Vi på CvL fortsättningen
Embla: Jag skulle gärna göra ÄP på helgen! Det vore drömmen! Ingen stress utan bara ledighet och sen bor vi 15 min med bil från kliniken så det är nära och bra:)
Embla: Jag skulle gärna göra ÄP på helgen! Det vore drömmen! Ingen stress utan bara ledighet och sen bor vi 15 min med bil från kliniken så det är nära och bra:)
det blir inget ÄP av. Den största var 24 mm på ena sidan och 17 på den andra. Sen var det några mindre på 10-15 så för första gången så funkade inte stimuleringen på mig.
Det gjorde jättont när han undersökte mig på vänstra sidan så jag vet inte om det är något skit jag har där. Jag har ju haft mina kramper där lör och söndag.
Nu ska jag få göra nytt försök om två mensperioder. Då med menopur (har jag aldrig tagit) och 150 i dos.
Ni vet hur jag känner, jag dör inombords....gråter, gråter och gråter.
Tänk om det blir plattfall nästa gång med? 5,5 år i en misslyckad bebisverkstad och en jävla skitkropp är vad jag har!
fick sexförbud men det funderar jag på att kringå. Vad säger ni?
jag har två stora blåsor och sen några mellan 10-15 men de vet inte om de ens kommer att ägglosa så det är två som är "aktuella" men de andra kan ju alltid växa på sig...men risken för att fler skulle befruktas och börja växa borde ju vara minimal med tanke på att jag aldrig någonsin varit gravid.
Jag tänker som du, tar vilka risker som helst känns det som...
Turbo: överdoserade Menopur? Hur menar du att du gjorde?
Ja, vi kommer chansa jag och maken...ikväll...så det ryker men visst finns en liten rädsla där för att något kan bli tokigt men att ha väntat i flera månader ...sen få plattfall men ha äggblåsor på G det vet jag inte om jag är beredd att bara låta passera....
vilken dos menopur fick du under IVF?
men kan det inte ha blivit som en älblödning 3-4 dagar efter att du slutade med sprutorna? Jag tänker att om jag har en på 24 och en på 17 så borde det ju vara dags för Äl iaf på den på 24? Nu har jag iofsig tagit Orgalutran som förhindrar ÄL men det borde ju bli ÄL iaf när man nu slutar med allt? Jag kan inte fatta att jag som alltid fått så många blåsor och till och med blivit överstimulerad nu inte fick tillräckligt med mogna blåsor?! H sa att det faller inom den biologiska mångfalden, att med PCO så kan det bli inget eller jättemkt. Han satte in beräknad sprutstart till v 11-12....det känns så långt borta.Tänk om det blir nytt plattfall igen?
så efter den mensen så dröjde det fyra veckor tills nästa mens för dig?
H sa att jag skulle ta vaggisar nu tills mensen kom så att jag blöder av slemhinnan ordentligt. Frågan är från när man ska ta det? Tror jag måste ringa kliniken och fråga.
Jag ringde nyss och de sa att jag ska börja ikväll med vaggisar. Jag frågade om ÄL och hon satt det spontant kan bli ÄL. Jag ska inte ta ÄL-sprutan utan bara ta vaggisar. Jag blir lite förvirrad för om det är så att det spontant kan bli ÄL men inte säkert så förstår jag inte varför det är sexförbud? Eller jo, jag kan förstå att om det skulle lossa en fem stycken spontant och jag nu av någon anledning skulle bli gravid på allihopa så kan det bli problem. Men nu har jag två stora och resten under 15 så då borde inte risken vara så stor för det?
H ville först att jag skulle spraya inför nästa IVF (jag förstår att det är optimalt) men eftersom jag fått ett utlåtande från neurologen här på stora sjukhuset i stan att inte använda sprayen pga mina migränproblem så kan vi inte göra det.
Jag hade tänkt att åka o jobba idag men jag åkte hem, man hamnar alltid i ett kaos när sånt här inträffar...så nu är jag hemma för tredje dagen denna vecka. Har gråtit och försökt skapa någon struktur på sorgen. Min bonustjej är här och min man är ledig med henne idag så jag fick en dag tillsammans med dem. Jag har kramat och busat med henne och sen har vi varit o shoppat kläder till henne. Shoppade två tröjor till mig själv, antar som tröst. Kan inte sluta tänka på alla som blir gravida hela tiden. Min man förstår mig inte riktigt eftersom han redan har ett eget barn. Har man inte gått igenom det här själv så förstår man inte vad det innebär. Jag tycker att det borde vara slut på eländet någon gång. Det är så mkt tankar som kommer upp om allt möjligt och jag förstår att min omgivning funderar på huruvida vi försöker eller inte. Jag pratar inte med någon IRL, har två tjejer som jag lärt känna via FL för flera år sedan som jag har mail och telefonkontakt med och det är mitt stora stöd. De förstår EXAKT vad jag går igenom. Mina vänner IRL med ungar till höger och vänster förstår inte och käcka tillrop om att livet kan vara skönt utan barn, sånt klarar jag mig utan.
Embla: Om jag nu inte får ÄL så tar jag gärna mensen på en gång....kan inte fatta att det är typ 10 veckor tills jag får börja spruta nästa gång. Vilket skämt! Sen kanske man sitter där igen med nya problem. Hela mitt liv har blivit väntan och väntan sen jag blev 30....är så less och jag vet ju inte om jag någonsin kommer få det där jag strävar efter.
Känner mig så sablans misslyckad!!
Är det någon som vet något om menopur är ansett som sämre än puregon ? När jag googlar på det så verkar det så...