• Kakor

Vi på CvL fortsättningen

Embla82 & Piken: Lycka till båda två :)

För mig blir det VUL på torsdag men jag känner ingenting så jag är rädd att dosen är för låg :(

• Kakor

Embla: Hoppas det ser bättre ut på fredag! Håller tummarna :)

• Kakor

Då har jag varit på VUL, hade precis som förra gången många blåsor på gång. Den största låg runt 14 mm. Fått nya ordinationer gällande Menopur och så ska jag tillbaka på kontroll på måndag igen. Så det blir som vanligt att vänta och se... Fick lite konstiga doser den här gången 150 - 75 - 75 - 150. Men de vet ju bäst så det är bara att följa och hoppas på det bästa :)

• Kakor

cah: Jag har sprutat sen i fredags så dag 6 och jag hade väl ca 30-40 st på gång. Många fortfarande väldigt små så vi får se på måndag hur många som växt till sig :)

• Kakor

Han sa bara att vi får ha tålamod och inte förhasta oss så ska det nog gå bra :) Många var så små att de säkert inte växer till sig. Ska bli intressant att se hur det gått tills på måndag.

• Kakor
    anlo24 skrev 2010-01-30 21:54:19 följande:
    Är det nån av er som fått sprittork med i förpackningen till sprutorna?Enl info videon verkade det vara så viktigt att sprita av huden etc innan man tog sprutan.Igår när jag tog den första ggr så kom det ut en droppe vätska från nålen när jag drog ut. Trots att jag väntat ca 5 sek. Gjorde jag nått fel? Nån fler som varit med om det?Kram
    Jag har inte fått sprittork i förpackningen, har använt både Puregon & Menopur. Vad använder du för sprutor? Du kan sprita av själv med desinfektionsmedel från apoteket.

Det gör inget om det kommer en droppe, det kan göra det även om man väntar. Blir så för mig också ibland så det är ingen fara.
  • Kakor
    anlo24 skrev 2010-01-30 22:24:25 följande:
    Jag sprutar med Puregon. Kört den långa varianten.Använder du spittork eller kör du naturellt?
    Jag kör naturellt... Men min man som tar sprutor för en typ av reumatism spritar alltid av magen innan sprutan. Jag känner väl att jag borde göra det men brukar nöja mig med att sprita händerna innan.
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen