känner jag för att gnälla för att ALLA runt mig är gravida. Spelar ingen roll vilka jag träffar, alla berättar glatt att de ska ha barn... Suck.. -
Det bar för att jag hade för många blåsor och så var det blodvärdet som man mäter (vad heter det??) som hade blivit alldelles för lågt.Embla82 skrev 2010-01-15 10:12:24 följande:Jag håller med er tjejer att alla runt omkring blir gravida. Nog sjutton är det vår tur snart!!Cookie, ja vad trist att det blev till att avbryta för dig förra gången. Var det för att du hade för många blåsor? I tisdags fick jag mens och idag är den som bortblåst. Men antar att det är normalt med minimens när man sprayar? någon som känner igen sig?
Tidigare behandlingar har jag fått lite mens bara men den här gången har jag fått mycket. Jobbigt! -
Jag hade ett bra östradiol (så heter det) värde, nästan på gränsen till för högt men väldigt många äggblåsor. Jag fick ta ett uppehåll med sprutorna över en helg för att de var rädda för överstimulering och sen på måndagen så hade östradiolvärde sjunkigt ner i botten och det var bara att avbryta.
-
Vad tråkigt cah!!Cahela skrev 2010-01-20 09:42:55 följande:det blir inget ÄP av. Den största var 24 mm på ena sidan och 17 på den andra. Sen var det några mindre på 10-15 så för första gången så funkade inte stimuleringen på mig.Det gjorde jättont när han undersökte mig på vänstra sidan så jag vet inte om det är något skit jag har där. Jag har ju haft mina kramper där lör och söndag. Nu ska jag få göra nytt försök om två mensperioder. Då med menopur (har jag aldrig tagit) och 150 i dos.Ni vet hur jag känner, jag dör inombords....gråter, gråter och gråter.Tänk om det blir plattfall nästa gång med? 5,5 år i en misslyckad bebisverkstad och en jävla skitkropp är vad jag har!
Om jag vore dig skulle jag också strunta i sexförbudet fast när jag fick avbryta min förra omgång så kom mensen också bara ett par dagar efter avslutad behandling. Men ett försök känns det ändå som att det är värt.
Själv börjar jag spruta med Menopur på fredag, efter förra omgången när jag fick avbryta så har jag inga stora förhoppningar. Ska starta på 150 ie Menopur i 2 dagar och sen 75 ie i 4 dagar innan VUL. Jag hoppas att jag inte får lika många äggblåsor denna gång. Men det kan likaväl slå åt andra hållet och inga blåsor växer.
Är inte så positiv just nu, sprayen tar på humöret. -
Det stämmer, ca 55 st... Det gjorde ont :(Cahela skrev 2010-01-20 17:57:51 följande:Cookie: Visst var det förra gången du fick så många så ni fick avbryta?
-
cah: Jag hade Puregon, kommer inte ihåg exakta doser under hela perioden för vi började på 92 ie (tror jag) och gick ner i dos för att tre dagar innan sista VUL inte ta någon Puregon alls. Hade ont och har lite andra problem fortfarande. Men det gick bättre än jag förväntade mig.
-
cah: Jo, jag är ju väldigt lättstimulerar ibland i alla fall... Hoppas jag inte får riktigt samma respons på Menopur. På kliniken har de alltid behandlat mig väldigt bra. Tycker att de skötte allt väldigt bra även om det nu blev som det blev. Jag har hela tiden känt fullt förtroende för dem så det gör det lite lättare att börja om :)